BÖLÜM- 21

7 0 0
                                    

          TBMM'nin yemek salonunun park tarafında rezerve edilmiş masaya ilk gelenler Avukat Sami YILMAZER ile MİT Müsteşarı Şahin GÜVENER 'di. Henüz oturmuşlardı ki Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanı teşrif ettiler. Onları Cumhurbaşkanı Baş Danışmanı izledi. Sina SOLEY ile yatta yapılan toplantı kayıtları ilgili bakanlıklarda yetkilileri tarafından incelenmiş, her temsilcide açıklığa kavuşturulması gereken sorular biriktirilmişti. Heyet hazırdı ama başrol oyuncusu Sina SOLEY ortalıkta görünmüyordu. Üstelik randevu saatini yirmi dakika geçmişti. MİT Müsteşarı ile Avukat göz göze geldiler. Avukat cep telefonunu çıkarırken Müsteşar da göz mesafesindeki yardımcısını çağırıp kapılardan giriş olup olmadığını öğrenmesi hususunda talimat vermişti.

          Avukat Sami YILMAZER önce Sina'nın cep telefonunu aramış " Aradığınız Kişiye Şu anda ulaşılamıyor " bant kaydını almış, hemen evden Sevgi Hanımı aralayarak ondan da Sina 'nın Saat:10.45 itibariyle evden ayrıldığını, müsteşarın yardımcısı da TBMM kapılarını arayarak hepsinden de Sina SOLEY adına giriş kaydı olmadığını öğrenmişti.

          Müsteşar hemen cep telefonundan Sina SOLEY' i takip etmek ve korumakla görevlendirdiği ekibi arayınca Atatürk Bulvarında meydana gelen zincirleme trafik kazası olduğunu, Sina SOLEY' in muhtemelen trafik kazazedelerinin arasında olduğunu, onu yakından takip eden Memurun da aynı kazada kızı korumak için çabalarken yaralandığını öğrenmişti. Hemen masada bulunan heyet üyelerinden izin isteyerek Avukat ile birlikte kalkarken ANKARA Emniyet Müdürünü arayarak konu hakkında bilgilendirmişti.

          Otoparka geldiklerinde Avukat Sami YILMAZER' in rengi değişmeye başlayınca Müsteşar durumdan şüphelenip şoförüne en yakın hastaneye hareket etmesini söylemişti. Araç meclis otoparkından çıkışa yönelirken Müsteşarın yardımcısı Avukat YILMAZER ile ilgileniyordu. Müsteşar çalan telefonuna cevap verdiğinde Sina SOLEY' in İbni Sina Hastanesi Acil Servisine intikal ettiğini öğrenmiş, Müsteşara hastane polisinin numarası verilmişti. Hastane polisini arayan Müsteşar ondan da Sina SOLEY' in hastaneye intikal ettiğinde ex olduğunu öğrenmiş ama öğrendiği bu bilgiyi Avukat ile paylaşamayıp şoförüne İbni Sina Devlet Hastanesine gitmesini söylemişti. Avukat durumu tahmin etse de kalbinin sıkışması yüzünden soramamış, soramadıkça da içindeki sıkıntı kalbini iyice zorlamaya başlamıştı. Müsteşar hastanenin acil servisinde görevli polis memurunu arayıp Avukatın Kalp sıkıntısı ile ilgili acil müdahale için ekip hazır bulundurmasını istemişti.

          Hastanenin acil servis kapısında durur durmaz acil serviste görevli doktor ve hemşirelerden oluşan acil müdahale gurubu Avukat Sami YILMAZER 'i müsteşarın aracından sedyeye alıp hızla içeriye götürürken Müsteşar kendilerini bekleyen polis memurunu takip ederek Sina SOLEY' in alındığı odaya geçmişti. Odada bulunan hasta bakıcı sedye üzerindeki cesedin üzerine örtülü beyaz örtüyü kaldırarak sadece yüzünü açmış, aynı anda müsteşar midesine yumruk yemiş gibi olmuştu. Kızı koruyamamışlardı. İşaret ederek kızın yüzünü kapattırıp cep telefonundan Ankara Cumhuriyet Başsavcısını aradı.

          Naaşın bulunduğu odadan çıkıp polis odasına geldiler. Polis memurunun anlatımlarını dinlerden kıza ait olduğu belirtilen eşyaları kontrol etmişti. İncelediği cüzdan, makyaj malzemeleri, Avukat Sami YILMAZER ve Avukat Derya TUNALI adına hazırlanmış kartvizit taslakları midesindeki krampları arttırmaktan öte gitmemişti. Malzemeleri bırakıp avukat Sami YILMAZER' in yanına geçti. Avukatın durumu düzelmiş, birkaç tıbbi müdahale onu kendine getirince epey toparlamıştı. Çaresiz yüz ifadesi ve soru işaretleriyle Müsteşarın yüzüne bakan Avukatın içindeki minicik ümit ışığı da sönmüştü. Müsteşar " Çok üzgünüm Sami Bey. Teknede gördüğüm kız ile içerideki aynı kız. Çantasındaki belgeleri ile pasaport ona ait. Senin ve ortağın için taslak kartvizit bile hazırlamış. Pasaportun "TC" ibaresindeki "T" harfindeki eğiklik bile aynı" dedi. Avukat cevap vermek yerine " Ah Müsteşar Bey aaaahhh. Biri özüm diğeri emanetim iki evladımı da koruyamadım" diye hiykiriklenip gözlerinden sızan birkaç damlayı yanaklarına düşürmüştü.

          Ankara Cumhuriyet Başsavcısı ölümlü trafik kazası ile ilgilenen Cumhuriyet Savcısı ve bir ekip ile birlikte gelerek Sina SOLEY' in odasına girmiş, o da kızı tanıyarak oldukça üzülmüştü. Savcı rutin İşlemlerine başlamış, Avukat, Müsteşar ve Başsavcı beyin teşhis tanıklığıyla cesedin Sina SOLEY olduğu kayıtlara alınmış, ölüm sebebi tespiti için de Adli tabip işlemlerine başlamıştı. Müsteşar Başsavcıdan olayın fazla dillendirilmemesini rica etmiş, Başsavcıda oluru verince otopsi yapılmasına gerek görülmemiş, işlemler çabucak tamamlanarak defin ruhsatı hazırlanıp eşyalar ile birlikte Avukat Sami YILMAZER' e teslim edilmişti. Başsavcı ve Savcı hastaneden ayrılırken Müsteşar, Avukat Sami YILMAZER' in geceyi rahat ve huzurlu geçirmesi adına doktorlardan mini bir ricada bulunarak Avukat Sami YILMAZER 'in uyutulmasını sağlamış, yardımcısına talimat vererek cenaze merasimi hazırlıklarına başlanmasını istemişti

SIRA DIŞI YAŞAM ÖYKÜLERİ-2 ( KAYIP FORMÜL )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin