chapter 25

252 31 0
                                    

PAGI
-IKON DORM-

ARGHH ! SEorang lelaki yang memakai boxer tanpa baju menguap panjang. Sekali tengok muka dah macam beruk dekat sarkas. Aigoo.

Jam di tepi meja dipandang. Baru pukul 10 pagi. Mentang mentang tak ada practise, sesuka hati apak ekh bangun lambat. Itu padah kalau main game sampai pagi buta.

Bobby: oii Junhoe. Awal kau bangun. Arghh *menguap*

Junhoe: aku bangun sebab lapar je. Huhu *gosok perut*

Bobby: apa kata kau suruh Jinhwan hyung masak kan . Hehehhe *tenyeh mata*

Junhoe: takut ah. Kau g la weyy *goncang badan Bobby* pleashh *aegyo*

Bobby: menyampah siak aku tengok. Fine.

Bobby keluar daripada bilik. Dia menuju ke arah bilik Jinhwan yang berkongsi dengan Hanbin.

Tok ! Tok ! Bobby ketuk pintu perlahan. Bersopan la kononnya.

Bobby: apa tidur mati ke diaorang ni ? *geram* sepuluh jam aku tunggu dekat luar ni.

Tok ! Tok ! Bergegar satu rumah. Bobby ketuk pintu guna kayu baseball. Gara gara teekejut Jinhwan terjatuh bawah katil.

Jinhwan: bising la bodoh *bukak pintu* kau nak apa rabbit ? *marah*

Bobby: aku ngan Jun lapar la. Hyung masyak annn *aegyo*

Jinhwan: kau ingat aku maid kau ke ? Dah berabus kau *terajang Bobby* aku nak tidur.

Bobby: ouhh mentang mentang Hanbin ada hari ni kau layan aku macam sampah *tarik muka*

Jinhwan: banyak cekadak betul la kau ni. Aihh.

Kerana terpaksa Jinhwan keluar daripada bilik . Matanya terkebil kebil kerana baru bangun tidur.

Gembira rasa jantung Bobby apabila melihat Jinhwan keluar daripada bilik. Dia mengekor buntut Jinhwan menuju ke dapur.

Bobby: yippi ! Yippi *excited turun tangga*

Gedebuk ! Macam nangka kena tebuk, Bobby terjatuh kerana berlangar demgan Jinhwan yang tiba tiba berhenti mengejut.

Bobby: adoyaii *gosok hidung* asal kau... Omayygoshh *jerit*

Xx: annyeong oppa *smile* long time no see brothers *menghampiri*

Jinhwan: tolong kata ini hanya mimpi *cubi buntot Bobby*

Bobby: hoii cilakak. Sakit la buntot aku. Kalau buasir macam mana ? *geram*

Jinhwan: ini memang real. You...back..

Terus tangan Jinhwan memeluk tubuh genit di hadapannya. Bobby buat muka mintak penampar.

Bobby: dah la. Aku pun nak peluk juga. *meluat*

Jinhwan: aishh. Kacau line la kau ni. Serabut betul. *lepaskan pelukan*

Bobby: JIHYO I MISS YOU *peluk erat*

Jihyo: miss you too *iklan colgate* aku ada bawak breakfast *tunjuk arah meja*

Jinhwan: macam tau tau aku lapar. Aigoo my cute little sister *cubit pipi Jihyo*

Mereka bertiga menuju ke arah meja. Mereka berdua makan makanan yang dibawa oleh Jihyo tanpa memanggil rakan rakannya yang lain.

Bobby: hyo. Ini memang kau kan ? I mean real Song Jihyo kan ? *sumbat bimbab*

Jihyo: yela. Dont worry. Aku belum mati lagi. Aku selamat dan sihat. *minum air*

Jinhwan: mana kau pergi doh ? Macam sakai aku tengok Hanbin sejak kau dah...hur..

Jihyo: mati ? Hahahha *sumbat bimbab* ada je dekat dekat sini. Aku saja nak buat suprise dekat korang.

Jinhwan: tak lawak do suprise kau. *muka toya* kau buat kami risau.

Bobby: tapi sekarang tak lagi. Kau dah kembali. Jap *pandang Jihyo* you are back for good rite ?

Jihyo tidak terus menjawab. Dia hanya tersenyum sambil menyumbat bimbab ke dalam.mulut Bobby.

Jihyo: dont worry brother.

Jinhwan: aku rasa happy sampai nak nangis rasa bila nampak kau depan mata aku sekarang ni.

Air mata Jinhwan mengalir. Makin kama makin deras air mata jantan Jinhwan. Jihyo hanya diam. Dia sekadar melihat sahaja.

Entah kenapa Jihyo rasa takut untuk lap air mata Jinhwan. Mungkin kerana dia sudah lali dengan air mata. Dia tidak tahu lagi ada kah air mata yang mengalir di setiap mata manusia itu ikhlas atau hanya pura pura.

Hampir 10 minit, akhirnya Jihyo meminta diri. Dia ada urusan lain yang perlu dilakukan.

Bobby: kau akan baik baik saja kan ?

Entah mengapa Bobby bertanya soalan sebegitu. Jinhwan berasa tidak senanh dengan soalan Bobby.

Jinhwan: apa kau ni Bobby. Jihyo ok la. Kau akan datang sini lagi kan ?

Jihyo: aku tak pasti bila lagi aku boleh datang. Sampaikan salam aku pada members yang lain.

Bobby: kau tak nak aku panggil diaorang turun ke ? Hanbin mesti rindu gila babeng dengan awek dia *senyum*

Jihyo: aku tahu. Aku pun rindu diaorang. Tapi aku ada urusan lain.

Jinhwan dan Bobby menghantar Jihyo ke bawah dorm. Di situ mereka dapat lihat sebuah taxi sedang menunggu.

Bobby: datang lagi Jihyo *peluk erat* aku sayangkan kau walau apa pun yang terjadi. Aku tahu kau ada rahsia. Dan aku tunggu kau ceritakan perkara sebenar lepas semua dah settel *senyum*

Jihyo: tapi aku tak berani janji. Mungkin lepas ni kau hanya dapat jumpa aku di kubur sahaja.

Jinhwan: aku tak suka apa yang kau kata Jihyo. Aku yakin kau akan baik baik *peluk erat* apa pun rahsia kau, aku sentiasa sokong kau *cium dahi Jihyo* you are my sister.

Akhirnya Bobby dan Jinhwan memeluk Jihyo . Group Hug. Ada getara di hati Jihyo. Mungkin ini merupakan kali terakhir mereka akan bertemu. Pelukan dilepaskan.

Terus berlalu pergi. Jihyo hanya datang dengan taxi kerana untuk elak diri daripada seseorang. Takut rahsia mereka terbongkar.

Sebaik sahaja taxi Jihyo hilang di mata, mereka berdua naik ke dorm. Masuk masuk je dorm semua members IKON termasuk Hanbin berada di meja makan sambil menikmati Bimbibab dan breakfast yang lain.

Junhoe: sedap gila hyung masak *makan gelojoh*

Hanbin: tapi rasa ni macam biasa aku makan. Tapi...*kerut dahi*

Donghyuk: rasa macam Jihyo kan yang masak ? Heheheh. Tapi mustahil.

Chamwoo: nyumm nyumm. Sedap nya. *penuh mulut*

Yoyo:makan elok sikit la *ketuk kepala Chanwo*

Bobby: memang kita biasa pun makan makanan ni *masuk dapur*

Donghyuk: asal kelat je muka Rabbit tu ? *pandang Jinhwan*

Hanbin: mana korang pergi. Aku jerit sampai sakit tekak pangil korang *pandang Jinhwan*

Jinhwan: aku dengan Bobby pergi bawah tadi. Heheheheh

Hanbin: kau buat apa ? Buang tebiat ke ?

Bobby: hantar Jihyo tadi.

Deng ! Semua berhenti makan. Mereka memandang Jinhwan dan Bobby silih berganti.

Malas mahu layam , Bobby terus masuk ke bilik. Tulis lagu lagi baik.

Donghyuk: apa maksud Bobby ? Jihyo ? *pelik*

Chanwoo: ini bukan cerita lawak kampus la woii. *minum air*

Jinhwan: kau tengok muka aku ni ada macam buat cerita lawak tak laku ke ? *muka serius*

Hanbin: apahal kau tak pangil aku huh *keras suara Hanbin*

Jinhwan: yang kau nak naik angin ni apahal ?

Hanbin: memang la. Song Jihyo tu my fucking girlfriend la sial. *hentak meja*

Kemudian, Hanbin terus masuk ke bilik dengan rasa marah. Donghyuk memandang Jinhwan. Dia hadiahkan senyuman sebagai tanda abaikan kata kata Hanbin.

NIGHTMARE (COMPLETE)Where stories live. Discover now