BÖLÜM-110

5 0 0
                                    

MART 2010

         Boriniev YETKOVİÇ ve Stanislav YERNOVANOV' un cesetleri bir süre Rusya ile küçük çaplı bir krize sebep olsa da Sinem'in ve Müsteşarın bizzat devreye girerek Rus dış işleri bakanı ile yüz yüze görüşmeleri sonucu çözülmüş, Rus Dış İşleri Bakanlığının onayı ile kimsesizler mezarlığına belediye tarafından defnedilmişti. Rus Dış İşleri Bakanı ile görüşmeleri SERENLİ Madenciliğin Eskişehir' deki Metalürji Tesislerinin açılışına da denk gelince kendisini açılışa davet etmış, Bakan' da davete çok mutlu olup katılacağını bildirmişti. Başbakan, birçok bakan ve siyasi ile İstanbul, Ankara ve Eskişehir ile çevre illerden sanayici ve iş adamlarının katılımı ve halkın yoğun ilgilisi ile 8 Metalürji Tesisi ile bir AR-GE kuruluşunun açılışı yapılmış, tesisler katılan herkesin hayranlıktan ağzını açık bırakmıştı.

          Tesislerin modernizasyonu ve sağladığı istihdam Başbakan'ın takdirini kazanmış, açılışın hemen ardından Ulaştırma Bakanına verdiği talimat ile yaklaşık 20 günlük teknik çalışmaya müteakip TCDD ile SERENLİ holding arasında yapılan protokol ile Eskişehir-Kırka arasındaki Demiryolu hattı 25 yıllığına Yıllığı 500 bin dolara kiralanmıştı. TCDD hattı 45 gün içinde ağır yük taşımasına uygun hale getirerek SERENLİ Holding'e teslim edecek, 25 yıl boyunca SERENLİ Holding hattın her türlü bakım ve onarımını kendisi yürütecekti. Kırka' daki tesise Eskişehir açılışının hemen ardından sadece Başbakan ve beraberindeki Bakanlar ile bir gurup sanayici ve işadamı helikopter ile götürülmüş, yine herkes üretim tesisinde kullanılan otomasyona ve teknolojiye hayran kalmıştı. Tesis hemen yanı başında kurulu devlete ait tesisin aylık üretiminin % 86 fazlasını orada istihdam edilen personelin dörtte biri ile sağlıyordu.

        Verdikleri çay molası sırasında Sinem; Sanayi ve Ticaret Bakanına " Sayın Bakan Eskişehir' de fırsatını bulup soramamıştım. Söyler misiniz uzmanlarınız o sekiz tesisten birini kaça satabileceğimi tespit edip bir fiyat belirleyebildiler mi?" diye sordu. Bir anda Başta Başbakan olmak üzere herkes dikkatini Bakan' a çevirdi. Sanayi ve Ticaret Bakanı gülümseyerek " Ben de bu soruyu ne zaman soracaksınız diye bekleyip duruyordum. Uzmana gerek yok ki İTO başkanı yanımızda" diyerek İTO Başkanına dönüp " Selami Bey söyleyin bakalım Sinem Hanım'dan o Metalürji tesislerinin birini kaça alırsınız?" diye sordu.

         İTO Başkanı Selami Bey beklemediği bir soru ile karşılaşınca bir an duralayıp düşündükten sonra " Vallahi Sayın Bakanım o tesisleri görünce kıskançlıktan çatladım. Benim Gebze' deki en iyi metalürji tesisim onların yanında cılız kalır. Ben oraya aşağı yukarı 20 milyon dolar harcadıydım. 30- 35 milyon dolara verirse hemen pazarlığa başlarım vallahi" dedi. Sanayi ve Ticaret Bakanı bıyık altından gülerek " Sinem Hanım o tesisleri tamamını bizden 13 küsur milyon dolara aldı. Sana söylediğimde burun kıvırdıydın Selami Bey" deyince İTO Başkanı Selami Bey şaşkınlıkla " Hadi yahu vallaha mı? Vay benim eşek kafam Hanım kızım verin elinizi bi öpem" deyince Selami Bey'in nüktedan tavrı Başbakan ve Bakanları güldürmüştü.

