wondergirl

7 0 0
                                    

                                                     Virginia

BLIEP   BLIEP   BLIEP!   ik word wakker van mijn wekker en kijk op mijn klokje. Pfff het is al half 8, ik stap mijn bed uit en ga onder de douche. Ik  loop naar mijn inloopkast en zoek mijn kleding uit. Het is een week na de zomer vakantie en het is aardig warm dus ik pak mijn korte broekje en een strapless topje. Mijn zilveren Spaanse sandaaltjes passen er goed bij. Ik  droog mijn haar en stijl het, daarna doe ik het in een strakke staart naar achter. Mijn moeder roept van beneden dat mijn ontbijt klaar staat en ik loop naar beneden. ‘oe een omeletje thnx mam’ roep ik iets te hard dat mijn zusje Noah naar beneden komt met een suffe kop.  ‘Mam mag ik dat ook?’ vraagt ze gelijk maar mam schudde nee. ‘Ga maar even tv kijken in mijn kamer’ zeg ik dan en ze loopt vrolijk naar mijn kamer.  Ik eet snel mijn ontbijt op en drink mijn thee op.  Mijn moeder kijkt op de klok en zegt dat ik mijn tas moet pakken en ik hol naar boven.  Noah zit lief op mijn bed tv te kijken naar Spongebob en heeft niet door dat ik binnen kom. Ik loop snel naar mijn bureau en pak mijn boeken die ik vorige week naar huis heb genomen om te leren en werk af te maken voor bio. Ik haal mijn laptop en mijn oude telefoon van de oplader als mijn ouders binnen komen met mijn broertje Jamy mijn kamer in, zelfs Noah kijkt op ‘Jamy, hi mannetje’ zeg ik  en ik pak hem over van mijn vader. Jamy geeft mij een kus en mijn moeder pakt hem over en duwt een pakje in mijn handen. Ik maak het snel open en ik geef mijn ouders een knuffel. ‘wat zit er in?’ Vraagt Noah. ‘Ik heb een nieuwe telefoon gekregen van papa en mama, een i-phone 5!’ Ik schrik op als er word gebeld op mijn oude telefoon. Ik neem op, het is mijn beste vriendin Marlies. ‘hii ginia! Ik bel via de telefoon ketting. We zijn 1e en 2e uur vrij dus als jij de volgende 2 belt’ zegt ze. ‘ja is goed’ antwoord ik en ik vertel gelijk dat ik op school een verrassing heb en ze begint te raden wat haar niet echt lukt. ‘tot zo mar’ zeg ik en ik hang op.  ‘We kunnen wel beneden zitten ik moet om half 11 te beginnen mijn Rekenen valt uit.’ Zeg ik zacht en we lopen achter elkaar naar beneden.  Ik doe ook de tv uit en berg mijn rekenen boeken op want dat heb ik niet vandaag, beter denk ik bij mij zelf want ik kan dat niet zo goed. Ik storm in ene de trap op als iedereen in de woonkamer zit Jamy zit lekker in zijn box.  ‘Maak open!’ zegt Noah en ik maak het doosje open en doe mijn geheugenkaart en sim kaart erin. Ik word al blij als ik hem in mijn handen heb en ik begin apps te downloaden en als belangrijkste  Whatsapp. De deurbel gaat en mijn moeder doet open, ‘Marlies en de andere vriendinnengroep’ zijn hier  hoor ik mijn moeder roepen en ik zeg dat ik eraan kom. Ik doe mijn telefoon in mijn tas en pak mijn nieuwe vestje van Adidas. ‘Doei!’ roep ik en ik pak snel  mijn fiets en rijd naar mijn vriendinnen en ze zijn allemaal in een goed humeur behalve  Nienke. Ik wist waar het door kwam, ik heb haar gister avond nog gesproken het is uit met haar vriend. Als we op school aangekomen zijn en alles in de kluis hebben komt iedereen om me heen staan want ze hebben over mijn verassing gehoord. Ik maak mijn tas open en haal mijn i-phone eruit. Iedereen geeft een gil en ik straal. Ik zie in de hal Charlotte staan ik noem haar pancake omdat ze zo bruin is en ik wenk mijn groepje dat ze even moeten stoppen met lachen en ik maak het gebaar die we voor Charlotte hebben verzonnen. Charlotte is een van de aanplakkers van Mike een jongen uit mijn klas die mij treiteren, behalve Daan die geeft vaak wat aan en ik zie hem mijn kant op lopen hij geeft aan met een gebaar wat ze hebben gedaan en hij gaat weer weg. Hij doet dat omdat hij ook met Mike omgaat.  Ik kijk op de klok en ik ga even naar mijn kluis als Mike en Charlotte aankomen, Charlotte stuurt i weg en hij komt dichter bij staan. Ik vind het eng en duw hem weg en hij loopt weg.  Ik pak mijn boeken en hoor de bel, ik doe mijn telefoon uit en ga snel naar mijn les.

*na de lessen in de grote pauze*                                                                

Ik ga naar mijn kluis en haal mijn telefoon en eten uit mijn tas en ga naar de aula waar al mijn vriendinnen al zitten. ‘zo jij bent laat’ zegt Nienke. ‘ja kweet meneer ruis je weet wel.’ Zeg ik en ze begrijpen het. Ik ga zitten en doe mijn telefoon aan, opeens word mijn naam door een microfoon geroepen en ik kijk om. Mijn vriendinnen hangen allemaal om mij heen toen mijn naam geroepen werd. Het was Mike  maar waarom roept hij mij, hij treitert me al sinds ik in de 1e te laat kwam, niemand behalve mijn vriendinnen weet op Mijn school dat ik rijke ouders heb en dat wil ik ook zo laten. Maar goed we gaan door met Mike denk ik.  Hij komt dichter bij staan en trekt me omhoog, ik doe mijn telefoon in mijn broekzak en hij start muziek. Hij zingt een lied voor me een lied denk ik bij mezelf. Iedereen kijkt naar mij als Mike  een lied zingt voor mij, ik denk dat hij verliefd ofzo op mij is ofzo, maar dat dacht ik toch mis. Op het eind kwam Charlotte binnen en hij maakte het liedje wreed uit. Ik werd boos in mezelf en ging weer op mijn telefoon.  De bel ging weer en de pauze is voorbij .

*na school.*

Als ik thuis ben ga ik gelijk door naar mijn kamer.  Mijn  moeder zegt nog gedag maar ik hoor het niet door mijn muziek in mijn oren. ik storm de trap op en loop mijn kamer in en zie mijn broertje en zusje in haar kamer tv kijken. ‘wie heeft hier toestemming voor gegeven dat jullie hier tv mogen kijken’ zeg ik overstuur. ‘van mama mocht het’ zegt Noah en ik  vraag of ze mij kamer uit willen gaan omdat ik huiswerk heb en mijn zusje tilt mn broertje op en gaan samen de kamer uit. Ik  doe de deur op slot en ga op het balkon staan. ik laat zich me vallen op  schommelbank en huil met mijn hoofd tussen mijn benen. Ik  hoor beneden bekende stemmen en stop met huilen. Ik ga gewoon rustig zitten en er word geklopt op de deur en loop naar mijn kamer en doe de deur van het slot. Ik  loop snel weer door naar het balkon en roep ‘kom binnen!’ ik  zie dat Mike binnenkomt en ik zeg dat ik op mijn balkon zit. Hij loopt naar het balkon en komt zitten op een stoeltje.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Dec 28, 2013 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

wondergirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu