Holding de bağlı kuruluşlarla veri akışını oluşturulmuş, sistem oturmuştu ama sekiz üst düzey yöneticinin tutuklanmasının ardından yirmi altı üst ve orta düzey yöneticinin de istifası Holdingin Borsa değerini bir kez daha etkilemişti. Yeniden gelen satış baskısını Sinem yoğun alımlara girerek karşılamış, Holding ve Bağlı kuruluşlarının arz hisselerinin hemen hemen % 94 ünü toplamıştı.
İkici düşüş dalgasında bu kez borsa resmi açıklama talep etmişti. Sinem Borsaya " Serenli Holding ve Bağlı Anonim Şirketleri Bağımsız Mali Denetim firması tarafından eş zamanlı mali denetime tabi tutulmuştur. Yapılan bu denetimde usulsüzlük ve yolsuzluğu tespit edilen üst ve orta düzey yöneticiler hakkında yargı yoluna başvurulmuş, beklenen performansı sergileyemeyen ve görevine yeterli katkı sağlayamayan bir kısım yöneticiler ile Emekliliği gelen yöneticilerle de yollarını ayırarak yeniden yapılanma sürecini hızlandırmıştır. Serenli Holding ve bağlı kuruluşlarının herhangi bir mali problemi olmadığı gibi Holding ve bağlı kuruluşları tüm taahhütlerini yerine getirmektedir. Borsa Başkanlığına ve Kamuoyuna saygıyla duyurulur " şeklinde açıklama göndermişti. Borsa başkanlığı da holdingden gelen açıklamayı yeterli bularak müdahale etme ihtiyacı hissetmemişti.
Dönem içerisinde Holding için ceo arayışlarına hız verse de adaylar bir türlü içine sinmemişti. Personel Müdürü Selma GÜNTAY' ın Sekreteri Nazen' e bıraktığı davetiyede Serenli Holding ODTÜ Üniversiteler ve sektörler İşbirliği konferansına davet ediliyordu. Selma'ya sorduğunda Selma gülümseyerek " Zamanınız varsa katılmanızı öneririm. Belki aradığınız Ceo'yu bulursunuz. Konuşmacılardan Dr. Seher DİLOVA' nın ilginizi çekebileceğine dair içimde bir his var " cevabını almıştı.
Sihirli parmaklarını Bilgisayar üzerinde gezdirip Dr. Seher DİLOVA hakkında dijital dünyada olup bitenleri didik didik incelemiş, " Uluslararası serbest piyasalarda sermaye ve borsalar " üzerine yaptığı doktora tezine kadar ulaşıp tezini incelemiş, fotoğraflarında da kadını beğenmişti. Tek sıkıntı kadının özel sektör kariyerinin olmayışıydı. Öğleden sonra planlanmış bir işi olmadığını da görünce konferansa katılmaya karar verdi.
Dr. Seher DİLOVA öğleden sonraki oturumun ikinci konuşmacısıydı. " Borsaların Serbest Piyasa Ekonomileri Üzerinde Olumlu ve Olumsuz Etkileri " konulu seminer vermişti. Kadının etkili konuşması, Borsa ve piyasalar üzerindeki tartışılmaz bilgisi üzerine tatlı gülümsemesi, şık tarzı ve müthiş fiziği ekstra katkı sağlamıştı. Sinem verilen arada toplantı sonrası için kendisinden randevu da koparmıştı.
Toplantı oturumlarının sona ermesi ile Dr. DİLOVA' nın üniversitedeki mütevazı odasına geçmişler ikram ettiği kahveleri yudumlarken yaptıkları genel sohbet sırasında kendisine SERENLİ Holdingde üst düzey yöneticilik teklif etmişti. Dr. DİLOVA Sinem' in teklifini şaka gibi görüp Sinem' in ısrarı üzerine de masasının üzerinden aldığı not kâğıdına ödenmeyeceğinden emin bir şekilde Brüt 4.000 TL diye ücret yazıp katlayarak Sinem'e uzatmıştı. Sinem kâğıdı açmadan çantasına atarak yanında getirmiş olduğu dosyadan üç nüsha iş sözleşmesi takdim edince Dr. DİLOVA yine olayın şaka olduğunu değerlendirerek imzalayıvermişti.
Dr DİLOVA Sinem'e " Yazdığım bedele hiç bakmadığınız kuzum?" deyince Sinem " Holdingde üst düzey yöneticiler ücretlerini kendileri belirler. Akdiniz incelendikten sonra noter tasdikiyle en kısa zamanda tarafınıza arz edilecektir. Şimdi izninizle diyerek ayrılmış, Yolda Sözleşmenin boş olan ücret hanesine Net 6.500 TL yazarak notere tasdik ettirmişti. Holdinge döndükten sonra da İnternet ortamından Dr. Seher DİLOVA' nın muhteşem bir fotoğrafını bulup kadının özgeçmişini biraz daha süsledikten sonra " SERENLİ HOLDİNG' Ceo ataması " başlığı ile borsa ve basın açıklaması hazırlayarak ilgili yerlere yollamıştı.
