Are you okay? (byun baekhyun)

445 37 1
                                    

Petang di kolej Yuhwa...

Mereka masing2 sibuk dengan keje mereka. Terdapat tiga geng yang rapat duduk di penjuru kelas. Iaitu:

-song jihyo
-yerin
-taeyeon

Taeyeon: Wehhh!!! Tukarlah lagu lain!!!
Yerin: Shiero!!!
Taeyeon: Tukarlah!! Kau tak sayang aku ke?!
Yerin: 😝
Jihyo: Yah! Korang dua bising lah!

Mereka berdua senyap. Tibe sir Jong kook masuk memulakan pembelajaran seperti biasa...

Selepas habis kelas, mereka terus balik. Jihyo duduk sendirian di bilik. Dia menghadap telefonnya sambil bermesej dengan baekhyun iaitu rakan sekelasnye..

Jihyo tersenyum seorang diri apabila bermsej dengan baekhyun. Mana taknye... Ayatnye memang power!!! Hahahaha😂😂

Dan pada malam itu terjadi sesuatu...

Jihyo: Kau nak apa?
Baekhyun: Aku nak hati kau ???
Jihyo: 😱😱😳😳
Baekhyun: Jihyo???
Jihyo: Eohhh???

Malang yang menyebelahi Baekhyun pada malam itu. Apabila Jihyo menolaknye dengan alasan...

Baekhyun: Kenapa?
Jihyo: Sebab aku nak fokus study... Please jangan buat aku mcm ni....
Baekhyun: Hmmmm yelah... Kau buat apa yang kau nak.. Aku doakan kau dapat apa yang kau nak... Tapi...
Jihyo: Tapi???
Baekhyun: Mungkin kite dh tak mcm dulu...
Jihyo: Maksud kau???
Baekhyun: Tk semesra dulu. Just mcm biasa aku akan tegur kau...

Start dari situ mereka langsung tdak bermesej. Jihyo berasa satu kehilngan besar... Balik jer hostel die...

Jihyo: Ahhhh!!! 😣😣
Yerin: Kau dh kenapa???😕
Jihyo: Yahhhh... Ijen nan ottekeh???😩😩
Yerin: Kau ni dh knpe?? Cer citer betul2...

Akhirnye Jihyo cerite dari A sampailah Z...

Yerin: Okay... Nak aku tolong tak???
Jihyo: Series arre???

Dengan bantuan Yerin, Jihyo dan Baekhyun kembali seperti dulu. Tapi lebih sweet!!! 😍😍

Tk lama itu... Mereka akhirnye merasmikan hubungan mereka...

Mereka sangat mesra dalam telefon tapi apabila berdepan... Malu2 dah😳🙈

Hmmm tapi Jihyo ada satu tabiat...

Jihyo: Kau nak tahu tak??
Yerin: Tahu ap??
Jihyo: Aku ni ade penyakit hati cepat berubah...
Yerin: Bwo?!! 😱 jinjja ya?!
Jihyo: Eohhh 😥 aku takut nanti aku yang akan sakitkan hati die...
Yerin: tak boleh mcm tu. Kalau tk pun kau bgitau dia yang sebenarnye...

Sebab dh tak mampu tahan. Akhirnya dia bagitahu maslah die.. Tapi hatinye semakin sayang pada lelaki itu.

Dan terjadi nye pada hari itu...

Baekhyun tiba2 tidak ada mood... Apa yang dikongsikan di media sosial tentang mereka berdua, terus dia delete. Dan dia mcam ade masalah. Tapi jihyo tak tahu apa2.. Bile ditanya dia tak nak jawab... Hmmm jihyo mule terasa hati...

Apa yang lebih menyakitkan hati... Jihyo kongsikan satu lagu dia media sosial... Pada mulenye baekhyun like tapi... Dia unlike... Jihyo tertanya2 adakah die okay???

Kerana tak tahan... Dia mula bercerite pada Yerin...

Yerin: Sabar jelah wehh...😥
Jihyo: Aku bersabar jelah... 😢

Tak lama itu, Jihyo mendapat mesej daripada Baekhyun. Jihyo kesat air matanya...

Baekhyun: Sayang... Tengah buat ape tu???
Jihyo: Tak buat ape...
Baekhyun: Sorry... Tadi baek tak de mood... Sayang yang jadi mangsa...
Jihyo: Tak pe lah... Hyo paham...
Baekhyun: Thank you... 😘

-end-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-end-

Kadang2 kite ni terasa bile dia tetibe buat mcm tu... Tapi kite tak tahu penyebab nye... And kadang2 kite tk sedar yg kite dah sakitkan hati dia dalam dia... 😂😂 sorry tak best...

Jihyo And Idol StoryWhere stories live. Discover now