Part 13[mimpi]

284 27 2
                                    

Hanako masih lagi terkebil-kebil melihat abangnya dah selamat ke dunia lain. Eh, bukan mati, tapi pengsan. Kuat sangat libasan Minato tadi.

Dalam keadaan kecoh itu, Sasuke yang berbalut tuala ternampak sesuatu berwarna hitam berdekatan kakinya. Dia merenung objek pelik itu.

"Apa ni? Sakura, awak tau tak apa benda ni?" Sasuke menarik tangan Sakura lalu menunjukkan alat pelik itu.

Nami masih marahkan Minato. Suka sangat bertindak melulu.

Kushina yang berada dibawah payung segera bangun dan berlari kearah mereka. "Kenapa ni?"

Automatik kepala Hanako berpaling. "Tak ada apa-apa pun. Dah la korang, angkat dia ni masuk dalam. Kesian pulak tengok Abang Shark macam ni. Aduh!! Lepas ni mesti kena marah dengan ayah." Ujarnya bersama keluhan.

~
Sasuke masih lagi setia menilik alat hitam panjang ditangannya. Alat yang ada lubang-lubang pelik kat sekelilingnya.

Bajunya yang basah tadi dah disalin. Dah siap mandi wangi-wangi dah pun. Mandi dengan Sakura memang best. Eh!!! Tak, author gurau je..

Dia melirik ke arah Nami yang setia menunggu lelaki yang pengsan tadi tersedar. "Nami, apa benda ni?" Dia menghulurkan alat tersebut. Nami berpaling.

Tiba-tiba wajah Nami yang agak kusut terus bercahaya. Macam baru jumpa dengan kekasih hati. "Sasuke!! Awak jumpa dekat mana benda ni? Saya ingatkan dah hilang kene bawak ombak dah tadi. Merata saya cari tahu tak. Ni saya sayang awak lebih ni." Sakura terus menjeling tajam ke arah Nami.

Nami mengambil alat hitam dari tangan Sasuke. "Tapi Nami, benda apa tu?" Sasuke masih lagi berminat nak tau apa benda makhluk kat tangan Nami. Nampak macam Nami teruja sangat bila dapat benda tu.

Mata Nami masih lagi bersinar hebat. Dia berpaling kearah Sasuke sambil mengangkat alat tersebut. "Ni? Menda ni orang panggil seruling." Serentak itu, dia meniup seruling yang ada ditangannya. Bunyi yang sangat indah kedengaran.

"Urghh!!"

Terus dihentikan tiupan seruling tersebut apabila dia mendengar suara Shark mengerang.

"Shark. Awak okay tak?"soalnya apabila shark membuka matanya. Pandangannya agak silau dan dia mengelip-ngelipkan matanya buat beberapa ketika.

Tak lama kemudian matanya menangkap seraut wajah yang berambut kuning. Automatik dia menjauhkan dirinya. Takut weh!!

"Gomennasai. Saya tau saya salah sebab tiba-tiba je serang awak. Lagipun, awak nampak mencurigakan." Minato memulakan bicaranya. Tubuh ditundukkan 90 darjah tanda betul-betul minta maaf.

Suasana sedikit sunyi apabila Minato bersuara. Shark hanya memandang kosong ke arah Minato. Kemudian, matanya melilau mencari seseorang.

"Cik muda. Mana adik saya?" Dia tak menghiraukan ungkapan maaf dari Minato. Dalam otaknya hanya memikirkan adik kesayangannya saja. Lantak la Mamat rambut kuning tu.

~
Sementara itu ditempat lain.

"Otousan nak sangat saya jadi macam ni kan? Tak apa. Jangan ingat saya tak berani!!" Suara seorang budak yang tak puas hati kedengaran. Nampak sangat dia marah gila dekat ayahnya.

Nak buat macam mana. Ayahnya tak macam ayah orang lain. Tapi, tu bukan alasan. Yang dia nak bukannya besar sangat.

Dia tak boleh terima bila ayahnya menolak permintaannya yang satu itu. Padahal tak susah pun.

Tangannya masih lagi mencari sesuatu.

Sesuatu yang berharga bagi ayahnya. Habis segala benda didalam pejabat ayahnya dikucar kacirkan. Tapi, dia tetap tak jumpa.

Naruto!! Enter!! √Where stories live. Discover now