Dr. Seher DİLOVA her şeyden habersiz sabah geldiği mesaisinde elinde kadife kaplı bir dosya ile kendisini bekleyen oldukça güzel hanımı görünce meraklanıp onu içeri almış " Hanımefendi beni bekliyormuşsunuz. Nasıl yardımcı olabilirim?" diye sormuştu. Sinem' in asistanı Merve " Merve İLDENİZ ben. Serenli HOLDİNG yönetim Kurulu Başkanı Sinem SERENLİ' nin asistanıyım. Seher Hanım yeni göreviniz hayırlı olsun. Sinem Hanım Noter tasdikli sözleşmenizi bizzat takdim etmemi istediler buyurun" diyerek dosyayı takdim edince Dr. Seher DİLOVA şaşkınlık içinde dosyayı alıp açtığında Sinem'in el yazısı ile yazdığı teşekkür metnini okuyup altındaki Noter tasdikli sözleşmeyi de görünce " Aman yarabbi şaka değilmiş" deyerek koltuğuna güç bela oturmuştu.
Merve de kadının haline çok şaşırmıştı. Saf Saf " Nasıl yani şaka mı zannettiniz?" diye sordu. Dr. DİLOVA Merve'ye boş boş bakarak " Demek o kız Serenli Holding Yönetim Kurulu Başkanıydı öylemi? Ay ne bilim kızı duymuşluğum vardı ama görmüşlüğüm yoktu. Öğrencilerim şaka yapıyorlar sandım ben. Nasıl olsa kabul etmezler diye de ödeyemeyeceklerini bildiğim yüklüce de ücret yazdımdı" dedi Merve'ye. Merve " Ne yazdınız dı Hocam?" diye sordu. " Brüt 4.000 lira yazmıştım" dedi Dr. Seher DİLOVA gülerek. Bu kez Merve şaşkındı. " Ay olur mu öyle şey? Sinem Hanım dünyada kabul etmez" dedi. Dr. DİLOVA " Bende öyle düşünmüştüm. Ama noter tasdiki pek şaka kaldırır gibi değil ama" deyince toparlanan Merve " Seher Hanım bir yerde iletişim hatası yapıyoruz sanırım. Siz Koskoca SERENLİ holdingin Ceo susunuz. Hiç olacak şey mi. Lütfen sözleşmenizin ikinci sayfasını okur musunuz?" dedi.
Seher DİLOVA sözleşmenin ikinci sayfasında ücretin Net 6.500 TL olduğunu görünce şaşkınlıktan dili tutulmuştu. Merve önüne Ulusal basının önde gelen gazetelerinden birinin ekonomi sayfasını açarak bıraktığında Ekonomi sayfasının tamamının kendisine ayrılmış olduğunu görünce de bayılmıştı. Merve Koridora çıkarak yardım İstemiş, Dr Seher DİLOVA için bölümü seferber olmuştu. Seher Hanım ayıltıldıktan sonra olaya vakıf olan bölüm başkanı Gazete ile birlikte Noter Tasdikli sözleşmeyi görünce Dr. Seher DİLOVA' nın elinden güç bela İstifa mektubunu alıp onu kovalamıştı.
Dr.Seher DİLOVA birkaç gün tebrikleri kabul edip dinlenmenin ardından Hafta başında Holdinge gelmiş, Bizzat Sinem tarafından karşılanmış Kemal Bey ile tanıştırılmıştı. Sinem ona odasını, Borsa seans izleme odasını, Koordinatörlüğü gezdirip " Seher Hanım basında Ceo olarak atandığınız yer almaktadır. Özel sektör tecrübenizin olmadığını biliyorum. Bir Süre Kemal Bey ile çalışacaksınız. Onun engin tecrübeleri sizin özel sektöre çabuk adapte olmanızı sağlayacaktır. Bu dönemde Koordinatörlükleri size bağlıyorum. Koordinatörlükler size Holding ve Bağlı kuruluşlarına çabuk alışmanızı sağlayacaktır" diyerek onu Koordinatörlük birim amirleri ile baş başa bırakmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SIRA DIŞI YAŞAM ÖYKÜLERİ-2 ( KAYIP FORMÜL )
Ficción GeneralSina Amerika'da doğup büyüyen, Stajını NASA'da tamamlayan Bilgisayar donanım ve yazılım Mühendisiydi. Babası Cevdet SOLEY ise Türkiye' nin yetiştirdiği önemli bilim insanlarından biriydi. Sinem eğitimini Avrupa'da tamamlayan moda tasarımcısıydı. Bab...