Love is not easy - Kap.22

857 26 2
                                    

Detta har hänt:
- Kuckeeliku! Skriker vi
- Men vafaaan Wilma! Skriker han tillbaka
Då brister vi ut i gapskratt pch Oscar lägger på.
- Kommer ni eller? Skriker mamma från nedervåningen.
Då går vi ner och äter frukost. Sedan gör vi iordnig oss och åker till församlingshemmet där vi ska ha våran skoldag.
**************

Vi sitter i en sal vid ett långbord och pratade.
- Kan jag få er uppmärksamhet! Säger Bosse och det blir tystare även fast det är några som fortfande pratar.
- Idag kommer ni få era betyg eftersom ni kommer få en vecka mer jullov. Säger Bosse
Alla börjar jubla och Bosse börjar dela ut kuverten med betygen i. Jag fick ganska bra betyg ändå, inget A men några B:n och mest C:n.

- Hallå jag har en sista sak innan ni går, vi har en överraskning åt er. Eftersom ni fick 100 000kr när ni van på svenskahjältargalan så har vi en sak åt er. Kom hit klockan 20.00 ikväll. Säger Bosse
Det blir ännu mer ljud i rummet. Helt plötsligt ställer sig Sebbe på bordet.
- Allihopa jag har också en överraskning åt er. Vi ska alla göra ordning oss hos Wilma! Säger han
Det blir ännu högre volym och alla killar går fram och slår mig på armen och säger
- Ses sen då! Medans jag bara står där och gapar
Jag hinner inte prata med Sebbe innan han åker. Han bara ler mot mig och skrattar.

Mamma ringer.
- Hej! Jag ska bara meddela att vi har storbesök i eftermiddag. Hela klassen igen. Säger jag när jag svarar.
- Okej, men jag hämtar dig för att vi ska åka till din faster. Säger mamma
- Aha okej, ses då! Säger jag. Sen lägger vi på pch jag går ut och väntar på mamma.

~ Hos min faster ~
Jag har gått före mamma in och står och plingar på dörren. Men igen öppnar.
- Hon verkar... Säger jag när mamma kommer, men jag hinner inte långt förrens hon brara går in genom dörren.
Vi tar av oss kläderna och jag följer efter mamma till vardagsrummet.
- Kommer du inte ihåg att hon har brutit benet och inte kan röra sig utan hjälp. Säger mamma
Jag kommer inte ihåg någonting av det.

- Jag har ett problem, jag skulle ju åkt till Stockholm på onsdagen denhär veckan men det går inte nu och jag kan inte avboka biljetterna. Säger min faster
- Nej jag vet inte vad jag vi ska göra åt det. Säger mamma och går sedan iväg på toaletten.
Då tänds en lampa i mitt huvud, jag har en jättebra idé.
- Ehmm, jo det ör så att jag har fått en pojkvän och han bor i Stockholm och jag träffar han inte så ofta och idag fick vi lov, kan jag få biljetten så jag kan åka ner till Stockholm och träffa honom honom? Säger jag och håller tummarna.
- Men vad kul!, om det inte finns någon annan användning för den och att din mamma tillåter det, så visst allt för min lilla snutta! Säger hon

Ett leende lyser upp på mitt ansikte och kan knappt sitta stil. Tänk att få överraska Ogge. Jag kan se leendet på Ogge's ansikte framför mig. Rena tanken gör mig nästan gråtfärdig.

- Hallå!, vad var det du har planerat? Säger mamma och knäpper med fingrarna framför mig.
Jag berättar min idé.
- Men du får inte åka själv och vi har bara en biljett så det går inte. Säger mamma
Just nu hatar jag mamma, varför får jag inte åka själv?, jag är inget barn längre, hatar föreldrar som tror att vi fortfarande är barn.
- Men Ogge betyder allt för mig, jag är så förälskad och saknar honom så mycket redan, det är ju ändå lov, snälla snälla snälla. Jag älskar honom så mycket. Säger jag och torkar bort tåren från min kind.
- Men kommigen, låt henne åka! Säger faster och efter en lång disskusion så säger hon tillslut ja. Jag kramar om både faster och mamma sen tittar jag på klockan
- Shiit!, vi måste åka klassen kommer snart säger jag.
Vi letar fram biljetten och åker hem.

När vi är hemma hjälper mamma att göra tacos som vi ska äta innan vi åker.
"Pling plong" det ringer på dörren. Jag går och öppnar.

- Tjaa, ville inte bli sen! Säger Sebbe pch flirtar med ögonbrynen.
- Du är verklig sen, klockan är liksom kvart i 6. Säger jag
- Oj, oj pappa måste kört i racerfart hit då. Svarar han.

Vi går upp på mitt rum. Han slänger sin väska på golvet och hoppar i sägen.
- Såå... Säger han
- Måste du veta allt. Säger jag och skrattar.
Dörrklocka plingar igen. Jag var påväg att gå ner men stannar i dörröppningen. Sebbe får inte vara i mitt rum själv.
- Kom nu! Säger jag
Jag tar hans arm och drar i han, han vägrar gå och lägger sig ner på golvet. Ja drar hans arm ändå och ut ur rummet. Nedför trappen åker vi på rumpan ner. Då står PH i dörröppningen
- Öööö? Säger han och börjar asgarva.
Martin kommer in genom dörren.
- what the? Säger han när han ser PH.
Plötsligt går PH mot oss men drar sig och hammnar på ryggen. Då börjar jag, Sebbe och Martin också asgarva medans folk kommer in. Tillslut är alla här och vi diskuterarar hur vi ska dela upp oss.
Killarna får tränga in sig i gästrummet och v vi tjejer är i mitt rum.
Vi går upp och byter om. Jag tar på mig ett par jeansshorts, även fast det är vinter för det kommer bli varmt. Sedan tar jag en hollistertröja. Efter det lägger jag på lite eyeliner, glitterögonskugga, lite mer mascara och sen sprutar jag GirlFriend på mig. Så efter det med massor av prat imellan är jag klar.
Sen hjälper jag till och efter en stund eller rättaresagt 1 timme är alla klara. Då går vi ner och äter. Helt plötsligt kommer mamma in i rummet och säger
- Vi måste ta en gruppbild och minnas denhär kvällen! Så springer hon iväg för att hämta kameran.
När mamma kommer trycket vi ihop oss alla, 25 på den lilla soffan. Vi kramar om varandra medans vi har tacosen på högsta hugg. Helt plötsligt ramlar Edwin in i hela folkmassan och hans huvud kommer på min axel. Alla skriker till och sedan börjar vi skratta.

- Det är dags att åka bussen står utanför och väntar! Skriker mamma från köket.

Vi går till hallen och tar på oss kläder, skor, tar våra saker och går ut till bussen.
Alla sitter sig längst bak och vi börjar sjunga på Sean banan (fråga inte varför vi gör det). Vi tar lite fler gruppbilder med kameran som jag tagit med och sedan är vi framme.

När vi kommer in är det nedsläckt men det lyser massor med discolampor i regnbågens alla färger. Det är en scen och där uppe står det något. Det finns en bar med massor med godis, chips, dricka och massor med andra tillbehör.
Killarna ha redan börjat dricka energidryckerna, den här natten kvällen kommer bli crazy. Sebbe kommer fram till mig med en redbull och jag tar imot den och dricker en klunk.
Helt plötsligt lyses scenen upp och en strålkastare börjar lysa.
- Är ni redo för paaaarty? Säger någon, jag vet inte vem det är.
Sen hör jag att Ida säger att det är Bosse och alla börjar asgarva.
- ÄR NI REDO? Säger Bosse
- JA! Skriker alla och börjar skratta ännu mer.
Bosse går av scenen och en annan strålkastare tänds. Några sekunder senare börjar wake me up med Avicii spelas. Alla börjar skrika, vi Dansar. Sedan hör vi någon skrika
- HOPPA! Och det är få vi förstår att det är Avicii som står framför oss.

Vi skriker, hoppar, dansar och sjunger ännu mer, det är helt crazy men väldigt kul. Janne våran mattelärare har kameran och kamerablixten blixtrar till då och då.

Kvällen går och tillslut blir det en paus från allt, vi går och plockar åt oss av allt man kan äta och dricker ännu mer energidryck. Dom har musik på och så kommer beauty and a beat upp och alla killarna börjar bua men vi drar med dom ut på dansgolvet och dom dansar faktiskt.
- We gonna party like it 3012 tonight! Sjunger Sebbe, falskt men han kunde faktiskt texten.

Vid refrängen lyser det upp blått ljus på scenen och gissa vem som står där, Justin Bieber. Alla tjejerna börjar skrika och jag kan knappt stå upp så jag hänger på Sebbe istället.
Han sjöng As long as you love me, all allround the world, boyfriend och såklart baby. Även om killarna inte gillar honom hoppar dom runt och sjunger när dom kan. Det är riktgit kul.
Sedan så böjer han sig ner och tar av sig tröjan och alla börjar skrika till och med Sebbe skriker. Han kastar tröjan av scenen och jag fångar den, den är svettig och luktar gott. Han går mot mig och ler. Jag drar tröjan åt mitt håll och gör ett peddosmile. Han skrattar tar sin vattenflaska och går av scen. Sedan kommer Avicii igen och spelar en ny låt. Helt plötsligt kommer Janne fram till oss, Sebbe lägger armen om min axel och...
*************
Daam dam daaaam, längtar till nästa del?
Somsagt är jag en Beliber av högsta klass och kunde inte hålla mig ifrån att ha med honom.
Nattmackor// Kajsa <3

Love is not easy - The Fooo novellWhere stories live. Discover now