       SERENLİ Holding ve SERENLİ Madenciliğin Eskişehir'deki Metalürji tesislerinin açılışı Borsa'ya doping etkisi yapmış, SERENLİ Madencilik hisseleri üçüncü tavanı yakalarken diğer kuruluşlar da İkinci tavanlarını epey zorlamışlardı. Holding sözleşmeli Mali Müşavirlik kuruluşu desteğinde tüm kuruluşlarının mali yılsonu bilançolarını hazırlayıp vermiş, tüm kuruluşlar tarihlerinin en yüksek karlı bilançosuna kavuşmuşlar, hemen hemen hepsi bölgelerinde Vergi rekortmenleri sıralamasının zirvelerini zorlamışlardı.

          Ceren ve Savcı Hakan Cüzi tutulan katılımcı ile yapılan düğün ile evlenmiş, Düğün gecesi Ceren'in ağabeyi gizlice gelerek Annesinden kalan beşi bir yerde' yi herhangi bir misafirmiş gibi takıp ortadan kaybolmuştu. Bu durum Ceren'i çok duygulandırıp kısa süreli ağlama krizine soktuysa da Dr. Meral kabasına açtığı minik delik ile sorunu çözmüş, Sinem onlara Gölbaşından dayalı döşeli bir villa hediye ederken Avukat YILMAZER Ceren'e Harika bir Mercedes hediye etmişti.

        Özelleştirmeden Sorumlu Devlet Bakanı, Maliye Bakanı ve Özelleştirme İdaresi Başkanı ile oldukça uzun bir toplantı yapılmış. Daha önce satışa çıkarılan ancak müşteri çıkmayınca satılamayan çeşitli illerdeki toplam 28 Fabrika arazileri ile birlikte devletin belirlediği muammen bedeller üzerinden Sinem'e satılmış, Ceren tamamını Sinem'in şahsi parasından ödeyerek Sinem üzerine kaydetmişti. Birsen CEYLAN Bağlı A.Ş.'lerden ve birimlerden kurduğu bir ekip ile alınan tesislerin tamamını gezerek fizibilite çalışması yapmıştı. Sonunda Tüm tesislerin mevcut makinelerden arındırılarak yenilenmesine karar verilmiş ve İnşaat A.Ş.'ye devredilmişti. Ceo Birsen CEYLAN fabrikaları aciliyet sırasına alıp yapılacak yatırımları belirledikten sonra İş Behice BORALI Hoca'ya kalmıştı. İlk iki fabrika modern teknoloji ile donatılarak faaliyete geçirildikten sonra İlin Sanayi ve Ticaret odası başkanı ile görüşülerek fabrika ilgilenenlere gezdirilmiş, Nihayetinde faal olarak bir yıllık alım garantisi ile arazisi hariç iki fabrika cüzi bir kar marjı ile satılmıştı. Sinem bu satışla fabrikanın kuruluş maliyetini kurtardığı gibi uzun vadeli kiralama ve patent kiralama ile kar yapıp ekonomiye İki yeni Müteşebbis kazandırmıştı.

        Devir teslim töreninden Behice Hoca İle dönüyorlardı. Behice Hoca " Vallahi Sinem Hanım kızım bir sana bakıyorum ufacık tefecik mini minnacık dünyalar tatlısı kızcağız görüyorum. Yaptıklarına bakıyorum hala inanasım gelmiyor. Eskişehir' deki fabrikaları bir yana bırak sadece AR-GE' ye 65 milyon dolar harcadın. Korkudan hesaplara bakamıyorum her halde iki yüz milyon doları geçti toplam yatırım. Kızım deli misin nesin anlayamadım gitti. Bu kadar parayı kazanabilecek misin? Yahu çalışanlara ayda ödediğin ücretler akıl karı değil içim daralıyor vallahı. Bu iki fabrikayı satınca içim azıcık ferahladı ama hala ikna olmuş değilim be kızım " dedi endişeyle.

