TOPKAPI-İSTANBUL (1522)
Güneş henüz yüzünü göstermemiş,sabahın ayazında, minarelerden gelen ezan sesinin dışında ortalıkta çıt ses yoktu.Süleyman birden gözlerini açtı.Tüm gece boyunca içinde değişik,tuhaf bir duygu vardı ve bu uyumasına engel oluyordu.Yanında hareketsizce uyuyan Gülbahar'a baktı.Gülbahar,Süleyman'ı tüm gece boyunca eğlendirmişti.Gülbahar hünkarın ilk göz ağrı,sehzadesinin annesi,Süleyman'ın kıymetlisi idi.Yataktan çıkıp terasa doğru yürüdü.Istanbul'un eşsiz manzarasını izleyip temiz havasını ciğerlerine çekti.Güneş hafiften yüzünü göstermeye başladı.Daha sonra Süleyman yatağa geri döndü.
Ukrayna'Rutenya'-İstanbul Arası 1522
Uçsuz bucaksız denizin ortasında 2 gemi süzülerek geçiyordu.Gemiler Osmanlı'ya ait Akıncı gemileri idi.Ukrayna'dan yeni ayrılmış,Istanbul boğazına son sürat gidiyorlardı.Gemilerin içi köleler ile doluydu...Dünyanın çeşitli ülkelerinden toplanan hatunlar Topkapı sarayına getirilmek üzere esir alınmışlardı.Bir haftanın sonunda gemiler nihayet boğaza demir attılar.Hatunları almak için saraydan harem ağası Pervane gönderilmişti.
Pervane Ağa:Gözümüz yollarda kaldı Ferhat Ağam..Neden bu kadar uzun sürdü bu yolculuk?
Ferhat Ağa:Sorma ağam...Yolumuz epey uzundu.Rutenya'nın içlerine kadar girdik.Ama sağlam döndüm.Hatunların hepsi bir içim su.
Pervane Ağa:Inşallah dediğin gibidir..Getirde görelim bakalım.(Ferhat Ağa gemiden köleleri indirir ve sıraya dizer)
Ferhat Ağa:Seç bakalım Pervane..Senin yerinde olsam şu kızıl saçlı hatunu direkt alırım.Baksana pek bir güzel.
(Pervane köleleri kontrolden geçirir ve 5 tane seçer.)
Pervane Ağa:Bunlar idare eder diğerleri işe yaramaz.Al bakalım ağam hayrını gör.(Ferhat Ağa'ya kese altın verir.)
Pervane Ağa:Hey sen kızıl saçlı gel yanıma!
(Yorgunluk ve açlıktan neredeyse bayılacak halde olan hatun yanına gitmedi.)
Pervane Ağa:Kime diyorum ben!Yahu sağır mısın gel buraya..!
(Pervane daha fazla dayanamaz ve hatunun yanına gidip kolundan sıkar.)
Pervane Ağa:Bana bak!Gözlerimin içine..Burası artık özgürce davranabileceğin bir yer değil!Zinhar lafımdan dışarı çıkmayacaksın.Hem adın ne senin kimsin,nereden geldin?
(Hatun,yarı türkçe yarı rusça konuştu.)
Hatun:Ben buraya gelmedim!Siz beni zorla kaçırdınız ülkemden.Rutenya'dan geliyorum.Adım ise Alexandra La Rossa...
'Hikayemin ilk bölümü bu kadar..Her hafta bir bölüm yayınlanacaktır.Yorumlarınızı mutlaka bekliyorum.Takipte Kalın!'
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Osmanlı Kraliçesi 'HÜRREM' #Wattsy2017
Historical FictionTopraklarından acımasızca koparılan ve gözleri önünde ailesinin katledildiğini izleyen Alexandra...Hiç bilmediği,görmediği lakin güzelliği dillere destan olmuş, Cihanın başkenti ünvanına sahip bir yere esir düştü.Istanbul...Köle olarak alındığı,esir...