ONE

26 2 15
                                    

Jaein [POV]

"Hahaha apakah muka hodoh..ha cepat tarik nama dia.....yes......tidak....kenape boleh tersingkir....ha sikit lagi.....yeahhhhh!!!! Sevit High School menang!!!!"

Hati ini sungguh gembira apabila melihat semula video perlawanan antara Sevit High School dengan Hats On High School. Aleh main cabut tanda nama je pon yang macam Running Man tu.

Walaupun ahli-ahli Hats On tu handsome-handsome. Tapi aku tetap sokong Sevit. Tak nak jadi murid derhaka lah katakan. Acah je. 😂😂😂.

Yes tak lama lagi cuti sekolah habis. Memang dah tak lama pon. Hari Isnin ni dah start sekolah. Yahooo Sevit High School mu tunggu aku datang. Bosan kot duduk kat rumah je. Junyeong bukannya nak ajak lepak sekali.

Aippp lepaking is not good. Dasar tak guna punye oppa. Aku yang kat sini dibiarkan mereput. Huhh omma dengan appa tu pon satu asyik-asyik busy. Nak tengok muka diorang pon susah bagaikan artis. Acewahh.

Ni kalau tengok muka Junyeong je ya ampun berkedut muka aku. Handsome tu memang ade tapi sikit pon tak nak senyum. Errr macamlah dia tu cool sangat.

Lagi cool plus hot Exo aku tu. Huwahhh laWEIII Chanyeol...Baekhyun...D.O...Sehun...Kai...Suho...Xiumin...Chen....Lay...neomu saranghae. I love you guys!!!

"Hahaha comelnye!!!"

Ini lah yang terjadi padaku apabila menonton video Exo.

Tok~~toktok~~~

Pintu bilik ku diketuk lalu muncullah gerangan oppaku Lee Junyeong tu.

"Woi nak ikut aku tak?" itulah panggilan yang biasa dia panggil. Woi Weh Wei. Kalau Wei aku tak marah. Hahaha. Wei up10tion handsome siyottt.

"Pergi mane?"

"Keluarlah. Bosan ah duduk rumah" pelik? Tak pernah dia ajak aku keluar. Hurmmm

"Aikk biasanya kau keluar tinggalkan aku sorang-sorang kat sini. Kau demam ke wahai oppaku?" hahaha.

"Kawan-kawan aku yang lain ade hal. Kau nak ikut tak ni. Kalau tak nak aku nak cau dulu"

"Kkk tunggu aku kat bawah. Nak tukar baju jap" terus aku menghalaunya dari bilikku.

Finally aku gi date. Dengan oppa sendiri. XD. Hahahaha. Nak pakai baju ape eh. Pakai baju ni jelah. Hitam putih👍👍👍. Nice. Nice? Very nice like seventeen ;).

Belakang baju ni ade nomborlah. 12? Asal aku tak pernah nampak baju ni ha? Dah berape abad baju ni ade dalam almari aku? Ceh umur aku pon baru je satu abad lebih.

"Jaein!!!" jerit Junyeong dari bawah.

"Ye ye aku datang ni. Wait wait I'm coming" sebelum tu pakai lipbam nivea perisa peach yang macam Jungkook BTS guna. Nak beli yang strawberry tapi dah habis. Huhuhu i like strawberry guys. Please belanja strawberry. Kkk abaikan.

Aku berlari anak menuruni tangga. Kalau lari macam Usain Bolt nanti, silap-silap hari bulan keluar paper 'Jaein patah kaki ketika first date bersama oppanya'. Pftttt hahaha. Merepek.

"Yo oppa Jaein dah siap" hip hop sikit. Yo wassap man? Entahlah.

"Tak ku sangka adik aku ni comel" lalu mencubit kedua-dua pipiku. K guys tak payah belikan strawberry dah. Si Junyeong dah kasi fresh kat muka aku ni. Sakit. Nangis T.T

"Alololo dah lah. Pakai ni" Junyeong menyerahkan topi keledar padaku. What naik motor ke?

"Nape tak naik kereta?" tanyaku.

"Kereta habis minyak dah. Dah lah naik cepat" motor pon motor lah.

Aku memeluk pinggang ramping Junyeong. Perhh macam pinggang perempuan. Kalah korang semua.

Vromm vromm~~~

Dan meluncurlah motor si Junyeong ni di lebuh raya Seoul. Habis rambut aku berterbangan di tiup angin. Orang yang dalam kereta pandang aku semacam. Maybe diorang fikir aku ni langsuir yang peluk Junyeong. Yelah muka aku putih melepak kot pastu rambut panjang.

--night market--

Aku turun dari motor lalu membuka topi keledar. Rambutku di betulkan.

"Oppa nak pergi mane ni?" aku bertanya kepada Junyeong.

"Nak pergi penjara. Tak nampak ke kat mane sekarang ni" eiii geramnya dengan budak ni.

"Omg lawaknya. Hahahaha" aku membuat rolling eyes.

"Jomlah" katanya lalu memegang tanganku. Eiii aku bukan budak kecik lah nak kena pimpin bagai.
Tapi tak pe lah oppa aku kan. Wajib minta belanja ni. Hahahaha.

Serious pokai Junyeong. Mane tak nye. Semua kedai yang aku lalu mesti nak rasa makanan dia. Sedap kot. Kalau kat rumah sekarang ni mesti tengah makan ramen. Boleh botak kepala aku.

"Yo Junyeong wassap" kata seorang budak lelaki tinggi lampai macam galah yang tah datang dari mane.

"Eh korang buat ape dekat sini" huh tak payah nak berdrama macam dah lama tak jumpa wahai Junyeong. Aku nak makan lagi ni.

"Isi perutlah. Kitorang tak macam kau siap bawak girlfriend bagai" kini yang berkulit agak gelap sikit pula bercakap. Errrr ade ke nak dekat Junyeong.

"Ish kau ni. Dia adik aku lah" lalu Junyeong memukul lengan lelaki tersebut. Hahaha memang lawak aku ni girlfriend si Junyeong. Haha //gelak dalam hati dengan tak ikhlasnya//

"Korang nak join kitorang tak?" tanya budak pakai eyeliner? Lelaki pon pakai? What? Memanglah sekarang lelaki korea pakai ape yang perempuan pakai. But pergi pasar malam je kot. Mesti hodoh.

"Boleh jugak" jawab oppaku. Eii Junyeong kau tak tanya aku lagi. Sesuka hati je nak join diorang. What the chocolate wings!! Err benda aku merepek.

"Kacau je aku nak date" kataku perlahan. Muka ni dah menyampah weh.

"Huh kitorang kacau kau date dengan oppa kau eh?" dengar rupanya.

"Eh tak lah" aku terus berjalan di hadapan. Junyeong ditinggalkan bersama sembilan lelaki yang menyemak tadi. Maybe sembilan kot. Tah lah malas nak kira.

Aku duduk di sebuah kerusi. Yang lain pon sama. Sibuk ah diorang ni. Aku makan kat sini tu pon nak tiru. Errr.... Si Junyeong pon satu. Cer lah halau diorang ni.

Aku menjamah makanan yang dihidangkan. Junyeong? Borak sakan dengan sembilan lelaki yang tak diundang tu. Bukannya nak ajak aku sekali. Ingat aku ni tungggul ke apa. Suka sangat palau. Baik tak payah ajak aku keluar kalau kawan-kawan dia ade sekali. Busy konon. Heh penipu.

"Hai, nama sape? Saya Baekhyun. Byun Baekhyun. Panggil je oppa Baekhyun ><" aku berhenti mengunyah tapi chopstick still ade kat mulut. Aku memberikan pandangan mautku.

"Kk tak nak kacau. Sorry" tambahnya lagi. Sebelum sambung makan aku memandangnya dengan tajam. 'JANGAN KACAU TIME AKU MAKAN' harap dia boleh bacalah fikiran aku ni.

"Haisss budak ni. Orang tanya tu jawablah. Tak baik tau" ni lagi satu suka sangat bela kawan dia. Aku adik kau wehhh.

"Lee" malas nak bagitau full name.

"Lee? Tu je ke" tanya lelaki yang berwajah agak putih. Banyak tanya betul lah diorang ni. Bersyukurlah aku dah jawab.

"Jaein" sumpah malas nak layan. K tak dinafikan yang diorang semua handsome-handsome belaka. But still tak boleh kalahkan Exo.

TBC

Emmm...emm tak tau nak cakap ape. Hope enjoy☺. I need you support. Vote :3 Kkk bye👋👋👋. 사랑해 >333
wleo20



You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 05, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[OG] 'Number 12' kyungsooWhere stories live. Discover now