         Sinem uzanıp Behice Hoca'nın yanağına küçük bir öpücük kondurdu. Gülümseyerek " Canım hocam benim üzüldüğün şeye bak. Hocam siz sadece işin yatırım bölümünde ve harcamasındasınız. İşin getirisinden haberiniz olmadığı için endişelenmekte çok haklısınız. Hata benim sizi bilgilendirmedik. Birsen Hanım Hocamı aydınlatır mısınız?" dedi.

         Ceo Birsen Hanım gülümseyerek " Ah hocam böyle endişelendiğinizi bilseydim çoktan anlatırdım size. Eskişehir'deki 8 metalürji tesisi tamamen ülkemizin dışarıdan ithal ettiği Bor ürünlerini imalata başladı. İmal ettiğiniz ürünler uluslararası kalite kuruluşlarından İhraç onayı aldı. Buna rağmen 8 tesisin 1 yıllık üretimi hali hazırda SERENLİ holding kuruluşlarının ihtiyacını karşılamıyor. Örnek verecek olursak bir birim ürünün İthal maliyeti bize 100 dolar iken bizim tesislerimizden ürettiklerimizi 50 dolara SERENLİ kuruluşlarına satarak birim başına 20 dolar da kar ediyoruz. Diğer bir ifade ile bir tesisiniz bir yıllık üretimi ile 8 tesisin yatırımını karşılarken, bir tesis de bir yıllık üretimi ile 8 tesisin bir yıllık giderini karşılıyor. 6 tesisin üretimi de tamamen Serenli Madencilik ve holding karı olarak kalıyor. Biraz önce sattığımız iki fabrikanın bir yıllık üretimini de alım garantisi ile verdik. Araziden Sinem Hanım yirmi yıl boyunca kira geliri elde edecek, SİSER' de patent geliri alacak. Yatırımımızın tamamını üzerine cüzi bir kar koyarak geri aldık. Ülkemiz böylelikle hem yeni bir müteşebbis kazanmış oldu hem de devletin elinde bulundurduğu iki atıl tesis sizin sayenizde son derece modern tesis olarak ekonomiye kazandırılmış oldu. Alıcılar fırsatı iyi değerlendirirse gelecek yıla kadar karı görüp yeni yatırımlara girişecekler ama onlar Behice Hoca'yı bulamayacaklar" dedi.

        Behice Hoca derin bir nefes verip " E be kızcağızlarım şunu daha evvelden anlataydınız da uykularımı kaçırmasaydınız. Demek 65 milyonluk AR-GE tamamen bu tesislerin üretimini geliştirmeye ve artırmaya yönelik olacak" deyince Ceo Birsen Hanım " Behice Hocam İnanın Patent geliri bizzat üretimin başında bulunmaktan daha karlı. Zaten tesislerde şu an tamamen Siser'in patentlerini Prof ADA ve Ekibinin buluşlarını üretiyorsunuz. Bizim en büyük avantajımız Sizin gibi alanında uzman ve profesyonel insanlarla çalışıp Bilgisayar teknolojisini sanayi teknolojisine entegre edebilmek. Maliyet azalışı ve yüksek kar marjı buradan geliyor. Farkındaysanız aktif halde devir aldığımız tesiste devir öncesi 270 kişi çalışıyordu. Şimdi üç vardiya 86 kişi çalışıyor ve tamamı da yüksek kariyerli kalifiye personeldir" dedi.

        " Ne diyeyim yavrum Allah seni ve ekibini başımızdan eksik etmesin. Bundan sonraki tesislerde artık şüpheci çalışmayacağım ve rahat uyuyacağım" diye gülümsedi Behice Hoca. Yol boyunca sohbet ettikten sonra Behice Hoca'yı Eskişehir'e bırakıp Ankara' ya döndüler.


SIRA DIŞI YAŞAM ÖYKÜLERİ-2 ( KAYIP FORMÜL )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin