"Chan-Chanyeol.."
Tergagap Jihyo apabila melihat seorang lelaki yang tinggi lampai berdiri di muka pintu rumah.Hati dia mula rasa gelisah.Tak tahu.Muka dia mula pucat.Mata dia hanya tertumpu pada lelaki yang berada di hadapannya.
"Dah lama tak jumpa awak.."ucap Chanyeol lalu menguntumkan senyuman.Terkaku.Masih lagi."Saya dapat tahu awak dekat sini..Sebab..Saya tanya..Kwangsoo..."jujur Chanyeol.Sejambak bunga yang berada di tangannya dihulurkan kepada Jihyo.Bunga itu disambut oleh Jihyo dengan perlahan.
Hanya senyuman terukir pada bibir Chanyeol ketika itu apabila gadis dihadapannya menghidu bau bunga."Suka?"soal Chanyeol.Tiada balasan dari Jihyo."Saya dengar awak dah nak bertunang.."kata Chanyeol untuk elakkan rasa kekok."Nae.."akhirnya,keluar juga satu perkataan dari mulut Jihyo.
Kedua-dua tangannya dimasukkan ke dalam poket kot dia."Taknak jemput saya masuk ke?"soal lelaki itu dengan ceria."Ma..Masuklah.."alu Jihyo.Kemudian,dia masuk ke alam lalu meletakkan bunga itu bersebelahan dengan pasu bunga.Chanyeol mengekori Jihyo lalu berhenti di ruang tamu.Terus sahaja dia duduk.
Aroma teh ginseng buatan Jihyo memenuhi satu rumah.Teh itu terus dihidangkan di hadapan Chanyeol.Chanyeol mengambilnya lalu hirup teh itu.Selesai sahaja,merasa,Chanyeol terus letak semula cawan di atas meja.Jihyo pula duduk bertentangan dengan Chanyeol.
"Rindu dengan teh ginseng awak..Sebab tu,saya sanggup balik Korea.."kata Chanyeol.Memang!Chanyeol sedang melanjutkan pembelajaran dia di Istanbul.Untuk 5 tahun.Namun,ketika itu merupakan cuti akhir tahun,Chanyeol pulang ke tanah airnya..Jihyo hanya tersenyum hambar."Saya dengar Gary dah..."Jihyo terus mengangguk dan memotong percakapan Chanyeol."Ye..Betul tu.."
Hati Jihyo bagai ditoreh sahaja dengan ayat Chanyeol sebentar tadi.Dia mula teringatkan kenangan dia bersama Gary.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Nape pulak ni..Kenapa asyik bergerak ke sana ke sini?"soal Jinhwan yang makin jemu dengan perbuatan Hanbin.Asyik patah balik sahaja.Macam dah takde tempat nak gerak."Diamlah.."Hanbin terus duduk lalu mengurut dahinya."Kesian juru make-up asyik kejar kau je.."Bobby menggelengkan kepalanya.Akhirnya,dapat juga juru make-up mula jalankan tugasnya.
YOU ARE READING
I'm beside you,noona...{Hanbin and Sungim}
FanficJust for fun...Untuk semua malay fans...Ini cerita tentang kedua-dua bias saya dari iKon dan Runningman