---
Pada awal pagi di mana langit masih gelap , aku turun ke dapur untuk menghilangkan dahaga di tekak yang terasa berpasir. Dengan segera , aku mencapai botol air mineral lalu dituang penuh ke dalam gelas.
Perlahan-lahan aku meneguk air itu sehingga ke titisan terakhir. Air paip kemudiannya dilalukan pada gelas kaca itu sebelum disimpan di tempatnya semula.
Aku tidak kembali ke bilik , sebaliknya berjalan ke luar halaman rumah. Kelihatan omma sedang melakukan rutin hariannya ㅡ menyiram pokok bunga.
Aku duduk di atas buaian sambil termenung jauh. Aku hampir tak boleh tidur malam tadi sebab asyik terfikirkan tentang Hanbin. Aku kerap kali bertanya pada diri aku.
Betul ke apa yang aku buat masa tu?
Aku mengeluh halus. Kenapalah agaknya aku terima Hanbin? Aku sememangnya ada perasaan suka pada dia. Tapi bagaimana dengan orang lain? Mereka tentunya takkan puas hati dengan aku.
Separuh dari diri aku tak sedikitpun rasa menyesal. Tapi aku masih takut kalau aku sia-siakan dia satu hari nanti. Hanbin lelaki yang baik , dan tentunya layak untuk orang yang lebih baik dari aku.
Tapi aku dah tak boleh nak tarik balik kata-kata aku pada dia semalam.
Malam tadi , kami berbual melalui kakaotalk. Dia asyik paksa aku tidur awal dan jangan berjaga sampai lewat malam. Macam manalah aku nak tidur kalau dia kerap kali hantar mesej pada aku?
"Fikir apa sampai tersenyum-senyum tu?"
Lamunan aku terhenti serta-merta. Mata aku kini tertancap pada satu susuk tubuh di hadapan pagar rumah yang sedang melambai-lambaikan tangannya ke udara sambil tersenyum.
Aku bangun dari buaian dan berjalan perlahan menghampiri pagar. Aku mengelamun sampai tak sedar yang omma dah pun masuk ke dalam rumah.
"Hanbin? Kenapa awak datang pagi-pagi ni?"
Aku membuka pagar untuk melihat wajahnya dengan lebih jelas. Hanbin tersengih sambil menggosok belakang tengkuknya.
"Saya nak ajak awak jogging.."
Aku memandang baju yang dipakainya pada waktu tu. Baju T-shirt putih dengan seluar tracksuit berwarna navyblue.
Betul jugak. Ke mana dia nak pergi dengan pakaian macam ni kalau bukan untuk berjogging?
"By the way , cantik baju tidur.."
Jari telunjuk Hanbin ditujukan pada badan aku. Aku menundukkan kepala untuk melihat keadaan diri aku. Baru aku perasan , aku masih lagi dalam pakaian baju tidur bercorak anak patung beruang.
Dan yang lebih teruk , baju aku terangkat sampai nampak perut. Muka aku merona merah.
"Kalau awak bagi saya tengok setiap pagi , bagus jugak.."
Ya Tuhan , malunya.
"M-masuklah dulu.. saya nak mandi kejap."
Hanbin ketawa melihat wajah aku yang merah padam. Aku berlari ke bilik dan meninggalkan Hanbin di ruang tamu.
---
Aku tersenyum geli hati tatkala melihat Yooin yang sudahpun bergegas ke tingkat atas dengan wajah malunya. Seronok pulak bila dapat mengusik dia. Tak pernah aku bahagia macam ni.
"Ehh , Hanbin..."
Aku berdiri dan tersenyum pada omma Yooin.
"Duduklah.."
Pn. Moon mempelawa aku duduk. Aku kembali melabuhkan punggung di atas sofa.
"Awal-awal pagi macam ni lagi kamu dah nak bawak Yooin pergi keluar dating?"
Aku menggeleng laju.
"Saya nak bawak Yooin pergi jogging je.."
Aku tersengih sambil menggosok belakang tengkuk aku.
"Baguslah tu , dia pun dah makin tembam imo tengok. Tapi kalau Yooin tu tembam sekalipun , kamu tak kesah kan? Boleh main dengan pipi dia selalu."
Aku agak terkejut jugak sebab Pn. Moon ni supportive , lebih dari apa yang aku jangka.
"Kamu berdua ada apa-apa ke? Maksud imo , hubungan lebih dari kawan biasa."
Aku mengangguk perlahan sambil tersenyum malu.
"Imo tak kesah ke?"
Soalan apa yang kau bagi ni , Kim Hanbin?
"Imo sokong je.... itupun kalau kamu janji akan buat Yooin tersenyum setiap masa dan jangan sesekali buat dia menangis. Kamu pun tentu tak suka tengok Yooin sedih-sedih , kan?"
Kenapa aku rasa tanggungjawab aku terhadap Yooin ni seakan-akan berat? Sedangkan kami berdua cuma pasangan kekasih dan bukannya suami isteri pun.
---
"Hanbin.. berhentilah kejap. Saya penat..."
Aku kini terbongkok-bongkok memegang kepala lutut aku. Dada aku turun naik mengambil nafas. Hanbin berhenti tidak jauh dari situ. Dia kemudiannya berjalan ke arah aku.
"Baru lari berapa pusingan , dah penat?"
Hanbin menghulurkan botol air mineralnya kepada aku.
"Kenapa awak bagi saya? Awak tentu perlukan air ni.."
Aku rasa menyesal pulak sebab terlupa bawak botol mineral sendiri.
"Tak apa.. saya memang bawak dua botol setiap kali keluar jogging.."
"Betul awak tak kesah kalau saya ambil ni?"
"Saya ni lagi risau tengok awak tu.. macam dah nak pengsan pun ada."
Hanbin menggeleng sambil tersenyum. Kami duduk sebentar di bangku yang menghadap tasik kecil ni.
"Omma kata awak dah tembam , betul ke?"
Hanbin memicit-micit pipi kanan aku. Dan riak wajahnya yang agak terkejut membuat aku tak selesa.
"Yooin.. awak dah gemuklah.."
"Yahh!!"
Hanbin tersengih. Pipinya digesel manja pada pipi aku. Dia ni comel jugak sebenarnya.
"Awak dah sarapan?"
Aku menggeleng perlahan sambil mencebikkan bibir.
"Jomlah.. saya pun lapar ni."
Hanbin memimpin tangan aku meninggalkan kawasan riadah tu. Jantung aku kian berdebar-debar setiap kali dia menggenggam lembut tangan aku.
Kenapa dengan aku ni?
---
[ Chapter 30 - Restaurant ]
YOU ARE READING
Kissable [ MalayFic ] ✓
RomanceTidak pernah aku lihat bibirnya merekah. Malahan , bibir dia nampak gebu pada pandangan aku. Bibir itu juga sentiasa kelihatan lembap , walaupun dalam cuaca sejuk ㅡ membuatkan aku teringin untuk merasainya. || 김한빈 ft. 문유인 || ( Untuk versi yang tela...