BÖLÜM- 43

5 0 0
                                    

         Planladığı gibi Seher, Selma ve Ceren'i de alarak Selma'nın rehberliğinde hepsi kendilerine muhteşem gardırop yaptılar. Alışveriş sonrası Selma Konağa kadar gelerek Kıyafetlerin gardıroba yerleştirilmesi ile kombinlemesine nezaret edip bolca kahkaha eşliğinde Burcu'ya öğretti.

         Sinem İstanbul Programına son anda Ceren' i de dahil etti. Cuma akşam erken saatte Ataköy Marina'ya geçip iki günlük alışveriş yaptıktan sonra GÜLSÜM-1'e geçtiler. Limandan ayrılmadan Marina resepsiyonuna Pazar günü gelecek üç gazeteci misafirinin sürat motoru ile GÜLSÜM-1' e getirilmesi ile haber verildiğinde de tekrar alınmalarını rica etti.

          Cumartesi günü Sami Bey'in demirlediği koyda demirleyip Denizin ve Güneşin nimetlerinden yararlandılar. Pazar günü ise üçü de birbirinden güzel ve şık kıyafetler giyip hazırlandılar. Ceren Öğle yemeği için harika mönü hazırladı. Saat:10.00'da Marina sürat motoru üç gazeteci ile bir foto muhabirini Gülsüm-1 e getirdi. Gazeteciler ülkenin önde gelen tanınmış gazeteci ve yazarları idi. Onları gülümseyerek çok sıcak karşıladı.

            Gazetecilerden kıdemli olanı " Sinem Hanım üst üste sürpriz yapıyorsunuz. Röportajı marina'da yapacağınızı zannederken denizin ortasında bu enfes yata geldik. Sadece sizinle röportaj yapacağımızı zannediyorduk Sayın Dr. Seher DİLOVA tam bir sürpriz oldu. Sizinle bir de ilki yaşayacağız bizimle sözleşme yapacakmışsınız doğru mu?" dedi.

          Sinem " Öyle çok kaprisli filan değilimdir. Minicik iki konu ile ilgili. İlki geçmişim, Özel hayatım ve aile hayatım ile ilgili çok fazla soru sorulmamalı özel hayatım ile değil ekonomist olarak gündemde olmak istiyorum. Malumunuz magazin malzemesi olmak beni son derece üzer. İkincisi ise alacağınız üç kare fotoğraf olacak. Biri Seher Hanım'ın, Biri benim, diğeri de İkimiz birlikte. Bu üç kare fotoğraf röportaj yayını dışında hiçbir şekilde kullanılmayacak, kullandırılmayacak. Sözleşmeye size vereceğim patent ve telif onaylarını da ekleyiniz lütfen Zira Seher Hanımı ve kendimi gereksiz yayınlardan ve ağdalı magazin yayınlarından korumak amacıyla tescil ettirdim" dedi.

         Gazeteci şaşkınlıkla " Aman yarabbi ciddi misiniz? Baya baya kendinizi tescil mi ettirdiniz?" deyince gazetecilere birer dosya uzatıp " Buyurun marka ve marka yüzü tescil belgeleri" diye gülümseyerek belgeleri yazara verdi. Belgelerin en altında da önceden Avukat Derya'ya hazırlattığı Yayın ve Röportaj sözleşmesi vardı. Yazarlar ve Foto Muhabiri sözleşmeyi İmzalarken kıdemli yazar " Arkadaşlar aman aklınızda olsun fotoğrafları sakına sakın yarın öbür gün herhangi bir ekonomi haberinde filan kullanmayın. Aksi halde patronlar bizi kapının önüne koyar. Döner dönmez bu sözleşmeleri patronlara imza karşılığı teslim edelim unutmayın lütfen" dedi.

           Bir saat kadar fotoğraf çekimi ile uğraşıldı. Çekimlerin içinde en iyi üç fotoğraf seçildi. Öğle yemeğine kadar yazılmamak kaydıyla sohbet edip öğle yemeğinden sonra asıl röportaja geçtiler. Sinem ve Seher Hanım yazarların sordukları tüm sorulara içtenlikle ve samimi bir biçimde cevap verdiler.

           Yapacaklarına ilişkin bir soruya " Tekstil gurubu anonim şirketlerim için gerek yurt içinde gerekse yurt dışından ciddi teklifler alıyorum ve değerlendiriyorum. Tekstil gurubunu emin ellere teslim edersem iştirakçi olduğum sanayi kuruluşlarıma ağırlık verip ciddi yatırımlar yapmayı değerlendirmekteyim. Bununla birlikte üç iştirakime özellikle yabancıların büyük ilgisi var. Onları uzmanlarına teslim edip Holding bünyesindeki A.Ş.lerimi de modernize edebilirim. Bu dönem ciddi yatırım hazırlıklarındayım" diye cevap vermişti.

