İnşaat A.Ş.Tüm mevcutlarını Eskişehir'e, bir kısmını da Kırka' ya yönlendirmiş, Tesisleri incelemeden dönen ekibin hazırladığı yenileme projesi ile Maden Mühendislerinin hazırladığı üretim tesislerinin projesine başlamışlardı. Sinem ve Müsteşar Savcı Hakan BİRBEY 'e verecekleri sunumun son şeklini vermek üzere çalışırken Güvenlik Müdürü Sinem'i arayarak Prof ADA' nın yanında bir misafiri ile giriş yaptığını bildirince Sinem çok şaşırdı.
Müsteşar " Ne oldu tatlım çok şaşırmış görünüyorsun?" diye sorunca Sinem " SİSER' i ziyaret yasaktır. Senden Başka bu tesise giren olmamıştı. Prof ADA' nın bu yasağı delmesine şaşkınım" dedi. Müsteşar " Koskoca Bilim adamı yahu bir bildiği vardır. Biz işimize bakalım" diyerek Sinem'in yeniden dosyalara odaklanmasını sağladı.
İkisi yeniden çalışmaya koyulup bir süre sonra da unuttular. Birkaç saat kadar sonra içeriye kahve getiren Mine " Sinem Hanım. Prof ADA Öğle yemeğinden önce Misafiri ile sizi ziyaret etmek istiyor. Müsait olup olmadığınızı sordu" deyince Prof. ADA'nın misafiri yeniden akıllarına geldi. Sinem davet etmesini söyleyince Mine çıkarken Sinem de kocasına bir öpücük kondurup odasına geçti.
Prof. ADA beraberinde kırklı yıllarını çoktan devirmiş, oldukça şık, çok da sevimli bayan misafiri ile içeri girip " Behice tanıştırayım Sinem SERENLİ. Serenli Holding Yönetim Kurulu Başkanıdır. Sinem kızım Prof. Dr. Behice BORALI. Anadolu Üniversitesi Metalürji Ana Bilim Dalı Başkanıdır" dedi. Sinem her zamanki şirinliğiyle " SİSER'e hoş geldiniz Hocam" dedi.
Behice Hoca " Hoş bulduk hanım kızım. Televizyonda gördüğümden daha güzelsiniz. İnanamıyorum Yaaa. Ne kadar tatlı şirin ve sempatik görünüyorsunuz. Okulda görsem öğrencilerden biri sanırım" diye gülümsedi. " İltifat ediyor utandırıyorsunuz hocam. Lütfen buyurun" diyerek Behice Hoca'ya yer gösterdi Sinem.
Koltuklara geçip oturduktan sonra Prof ADA " Sinem Hanım kızım. Behice' yi üniversite yıllarından beri tanırım. Eskişehir' de olduğunu da biliyordum. Tesisleri incelemeye gittiğimizde kendisinden yardım rica etmiştim. Sağ olsun yardım ve desteklerini esirgemedi. Tesislerin başına geçmesi için ne kadar yalvardıysam da inatla reddediyor. " Bu yaştan sonra paragözlerle uğraşamam. Prensiplerimden de taviz vermem " diye tutturdu. Çaresiz buraya getirmek zorunda kaldım. SİSER' i gezip İsmet ve Atıf ile konuşunca bir miktar yumuşattık ama hala evet demedi" dedi.
Sinem " Anladım Hocam. Behice Hocam dokuz tesisin tek yetkilisi olacaksınız. Avrupa ve Ortadoğu'nun en ileri teknolojisine sahip Metalürji tesisleri istiyorum. Fabrika Müdürlerinden şoförünüze kadar hiçbir atamanıza müdahale etmeyeceğim. Holding Personel Müdürü Selma Hanım emrinizde olacak. Ülkenin en ileri teknolojisine sahip Bilişim bölümümüz de tüm tesisler faaliyete geçene kadar önceliği sizin Bilişim ve otomasyonunuza verecek. Holding ve Bağlı A.Ş.lerin tamamı sizin taleplerinizi öncelikle karşılayacak. Önümüzdeki üç ay için bir kuruşunun dahi hesabını sormayacağım 50 milyon doları emrinize bloke edeceğim. Sizden tek ricam toplu iğne dahi alırken Lütfen AB standartlarının üstünde düşünüp Personel kadronuzun da kariyer çıtasını zirvede tutunuz. Ücret politikasını tamamen siz belirleyeceksiniz. Önümüzdeki yılın sonuna kadar da o tesislerden seçtiğiniz uygun bir tesisi tamamen size özel AR-GE tesisi yapacağım. Sözleşmenize dilediğiniz özel maddeleri koyabileceğiniz gibi ücretinizi de lütfen kendiniz belirleyiniz. Sorunuz var mıydı?" dedi.
Sinem' i şaşkınlıkla dinleyen Behice Hoca " Kemal beni çimdikler misin?" dedi. Prof ADA " Behice lütfen kendine gel yahu" deyince " Ayyy. Tutulup kaldım. Bu söylediklerini yarın unutmazsın değil mi?" dedi Behice Hoca.
Sinem bilgisayarına uzanıp parmaklarını Behice Hoca'nın meraklı bakışları arasında uçuşturmaya başladı. İki dakika kadar sonra Bilgisayarından çıkardığı CD'yi uzatıp " Konuşmamızın tamamını CD'ye kaydettim hocam. En ufak bir ihlalde bu CD'yi önüme koyabilir ya da kafama atabilirsiniz " diye gülümsedi.
Behice Hoca " Tesislerin ortasında bir bina var. Orayı Üs yapacağım. Fiilen çalışan iki tesis var. Bilişim ekibiniz ile 15-20 gün çalışmak yeterli olacak. Diğer dört tesisi İnşaat biriminiz teslim eder etmez bir ay içinde aktif hale getiririm. Makine A.Ş.nize talimat verir ve önceliği bana tahsis ederseniz İthal edeceğimiz makinelerin gelişinden itibaren tüm tesislerde 2 ay içinde deneme üretimine başlarım. Ücretime gelince 8 öğrencimin yurt dışı yüksek lisans programını üstlenmenizi istirham ediyorum" dedi. Sinem mutlulukla " Başım üstüne hocam. Hayırlı uğurlu olsun. Buyurun birlikte yemek yiyelim. Bu arada Nedim Bey ile görüşeyim. Size tam yetkili bir satın alma personeli atasın. Selma Hanım ile de görüşeyim size bir personel Müdürü tahsis etsin. Ayrılmadan önce Lütfen holdinge uğrayıp Seher Hanım ve Birsen Hanım ile tanışınız. Birsen Hanım Koordinatörlükleri ile işlerinizi daha da hızlandıracaktır" deyince " Peki Sinem Hanım kızım" diyebildi Behice Hoca. Hala şaşkınlığını üzerinden atamamıştı.
����
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SIRA DIŞI YAŞAM ÖYKÜLERİ-2 ( KAYIP FORMÜL )
Genel KurguSina Amerika'da doğup büyüyen, Stajını NASA'da tamamlayan Bilgisayar donanım ve yazılım Mühendisiydi. Babası Cevdet SOLEY ise Türkiye' nin yetiştirdiği önemli bilim insanlarından biriydi. Sinem eğitimini Avrupa'da tamamlayan moda tasarımcısıydı. Bab...