Jungkook berhenti melangkah apabila terdengar namanya dipanggil. Dia mengecilkan mata untuk melihat gerangan yang berada dihadapan rumahnya.
Terbeliak mata Jungkook. "Eung? Korang!!!" Jungkook terus berlari kearah mereka.
"Yah Jungkook!!!" Suga.
"Kau pergi mana, Jungkook?" V.
Jungkook teragak-agak. "Haah. Kitorang datang nak jumpa kau. Kau kata kau nak dating dengan Soo Min. Tapi lepas kau blah, Soo Min jumpa kitorang. Kitorang datang rumah kau, nenek kau Kata kau tak ada. Nenek kau pun tak tahu kau pergi Mana." J-Hope.
Jungkook berkerut dahi. "Bila masa aku cakap aku dating dengan Soo Min. Kan aku diam je tadi. Kau yang pandai-pandai cakap. Aku dengan Soo Min bukannya ada apa-apa pun. " Jungkook.
Merah muka J-Hope menahan Malu. "Fine." J-Hope. Jungkook menjeling.
"Eii soalan kitorang, kau tak jawab lagi." Jimin.
Jungkook menggaru kepalanya yang tidak gatal. "Erkkk ermmm erghhh"
"Jungkook, Cuba kau bagitahu kitorang, kau ada sembunyikan something daripada kitorang ke? Kenapa sejak akhir-akhir ni kau macam pelik hah?" Rapmon.
Jungkook diam. "Jungkook, kita kawan dari kecil. Kita kenal dah lama dah. Kita tahu baik buruk Antara satu sama lain. Just tell us." Jin.
Jungkook diam lagi. "Yah Jungkook!!!" Suga.
"Jungkook, bagitahu lah. Kau ada masalah apa-apa ke? Kalau ada, bagitahu lah. Mana tahu kitorang boleh Tolong. Kau dah lama tak lepak dengan kitorang." V.
Jungkook memandang wajah sahabat-sahabatnya. "Ermm aku tak ada apa-apa. Just..." Jungkook mengangkat beg plastik yang berisi ubat yang dibeli olehnya tadi.
"Nenek aku sakit. So, aku kena jaga nenek aku. Ni pun, aku baru Balik dari beli ubat." Jungkook beri alasan.
Mereka semua melepaskan nafas lega. "Nasib baik. Aku ingat kau kerja." Jin.
Jungkook mengetap gigi. Pantas dia menggeleng. "Ehh mana ada. Tak ada lah." Jungkook memberi sengihan palsu.
Mereka semua tersenyum lega. "Ermm Ni korang nak pergi mana lagi?" Jungkook.
"Aku tak nak balik. Eomma ngan Appa aku tak habis-habis gaduh. Sakit weh kepala aku." Suga.
Jungkook mengangkat keningnya. "Kitorang tak kisah." V.
Jungkook diam. "Jom pergi taman." Rapmon.
Mereka semua tersengih riang. "OK" serentak mereka berkata.
"Ermm korang pergi dulu. Aku nak bagi nenek aku ubat kejap." Jungkook.
Mereka mengangguk. "Jom lah" Suga berlalu dahulu, kemudian diikuti yang lain. Jungkook masuk kedalam rumahnya.
Jungkook menyimpan kasut yang dibelinya tadi didalam almari bajunya. Dia kedapur mengambil segelas air. Kemudian, Jungkook berjalan masuk kedalam Bilik neneknya.
"Nek, Jom makan ubat." Jungkook. Dia mengambil tempat disisi neneknya yang sedang baring diatas katil.
Neneknya tersenyum. Dia duduk. "Jungkook dah balik? Best main?" Nenek.
Jungkook berkerut dahi. Tangan yang tadinya sedang menyediakan ubat, terhenti. "Main? Main apa?" Jungkook.
Neneknya berkerut dahi. "Main sorok-sorok." Nenek.
Lagi berkerut dahi Jungkook. Pelik. "Main sorok-sorok? Bila?" Jungkook.
"Tadi. Kawan-kawan Jungkook yang cakap dengan nenek." Nenek.
YOU ARE READING
BTS HIGH SCHOOL
FanfictionKisah kehidupan 7 orang sahabat yang berbeza. Sahabat yang sentiasa ada bila susah dan senang. Membantu antara satu sama lain. Salah seorang daripada mereka terpaksa berkerja Pada waktu malam untuk mencari duit tanpa pengetahuan sahabatnya yang lain...