          Oldukça uzun süren röportajı son sorusu ise SERENLİ Holding ve Bağlı kuruluşlarının borsadaki hisselerinin neden taban seviyesinde seyrettiği idi. Buna da Seher Hanım Sinem'in öğrettiği şekilde " İzin verirseniz buna da ben cevap vereyim. Serenli Holding ve Holdinge bağlı Anonim Şirketlerin tamamı borsamızda ayrı ayrı % 20 'lik arz dilimi ile temsil edilmektedir. Son birkaç ay içerisinde Holding ve Bağlı Anonim şirketlerimizde ülkemizde hiç uygulanmayan bir sistemi uygulayıp bağımsız mali denetime girdik. Yani kendi kendimizi denetledik. Bu denetlemede bazı kuruluşlarımızda görev alan yöneticilerimizin yolsuzlukları ile karşılaştık. Uzaktan yakından bulaşanlar ile yollarımızı ayırırken emeği geçenlerin de emeklilik işlemlerini tamamlayıp yönetim kadromuzu ve vitrinimizi gençleştirdik. Borsa yatırımcılarımız bu çalışmamızı olumlu değerlendirmesi gerekirken nedense Holding batıyormuş gibi algıladı. İstifa edenler takip edilirken yerlerine atanan değerlerle nedense hiç ilgilenilmedi. Örneğin Nadir Bey yerine ben atandım özgeçmişim malum, Örneğin Sayın Hayri ULUDAĞ' ın yerini tamamen müstakil ve profesyonel hukuk firması aldı. Üç A.Ş.'ye atanan üst düzey yöneticimiz tamamen profesyonel ve meslek itibariyle de doktora kariyerinde. Bu işin bir yüzüydü. Diğer yüzü ise SERENLİ holding yaklaşık beş yıldır varlıklarını korumuş ve yatırım yapmamıştır. Bu gün itibariyle yaklaşık yüz milyon dolar civarında yatırıma hazır nakit varlığımız bulunmaktadır. Piyasanın bizi yanlış algılaması sonucu hisselerimiz düşünce Sinem Hanım tamamen kendi parası ile Holding ve Bağlı A.Ş.lerin arzdaki hisselerinin %94' ünü toplayarak Holding hisselerinin birtakım spekülatörlerin elinde oyuncak olmasına izin vermedi. Şu an arz da pek az hisse mevcuttur. Sinem Hanım birilerinin yüksek kazançlar sağlamasını istemediği için hisselerin değerlenmesine izin vermemektedir. Söylediklerimi Borsa Başkanlığından da teyit edebilirsiniz" dedi.

           Gazeteci endişeyle " Bunlar önemli ticari bilgiler yazarsak sansasyon olur Sinem Hanım " deyince " SERENLİ' de gizli saklı bir şey yok ki. Seansı bir saat takip eden Serenli Holding ve Bağlı Anonim şirketlerin dolaşımdaki hisse miktarı görür. Merak edip geçmiş alımlara bakan tüm alımların şahsi hesabımın bulunduğu muhabir banka tarafından yapıldığını görür zaten" dedi Sinem.

           Gazeteci " Hanım Efendi arkadaşlarım adına çok teşekkür ederim. Mükemmel bir röportaj oldu. Kurumlarımız sözleşmenizi de değerlendirdikten sonra kendilerine özgü yayın politikası izleyeceklerdir. Biz izninizi isteyelim artık" dedi kıdemli gazeteci.

          Hemen Marinayı arayarak sürat motorunu istediler. Motor gelene kadar da ikramda bulunup genel ekonomik hayat üzerine söyleştiler. Marina'dan gelen motor gazetecileri alıp epeyce uzaklaştıktan sonra salona girer girmez Seher Sinem'i kucaklayıp yanağına kocaman bir öpücük kondurdu. " Sen var ya sen çok ama çok fenasın. Kızım yaşın ne başın ne? Ne ara öğreniverdin bu üçkâğıtları? Ölsem aklıma gelmezdi yaa" dedi.

          Sinem Seher'e şaşkın şaşkın bakarak " Seher Hanım anlayacağım dilden konuşur musun? Ne diyorsunuz Allah aşkına?" dedi. " Bi kere şu Hanım kelimesinden hiç hoşlanmadım Seher daha hoş geliyor kulağıma. Ülkenin en önde gelen ekonomi yazarlarına ekonomi sattın çaktırmadan. Sözleşme olayı ciddiye almalarını sağladı. Tekstilleri ve İştirakleri de kakalayacağını açık açık söyledin ama onlar ağzından kaçırdığını sandılar. Arzdaki Hisselerin de % 94 ünü de kendi toplamış da rantçılara izin vermediğinden yükseltmiyormuşsun. Kalıbımı basarım bunlar seans açılır açılmaz SERENLİ hisselerine yumulacaklar. Röportajı da hafta sonuna kadar kesinlikle yayınlamazlar çünkü beş gün boyunca alım emri verecekler" dedi.

          Bu kez Sinem Seher'i kucaklayıp yanağına kocaman bir öpücük kondurarak " Sen var ya sen ay sen ne fena şeymişsin? Leb demeden leblebiyi anlıyorsun. Çok tehlikeli Ceo olacaksın. Sana her şey yakışır " dedi. " Ya şu Ceo olayına bi türlü alışamadım. Bir de araç tahsis etmişsin süper bir şey ve çok lüks utandım mahalleden valla " dedi Seher " Yakışır yakışır. Seni Avrupa'nın en güzel memeli Ceosu yapacağım" diye takıldı Sinem " Ay lütfen yaaa. Herifler gibi oralara mı bakıyorsun yoksa? Ay bi tuhaf oldum hem sen benden daha güzelsin. Üstelik de ünlü" diye kıkırdadı.

          Ankara'ya dönüp eve gelir gelmez kendisini Burcu'nun ellerine teslim edip rahatladıktan sonra bilgisayarının başına oturup Almanya, Fransa ve İngiltere Ekonomi gazetelerine İnternet ortamında yayın yapan ekonomi sitelerini birbirlerini adres ve kaynak göstererek SERENLİ Holding'in tekstil gurupları ile SERVOTOMOTİV, KORDÖKÜM ve GELMAK hakkında yazılar yazıp işlemleri tamamladı. 

SIRA DIŞI YAŞAM ÖYKÜLERİ-2 ( KAYIP FORMÜL )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin