1~herskapshus?

2.2K 69 3
                                    

Jeg er Rachel Zane, 16 år, blondt hår, blåe øyne, akkurat passe høy. jeg setter meg på flysete mitt og ser ut av vinduet.
Mamma og pappa tror det er bedre for meg og broren min at vi flytter til et land der vi lærer mer skole greier.
vi skal bo hos en annen familie,det eneste jeg vet om dem er at de har en sønn som er like gammel som meg. broren min drar ikke før om noen dager, det var vist noe han måtte ordne først.


Jeg sitter på flyet og kjeder meg, helt jeg hører en stemme over høyttaleranlegget eller hva det er som sier et eller annet uforståelig men siden jeg har sittet på flyet i en god del timer nå, regner jeg med at personen sa at vi er snart framme.

Noen timer senere sitter jeg i en taxi på vei til familien jeg skal bo hos.
Dem bor 1 time unna flyplassen, så Yey reiselivet folkens.

"Frøken Zane, vi er framme om noen få minutter" sier taxi sjåføren. han ser på meg i speilet i noen sekunder før han vender blikket mot veien igjen.
"Ok" svarer jeg og prøver og høres like perfekt ut som ham, men failer totalt. jeg snur meg og ser ut av vinduet.
Jeg tror vi har kommet til et riking strøk, alle husene er store og fine, rene herskapshus.
Et ord: wow
"Vi er fremme frøken Zane" sier sjåføren og parkerer uten for et gigantisk hus.
Jeg måper når jeg får se huset, selve huset er mørke brunt, det er en stor innkjørsel, garasjen er venstre side, den er bygd inn i huset hvis du skjønner.

Jeg stiller meg ved døren, og ringer på, jeg er fortsatt i sjokk hvor fint huset er, Jeg hører noen stemmer innenfra før en dame åpner, trolig moren i familien.
"Hei, du må være Rachel Zane?" Spør damen
"Stemmer" sier jeg og legger til et "hei"
Det var hvertfall ikke kleint (merk sarkasmen)
"Jeg er Chloé Malk, moren i familien" sier damen og tar fram hånden for og hilse.
Jeg tar hånden og hilser på henne, før hun gjør plass til meg i døren.

Jeg har alltid syns det er ganske kleint og hilse på nye folk, jeg vet ikke hvorfor det bare er sånn.
"Emma, Adrian kom ned og hils på Rachel" roper moren forsiktig opp mot andre etasje
Etterhvert kommer det en jente som trolig er 6-7 år, og en gutt som trolig er på min alder, sikkert han foreldrene mine snakket om?

"Dette er Rachel Zane, hun skal bo hos oss en god stund. Vil du kanskje fortelle litt om deg selv?" Spør moren og ser på meg
"Ehm, jeg heter Rachel, er 16 år og skal bo her" sier jeg og stirrer på gutten og jenta.
"Adrian, kan du kanskje vise rommet til Rachel og litt rundt i huset?" Sier moren å ser på gutten som tydeligvis heter Adrian

"Hva syns du om huset så langt?" Spør Adrian  når han har vist meg litt av huset.
"Veldig stort og luksuriøs" svarer jeg imponert og ser meg rundt 
Han ler litt før han viser meg neste rom, de fleste rommene, det er 3 etasjer i huset så jeg kommer nok til å trenge kart når hvis jeg skal ha sjangs til og finne fram.

"Rommet ditt er inn her, ved siden av badet, og rommet mitt er borti der." Sier han og gransker blikket mitt for å se om jeg henger med, han peker på et rom ved trappen.
Etter en veldig lang rundtur i hele huset er jeg på rommet for og pakke ut, rommet mitt er ganske stort.
Jeg har eget bad og vindus krok, her kommer jeg til å kose meg masse.

Når jeg er ferdig pakket ut går jeg til Adrian sitt rom.
*bank bank*
"Kom inn" hører jeg innenfra, jeg lokker opp døra og går inn, rommet hans er litt større enn mitt, ellers ser det ganske likt ut, bortsett fra møblene og tapeten.

"Hei" sier jeg forsiktig og ser meg rundt. han klapper i sengen som tegn på at jeg kan sette meg ned.
"Hei, Rachel" svarer Adrian og smiler. han legger vekk telefonen og ser på meg.

"Ehm, jeg lurte bare på om du kunne fortelle meg om skolen, folkene, lærerne, like that" spør jeg og ser på han
"Ok, ehh" begynner ham.
"det er en ganske stor skole, bare folk med masse penger kan gå der, enkelte av elevene er drittsekker og blonde i hode" sier han og trekker pusten idet han er ferdig snakket.

"Ok, drittsekker og blondiner?" Spør jeg og ser overasket på han-
"Jasmin Mcflair, henne må du holde deg langt unna hvis du ikke vil ha trøbbel, Brandon Smith, hele skolens sossegutt, han er ganske frekk, men han kan være snill
Pass på ikke bli venn med feil folk" sier han og blunker til meg. jeg ser enda en gang sjokkert på han
"Interessant" sier jeg og ler litt
~~~~~~~~~~

jeg holder på og rette på alle kapitlene, og kanskje skrive nye? vi får se om jeg finner inspirasjon. men ihvertfall like og vote<3  

I need youDonde viven las historias. Descúbrelo ahora