Love is not easy - Kap.21

857 22 0
                                    

Detta har hänt:
- Ehh, jag har fått en pojkvän.. Säger jag lite tveksamt.
Jag känner att jag börjar rodna och trycker ansiktet i kudden. Tilde skrattar.
- Kan vi inte prata om det imorgon? Säger jag
Då skrattar Tilde och lägger sig ner och vi somnar.

****************
Jag hör att Ossie jäspar, fast jag sover. Jag hör saker även om jag sover.
Helt plötsligt är det som att min hjärna skvätter till av att Ossie drar upp rullgardinen. Då vaknar jag och ljuset lyser in i rummet.
- Ahh mina ögon! Säger jag och trycker ner mitt ansikte i kudden och Ossie skrattar.
Tilde vaknar också.
- Nej titta det är ju snö ute! Skriker Ossie och hoppar runt i rummet som ett litet barn och jag och Tilde börjar skratta.

Ossie går ut genom dörren ut i korridoren
- Vart ska han då? Säger Tilde
- I ringer the klass! Skriker han när han går nedför trappan
- That engelska asså.. Säger jag, vi börjar skratta och sedan går vi också ner.

När vi kommer ner står det en tallrik med pannkakor på bänken, vi värmer dom och dukar fram på bordet.
- Dom kommer vid tio, Säger Ossie när han kommer in i köket.
- Alla?, klockan tio?, är du helt crazy eller? Säger Tilde


Jag tittar på klockan och ser att den är kvart i tio. Det blir helt kaos i köket. Det blir sylt och nutella över hela bordet. När Ossie går med tallrikarna mot diskbänken tappar han dom, men som tur är räddar jag det och fångar alla tallrikar innan dom faller i golvet.
- Omg! Hör vi att Tilde skrika
Vi tittar upp från golvet och ser att hon har haft ner hela mjölpåsen på golvet.
- Braaa där! Säger Ossie och applåderar.
Jag får panik, men som tur är kommer mamma in i rummet och räddar situationen genom att erbjuda sig att plocka bort allting, fixa mjölet och städa allt annat så vi kan gå upp och klä på oss.

Vi springer upp för trappan och jag slänger upp garderobsdörren. Jag sätter på mig mitt underställ och går till toan borstar igenom mitt hår lite lätt och borstar mina tänder. Jag springer in på mitt rum igen och bara lägger alla saker på sidorna och bäddar sägen.
- Klar! Skriker jag
- Klar! Skriker Tilde
- Klar! Skriker Ossie och precis då plingar dörrklockan.
Vi gör high-five för det var rekordtid för oss alla att göra iordning sig på. Sedan går vi ner för trappan och väntar in hela klassen.

Klockan 10.10 har hela klassen kommit och vi är påklädda och redo för snöbollskrig. Vi kommer överens om att vi kör killarna mot tjejerna.
Vi är en rikgit tävlingsinriktad klass och vi har många dåliga förlorare, Ossie är en av dom. Men ändå hörs många skratt och det känns bara som skoj. Men jag måste erkänna att tjejerna var bättre än killarna.
När vi kommer in har mamma gjort sin hemmagjorda starbucks chokladdryck med grädde till oss alla. Vi tar en varsin och går upp på mitt rum.

- Ossie är det här din tröja eller? Säger Sebbe
Ops. Jag hade glömt plocka undan Ogge's tröja. Jag känner att jag blir helt varm.
- eeeeh. Säger Ossie
- Hur är det med dig? Frågar Lea mig
Jag böjer mig fram och trycker ansiktet mot mina knän.
- Hon rodnar! Hör jag Sebbe säga och alla börjar retas med mig.
- Hon döljer något, FRAM MED DET! Hör jag PH skrika och en sekund senare är alla på mig och kittlar mig.

Det värsta är att alla vet mitt svaga ställe där jag är som kitsligast. Jag kommer ihåg att jag var tvungen att berätta det en gång när vi körde sanning eller konsekvens, det var i tvåan. Man alla kommer ihåg det.
- Okej, okej jag berättar! Säger jag och betättar sedan om allt som hänt. Lite konsigt ändå. Men jag litar på min klass konstigt nog.
Sedan pratar vi massor innan dom åker hem.

När dom har åkt hem går jag och tar en dush, städar mitt rum och sedan ringer jag Ogge. Vi pratar i flera timmar sedan lägger jag mig.

~ Nästa morgon ~

- Peeep Peeep Peeep Peeep, hör jag väckarklockan.
Fan fan FAN skola.
- Peeep peeep peeep peeeep hör jag väckarklockan igen.
Jag märker att jag inte är inte på humör och slår, bokstavligen slår av klockan så mitt finger knäcks.
- Ajj! Säger jag och går ner för trappen.
Jag går ner för trappan och in i köket. Där sitter mamma. Hon ser inte ut som vanligt
- Mamma vad är det? Frågar jag
- Du ska inte till skolan idag, det var en brand där inatt. Säger mamma
- Va?, yes! Brister jag ut i ett glädjerop

Efter det tar jag min frukost i lugn och ro och efter det fyller jag badkaret med vatten, tänder några doftljus och sätter mig i badet.
"Pling pling" hör jag min mobil plinga till. Det är Ogge.
"Hej älskling!, hoppas du har en bra dag <3" Skriver han
Precis då får jag ett sms från Felix "hej, hur är det idag:)"

Jag är bra vän med alla. Oscar, Omar men med Felix har det blivit något extra. Han är som en ny bästa vän för mig. Jag skriver väldigt mycket med Omar och Oscar men med Felix är det en helt annan sak. Med Ogge är det också en helt annan sak eftersom han är min pojkvän. Vi pratar dagligen i telefon, chattar med varandra hela tiden och har FaceTime så ofta vi kan. Det är inte lätt att ha ett långdistansförhållnde.

Jag sitter i badet i en halvtimme och chattar med alla möjliga folk. Har så sjukt många som jag skriver med. Har minst 33 kontakter på mobilen och minst 40 kikkontakter.

Jag tar på mig min mjukisdress från Hollister sen ringer jag Tilde och Beatrice och bjuder över dom. När dom kommer sätter vi på ex factor på högsta volym och sjunger med, som alltid. Dom hade köpt med sig choklad och tuttifrutti ringar som vi satt och knaprade på medans vi pratar tjejsnack.
Dagen går väldigt fort, dagen hade varit så härlig och jag ville inte att Tilde och Beatrice skulle åka så vi övertalade mamma att dom skulle få sova över här.

~ Nästa morgon ~

- Upp med er nu! Hör jag mamma skrika sammtidigt som hon drar av mig mitt täcke.
- Vaaad? Stönar jag
- Ni har skola i församlingshemmet och den börjar kvart i sju! Skriker hon så att Beatrice och Tilde ska vakna även fast jag tror dom redan är det.
Jag kollar på klockan och ser att den är 6

- Då är det bara att gå upp då guys. Säger jag och tänker på Ogge.
Jag börjar att skratta och då skrattar dom också . Sedan slutar jag skratta och då slutar dom också. Jag känner för att vara lite busig och tar upp mobilen, går in på mina kontakter och trycker på Felix.
Signalerna går fram och han svarar.
- FELIX DU ÄR SEN TILL SKOLAN DU MÅSTE SKYNDA DIG DIT! Säger jag med min mest maskulina röst.
- WHAAAT, HUR?! Säger han
Då brister vi ut i gapskratt
- Skojar du eller, klockan är ju 6! Säger Felix men jag hör ändå att han skrattar.

Sedan lägger vi på och ringer Oscar och han svarar
- Kuckeeliku! Skriker vi
- Men vafaaan Wilma! Skriker han tillbaka
Då brister vi ut i gapskratt och Oscar lägger på.
- Kommer ni eller? Skriker mamma från nedervåningen.
Då går vi ner och äter frukost. Sedan gör vi iordnig oss och åker till församlingshemmet där vi ska ha våran skoldag.

***************
Äntligen är kap.21. Har kommit på idéer igen, så nu ska jag nog kunna börja skriva dom vanligt igen.

Nattmackor// Kajsa

Love is not easy - The Fooo novellWhere stories live. Discover now