Part 1

120 8 0
                                    

Di sebuah taman...

Eunji mencangkung di taman.kelihatannya dia sedang menangis seorang diri.seorang budak lelaki yang berpakaian tradisi korea itu menuju ke arah eun ji."Eun ji?ni eun ji,ya?"seseorang menyapa eun ji dari belakang.eun ji menoleh.kelihatannya mata budak kecil itu sembap,dan merah."ya,saya eun ji.awak ni siapa?"eun ji menyoalnya."saya chan yeol.dekat depan tu ada kedai jual manisan tau."terang chan yeol.eun ji menayangkan muka blurnya.kanak-kanak perempuan itu memandang kedai manisan yang dikatakan chan yeol.
"Jadi kenapa?"eun ji menyoal."awak tau,kedai tu kan.kedai omma dan appa saya.""wah,ye ke?awak ada adik beradik lain?"persoalan eun ji membuatkan chan yeol tersentak."Ada,tapi kenapa nak tau?""sajer tanya."gadis kecil tersenyum sumbing.
"Saya ada nuna.awak?"soal chan yeol pula."erm...saya tak ada akak,tak ada abang,adik pun takder."balas eun ji dengan nada yang mendatar."nah,amik kuih beras ni."chan yeol menghulurkan bekas yang berisi kuih beras itu kepada eun ji."wah,sedapnya!"pujinya.
"Kalau awak nak tau,saya yang buat tau kuih ni.awak nak rasa manisan saya hari-hari tak?""mestilah saya nak!"jawab eun ji teruja.lagipun apa la dia boleh buat dekat rumah?appanya membuka bisnes perabot.ommanya pula pergi menolong appanya.jadi,eun ji hanya tinggal dengan penjaganya.
"Tapi ada syaratnya.""apa syaratnya?saya sanggup buat apa jer!"gadis itu menawar diri tanpa sedikit pun keraguan."betul apa jer?"gadis itu mengangguk laju."awak kena jadi hamba saya.""haa?!""awak dah janjikan?siap angkat tangan lagi."chan yeol memerangkap eun ji.eun ji membisu.nampaknya terpaksalah eun ji ikut.dia dah janji..pabo eun ji."habis kalau saya jadi hamba awak saya kena buat apa?""kalau saya keluar rumah awak kenalah ikut saya,boleh?""yang itu..."belum sempat eun ji bagi kata putus chan yeol dah mencelah,"mari ikut saya!"chan yeol pun menarik tangan eun ji.sebenarnye rumah chan yeol dengan eun ji sebelah2 jer,tak jauh pon.eun ji pon pasrah jer la....

My Best LoveWhere stories live. Discover now