AĞUSTOS 2009
İnşaat firması fabrikayı, fabrikanın hemen arka tarafına göl manzaralı ilave kafeteryayı, Güvenlik personellerinin nöbet kulübelerini, villaları ve çiftlik ile konak arasında villayı eş zamanlı bitirmiş, peyzajları yapılırken bilişim birimi fabrikada görevlendirecek personeli ayırıp yetiştirerek sistemin testlerine başlamıştı. Selma Hanım' ın önerdiği malulen emekli bir yüzbaşı güvenlik müdürü olarak atanmış, 30 güvenlik personeli ile işe başlayarak bilişim ile koordine içerisinde elektronik ve teknik güvenlik sistemlerinin testi ile fiziki güvenlik tedbirlerinin uygulanmasına başlamıştı. Güvenli geçiş sistemi devreye alınmış, giriş kartı olmayan ve sistemin yüzünü tanımadığı hiç kimse AR-GE'ye giremeyecek şekilde düzenleme yapılmıştı. Bilişim'in izleme birimi fabrika ve arazisini kamera ve izleme cihazları ile donatıp tüm güvenlik sisteminin merkezini villanın birine kurup Holding ile entegre etmişti.
Sinem odaların tefrişi üzerinde bizzat durmuş, odaları ultra modern sade ve en ileri teknoloji ile donattırmıştı. Güvenlik birimi için biri zırhlı üç arazi aracı, yangına müdahale için bir yangın söndürme aracı ve bir çöp toplama aracı alınmış, Tonton Can hastane müdürünü görevlendirerek sağlık birimi için ayrılan bölüme küçük çaplı ameliyatlar bile yapılabilecek şekilde 10 yataklı mini hastane kurup tam teşekküllü bir ambulans yollamıştı. Sinem arada birkaç kez İstanbul'a gitmiş, SİSER' in merkezi için Beykoz'da yapılan çalışmaları da yerinde incelemişti. SİSER' in İstanbul merkezi de muhteşem ve göz alıcı olmuştu.
Fabrikada Sinem'in çalışma odası, içeriden açılan dinlenme odası ve devamındaki odasının birebir eşi ikinci oda harika olmuştu. Makam koltuğuna oturup az sağa döndüğünde muhteşem göl manzarası insanın içini açıyordu. Kendi odasının sağ ve soluna açılan koridordaki odaların tamamını çalışma ofisi, iki odayı birleştirerek toplantı salonu yapmıştı. Çalışma odalarının tamamında masalarda merkezi sisteme bağlı birer bilgisayar ile birer tane de tablet bilgisayar konulmuştu. Alt kat odalar ise yöneticiler katıldığında inceleme araştırma birimleri için yeri geldikçe çalışma laboratuvarları, geniş kapalı alan ise yine çalışma ve uygulama alanı olarak düzenlenecekti.
Çalışmalar neredeyse tamamlanmak üzere iken Seher " Sinem Hanım burası çok mükemmel bir yer oldu ama çalışanların ikamet sorunu çözülmez ise Ankara' ya gidiş dönüş epey problemli" olacak demişti.
O güne kadar bu konu Sinem'in hiç aklına gelmemişti. Konuyu hemen İnşaat A.Ş.' den Kamil Bey'e aktarmış, birkaç günlük araştırmadan sonra Gölbaşı ile Fabrika arasında 40 daireli üç blok, Gölbaşı içinde üç ayrı yerde 180 dairelik birkaç blok ve kırk adet villanın bulunduğu bir site bulmuşlardı. Sinem'in onayı ile epey pazarlık ederek hepsini Sinem'in adına satın almışlardı. Ceren piyasa araştırması yapıp dairelerin metrajlarına uygun kira bedeli belirlemişti. Çalışanların talebi halinde daireler çalışanlara kiralanacaktı. Villalar ise üst düzey çalışanlara ayrılacak, Yol üzerindeki 40 dairelik bloklar da Güvenlik ve Bilişim personellerine kiralanacaktı.
Selma Personelden, Nedim Bey Mali Müşavirlikten, Yasin Bey Bilişimden toplam on kişilik bir ekip görevlendirmiş, Selma yine estetik bir çalışmaya imza atarak Bayan Halkla İlişkiler ve idari Müdürü bulup hizmet personellerini ve sekreterleri ona bağlayarak hizmet personellerinin de atamalarını yapmıştı. Geriye asıl çalışanları atamak ve onların seçeceği araştırma laboratuvarlarını kurmak kalmıştı. Avukat Ceren Sinem'in korumalarının kullanacağı villanın da tefrişinin tamamlandığını haber verince Sinem'in talimatı ile kızlar da kaldıkları dairelerinden özel eşyalarını alarak Villa'ya taşınmışlardı. Onların villaya taşınmalarına en çok burcu sevinmişti. Sinem'in ricası ile kızlar Burcu'ya ihtiyacı halinde yardımcı olacaklardı. SİSER umduğundan hızlı tamamlanınca Doğan AKTAŞ Bey'den özel dosyasındaki isimlerle ilgili çalışmaları aldı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SIRA DIŞI YAŞAM ÖYKÜLERİ-2 ( KAYIP FORMÜL )
Genel KurguSina Amerika'da doğup büyüyen, Stajını NASA'da tamamlayan Bilgisayar donanım ve yazılım Mühendisiydi. Babası Cevdet SOLEY ise Türkiye' nin yetiştirdiği önemli bilim insanlarından biriydi. Sinem eğitimini Avrupa'da tamamlayan moda tasarımcısıydı. Bab...