bab 1

297 7 0
                                    

hayra P.O.V
yayyyy harini dh start sekolah😁 haih tak sabar nak jumpa alisa yay💃🏼alisa ni satu satunya bff dunia akhirat aku hehe eh hai lupa pulak nak cakap nama aku Hayra Ameena bt dato' kamal, aku 16 tahun heheheh muda lgey eh sibuk sgt bercerita aku dh lambat niiii!!!!
end hayra p.o.v

"hayra! hayra! hayra! cepat lah turun lamanya bersiap" bebel datin hanis."jap lah mama tgh turun lah ni"jawab hayra sambil turun tangga rumah nya.Hayra salam dengan mama nya sebelum keluar rumah. dalam kereta hayra hanya termenung sambil merenung ke luar jendela~~~ lihat bintang di angkasa~~~~ eh ternyanyi pulak😂
"hayra dah smpai"kata pak hamid bila kereta nya memasuki perkarangan sek lah nya.hayra yang masih termenung tidak dengar apa yang pak hamid katakan."hayra!" suara papa nya memecahkan kesunyian kereta."opocot kau nasi lemak!" latah hayra yang terkejut mendengar suara papanya.dia memandang papa nya dan salam dengan papanya.

baru saja die turun kereta dari kereta ada seseorang memanggil nama nya "hayra! wehhhh lama tak jumpa!!!" jerit alisa yang baru nampak hayra turun dari kereta. "wehhhhh rinduuu doooo!!"jawab hayra sambil berlari anak ke arah alisa"dah dah jom kita dah lambat ni" kata alisa "rileks lah beb cikgu takkan marah punya" jawab hayra.maklumlah mereka bersekolah di cempaka international school.

"weh kau tau tak nnti ada budak baru!! pastuh diorg kata lelaki ! weh mesti handsome kannn bla bla bla bla" bebel alisa seorang diri.hayra hanya mampu mengiakan sahaja kerana dia malas nak layan well biasalah pasal lelaki ni dia tak suka sangat.tiba tiba "stand up class"kata ketua kelas 4 science.hayra yang terkejut dengan cepat die berdiri."weh tengok tuu handsome nyaaa" kata alisa sambil berbisik ke hayra."eee diam lah"jawab hayra."good morning teacher reen" kata ketua kelas 4 science. "good morning class,today kita ada pelajar baru i hope semua boleh berkejesama with him okay you can introduce yourself "kata teacher reen kepada pelajar baru itu."emm hai guys I'm tengku haqiem rosli bin tengku haziq nice to meet you guys " katanya sambil memandang seorang perempuan yang menarik perhatian nya.

haqiem p.o.v
cantik nya!
end p.ov(hahaha pendekje)

"okay haqiem awak duduk dekat belakang hayra tuh ye" kata teacher reen kepada haqiem."oh hayra nama dia muka cantik nama pon cantik"desis hati haqiem sambil menuju ke tempat duduknya sambil tu dia sempat memandang hayra yang dari tadi termenung (hayra ni memang suka sangat termenung)."okay class semua boleh duduk"kata teacher reen."weh hayra tadi aku nampak haqiem pandang kau time dia perkenalkan diri dia lah wuu" usik alisa."ish diamlah teacher tengah mengajar kan" jawab hayra sambil membuat muka serious."hai hyra"panggil seseorang dari arah belakang dalam keadaan berbisik.hayra segera memandang ke belakang."oh hi haqiem"jawab hayra dan terus memandang hadapan semula."wuuu nak date tuh kejap lagi lah" usik alisa."eh manada date dia yang panggil aku tetiba"jawab hayra."hayra ! alisa ! jangan bercakap semasa saya mengajar ye!" jerit teacher reen secara ttbe.
akhrinya bunyi loceng menandakan waktu rehat tiba yeyy
"hayra cepat lah aku pergi dulu lah byee"jerit alisa dari luar kelas."ha yelah pergi lah dulu"jawab hayra.hayra keluar kelas sambil membaca novel kesayangan nya dan tiba tiba dia terlanggar seseorang dan membuat kan barang2 nya jatuh."eh kau"kata lelaki yg dilanggar oleh hayra.

haaa spe yang hayra langgar tu? hahaha tunggu next bab ye guys ! :)
sorry kalau tk best sbb first time kotttt 😁 jangan lupa vote!😘

I Love You ! Encik Singa [HIATUS]Where stories live. Discover now