63. Viktor - Nepopusti od svojich cieľov, raz by ťa to mrzelo

296 20 2
                                    

Nemohol som u Alex zostať na noc. Aj keď som chcel zostať pri nej a dať jej oporu, musel som sa vrátiť na intrák, aby som sa mohol navliecť do saka kvôli dnešným maturitám. Aké povrchné.

Alex ma od rána zahrnula už asi desiatimi smskami. V každej stálo, ako veľmi mi drží palce, že na mňa myslí a že pre ňu budem stále top. Potešilo ma to. Myslela na mňa a snažila sa ma podporiť, aj keď ona sama potrebovala, aby som pri nej stál. Mohlo nám to spolu klapať.

Znepokojoval ma však fakt, že som vôbec nebol nervózny. Všetci chalani z triedy si nepokojne poklepkávali nohou alebo si šli zapáliť. Mne však bolo všetko fuk a to ma znepokojovalo viac ako písomná maturita zo slovenčiny.

Bol to deň iný ako ostatné. Nemal som sí síce trému, ale ani náladu na žarty. Za normálnych okolností by som si zo všetkých tých trémistov okolo uťahoval. Dnes však nie. Dnes sme boli všetci na jednej lodi. Moje podpichovačské schopnosti sa akoby zablokovali. Nemohol som povzniesť situáciu. Mohla byť sranda.

,,Čau. Nemohol som si nevšimnúť, že sa vymykáš davu. Neklepeš sa od strachu, Viktor," podišiel ku mne Roman, aby si do mňa rýpol. Aj keď v niektorých chvíľach ma poriadne štval, bol to ten starý Roman, s ktorým som sa bavil najviac.

,,Ty tiež nie. Dávam zásluhu cigaretám,'' podpichol som ho.

,,Vieš, že nefajčím," odfrkol dotknuto, ale naveľa sa zasmial.

,,Dnes večer je u Paťa párty," prehodil.

,,Veď sme ani neodmaturovali poriadne a vy už po prvom dni robíte párty?" neveriacky som so smiechom krútol hlavou.

,,Zaslúžime si to. Miesto zrušenej stužkovej a stresov z maturít. Veď je piatok, Viktor. Vezmi aj Alex," navrhol. Jeho argumenty dávali zmysel. Predstavil som si Alex, ako by asi vyzerala opitá. Bola by povoľnejšia a dravejšia ako iné dievčatá povzbudzované alkoholom? Rozhodne som mal chuť zistiť to.

,,Prídeme," vyhlásil som. Neotáľal som.

,,Skvelé. Som rád, že sa uvidíme," povedal Roman úprimne. Medzi nami už nevládli rozbroje ani hádky. Boli sme v pohode. My, chlapi, to berieme inak ako ženy, ktoré by spolu neprehovorili už do konca života.

Keď som hovoril, že mi bolo ľúto, že necítim trému, klamal som. Keď nás zavolali do triedy a usadili sme sa do lavíc každý sám, roztriasli sa mi ruky. Nebolo mi všetko až tak jedno. Dovtedy bolo všetko fajn, ale to pero na písanie akoby malo zázračné schopnosti a naplnilo ma rešpektim a opatrnosťou.

*****
Pre Alex: Dnes večer ťa pozývam na párty. Mel povedz, že sa dnes nevrátiš ;)

To bolo prvé, na čo som myslel, keď som vyšiel z triedy, kde sa nám dymilo z hláv od toľkého rozmýšľania. Nakoniec ma moja tréma predsa len našla a nedala mi pokoj až kým som neodovzdal posledný kus papiera a nevyšiel som zo školy.

Moje pocity boli zmiešané. Nevedel som presne povedať, či naša písomná maturita zo slovenčiny bola ľahká alebo ťažká. Vedel som, že sa musím rýchlo osprchovať. A to bezpodmienečne.

Na intrák som kráčal sám. Míňal som skupinky maturantov diskutujúcich o tej a tej úlohe z maturít. Nechápal som prečo to tak riešia, veď výsledky už aj tak nezmenia. Je to fuk. Na známkach nezáleží.

Vošiel som do svojej izby. Sako som odhodil na posteľ, zo skrine som vytiahol čisté oblečenie a uterák a odišiel som do kúpeľne.

Sprcha mi síce nepomohla zabudnúť na stres a na ten nepríjemný pocit, ktorý človek prežíva, keď sa snaží vo svojej panäti vyloviť odpoveď, za to zo mňa zmila pot a cítim som sa viac v pohode.

Ako správne zlomiť srdce I.Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt