Jiří Kulhánek
Divocí a zlí - část první:
Čas mrtvých
Veškeré skutečnosti v této knize jsou neskutečné.
Ty “skutečné” jsou o to neskutečnější.
Pouze citáty z bible jsou autentické.
MY
Říkal mi komandér Horak, že nejsem dvakrát sympatický člověk.
Má pravdu - nejsem člověk.
A jsem na to pyšný.
Patejl
PRVNÍ
“Letecký den začíná,” zaprskal mikrofon vysílačky. Poručík McCracken by se vsadil, že v hlase slyšel něco jako náznak humoru.
Z okna pětadvacet pater nad poručíkovým deštníkem vylétlo lidské tělo. McCracken přemýšlel, proč padající lidé vždycky tak strašně ječí.
Naštěstí to netrvalo dlouho a ječící hlava se rozprskla o hranu žulového obrubníku.
“Oni to myslí vážně,” zašeptal vrchní seržant Brown a odcvrnkl si z klopy policejní pláštěnky něco lesklého a růžového. Dopad těla zvedl z mokrého chodníku oblak vodní tříště.
“To si piš, fízle,” vysílačka byla stále zapnutá, “od teďka stejná produkce každou půlhodinu,” hlas se odmlčel, “a kdyby vám to připadalo příliš monotónní, můžeme přejít na skupinové lety. Dvojice, trojice, jak libo.” Tentokrát po posledním slovu opravdu následovalo krátké zasmání.
“Co je to sakra za zrůdu?” řekl vrchní seržant Brown. Jeho černý obličej byl spíš šedý a trochu se mu třásly rty. McCracken zvedl vysílačku:
“Doručit peníze bude trvat ještě hodinu, možná dvě. Takže...”
“Takže budou ještě dvě exhibice, možná čtyři,” skočil mu do řeči veselý hlas, “a ať vás ani nenapadne tu mrtvolku uklízet. Tady seshora vypadá moc dobře - dobrý základ dynamického uměleckého projevu na téma ,Policie nespolupracuje'.” Tentokrát v hlase žádný smích nezněl a McCrackena pojal pocit, jako by ho po zátylku pohladil lední medvěd.
“Sakra! Řekl jsem vám, že prachy jsou na cestě; všechno, co chcete, je na cestě. Proč zabíjet další rukojmí?!”
“Proč? Protože jsem to slíbil,” odpověděl hlas, “a... a protože mě to docela baví.” Suché prsknutí v mikrofonu ukončilo hovor.
***
Drama v pětadvacátém podlaží Fordova mrakodrapu trvalo už čtyři hodiny. Schéma standardní: Nezjistitelný počet útočníků drží jako rukojmí skupinu lidí a požaduje výkupné. Těch lidí je jedenasedmdesát (sedmdesát) a těch peněz sto padesát milionů. USD. Hotovost. Vyjednávání selhalo a selhala i elitní jednotka. Těla vojáků v černých kuklách poslali teroristé výtahem - ani jedno nechybělo. To, že obrana zločinců byla stoprocentně účinná, svědčilo o pečlivě připraveném plánu. To, že chvilku potom, co sanitky odvozily vojenské mrtvoly, vylétlo z okna ječící tělo, zase o tom, že jsou odhodláni plán stoprocentně dodržet. Když si McCracken představil, že by ten ječivý křik mohl slyšet ještě sedmdesátkrát, na okamžik ho pojal pocit, jako by na ramenou držel celý svět. Sevřel deštník loktem a na přenosném telefonu vyťukal číslo kanceláře pasadenského starosty.