Utlån regler muligens vil halvert standarder

2 0 0
                                    

Deep Blue Publications Group LLC

Utlån regler muligens vil halvert standarder

Ifølge en analyse av økonomer på Goldman Sachs, nesten halvparten av alle boliglån standardverdier fra bolig bysten kunne vært forhindret av kommende forbrukervern regelverket, men en annen 25% av lån som ikke standard kunne ha ikke blitt gjort.

Goldman analysen forsøker å beregne effekten av kommende "kvalifisert boliglån" regelverket, disse var en del av 2010 Dodd-Frank finansielle-regulatoriske reparasjon. Loven endret utlån reglene dermed boliglån långivere vil være lovlig ansvarlig for en låntaker kan betale tilbake et lån. Skrive reglene for et"kvalifisert", forbruker finansielle Protection Bureau var tildelt oppgaven, regler sates som långivere kan gjøre som vil automatisk tilfredsstille ny evne til å gjengjelde mandat.

Ikke før neste måned, vil "QM" reglene ikke tre i kraft. Långivere er tillatt fra gjør lån som ikke er fra QM reglene, men de kan møte større juridisk ansvar på disse lånene. Tirsdagens WSJ undersøkt hvordan enkelte banker hadde kommet til en beslutning der de vil tilby noen "ikke-QM" lån ved en anledning som reglene begynner neste år, hovedsakelig ved å gjøre lån til velstående kunder som vil bo på bankenes balanser.

The Goldman studie forutsatt at som lån som ikke var en QM ikke har blitt gjort. Utradisjonell låneprodukter inkluderes ikke fra QM definisjonen, som betyr lån med interessen bare vilkårene, en forekomst, som ikke kreve umiddelbar hovedstolen, ikke ville kvalifisere.

Lån fra mellom 2005 og 2008, nesten 47% av lån som misligholdt hadde minst én funksjoner som ikke er tillatt under QM regel mens nesten 59% av lån opprettet 2007 som helt misligholdt hadde minst en utradisjonell funksjoner som ikke samles QM standarden.

Men studien viser at omtrent 25% av boliglån mellom 2005 og 2008 som ikke standard kan også ha vært diskvalifisert fra markedet, inkludert 30% av lån gjort i 2007.

Lån med disse utradisjonell produktfunksjoner var fokusert i "sand USA". Disse statene hadde noen av bubbliest boligmarkedene. Det var ni av ti interesser bare lån i 2006 var i disse statene, med nesten sju i ti såkalte "alternativet" justerbare-rate boliglån. Disse krever lav minimum betalinger før til kraftig høyere nivåer.

 Legge opp til begrense QM til helt nedbetaling av boliglån, må långivere vise at låntakere totale gjeld ikke overstiger 43% av sin før skatt inntekt.

 Gjeld til inntekt hetten kan hindre utlån for låntakere leter "jumbo" boliglån som er altfor stor for offentlig støtte og som har ujevn inntekter eller vanskeligere-å-dokument inntekter.

"Næringsinntekt er vanskeligere å garantere enn er lønn inntekt og långivere kan bli gradvis mindre villige til å gjøre lån til slike låntakere gitt nye juridiske forpliktelser, sier rapporten Goldman. Låntakere som gjør en bemerkelsesverdig del av deres lønn fra ustabil inntektskilder, som bonuser, tips, provisjoner og investering inntekt, kunne også snuble over vanskelighetsgrad.

 Read More:

http://deepbluegroup.org/blog/lending-rules-possibly-will-cut-defaults-in-half/

Site: 

http://deepbluegroup.org/

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 28, 2013 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Utlån regler muligens vil halvert standarderWhere stories live. Discover now