Belanja Aiskrim

9 0 0
                                    

Jungkook hanya mengendahkan suara gadis2 itu yg sdng mnyebut2 namanya ketika dia hndk lalu dihadapan mereka . Entah mengapa dia merasakan seolah-olah gadis2 itu hanya ingin menarik perhatianNya . ' Wei , Jungkook .. cubalah kau senyum sikit jerr depan prmpuan2 tu tdi .. Adakerr patut kw lalu gitu jerr .. Dahlah muka pn serius .. Bagai nk telan orang jer ..'Mark brkata . Mark sahabat karibnya tahu akan perngai Jungkook tu . Kekadang, dia berasa geram trhadap layanan sahabatnya itu kpd gadis2 di sekolah mereka . Tpi , dia tahu yg Jungkook tidak akn sesekali mngubah pndangannya trhadap gadis2 di sekolahNya . 'Buat apalah nak senyum dpan dorang tu Mark ? Buang Masa .. Kau tau apa tu Buang masa ? lagipun , aku malas nak senyum2 ni . Nnti , ada yg melebih2 pulak . ' Jungkook mmbalas . ' Hurm .. Yelah .. aku taulah kau tu hensem .. Kegilaan gadis2 di sekolah sini ni .. Dahlah ..wey , Jom gi kantin .. aku laparLah .. ' 'Jomlah .. Tpi skjp jer .. Aku mlas nnti prmpuan2 kat sana tu- ' ' ye , aku tau .. ' Belum smpat pun Jungkook mnghabis kan ayatnya , Mark segera menyampuk . Mark sudah hafal sngat dngn ayat2 Jungkook yg anti sangat dngn gadis2 itu . Ketika mereka sdng brjalan menuju ke kantin , Jungkook dngn tak sengaja terlanggar seorang gadis yg sdang mngikat tali kasutnya . ' Aucchh ! ' Gadis itu mengadu kesakitan . Dengan kemarahan yg mmbara , gadis pntas brdiri di hadapan Jungkook . ' Hoi , budak sombong ! awak tak nampak ke saya ni sdng ikat tali kasut kat sini ? hah ? mata awak letak mana ? muka jer hensem , tapi mata Langsung tak boleh guna .. Hurm ! ' kata gadis itu sambil memeluk tubuhnya . ' Kau nak marah aku ? dah lah ketinggian kau tu sampai bahu aku jer kau tau ? ada hati nak marah aku .. Yang kau tu pegi ikat tali kasut kat tengah2 orang nak lalu-lalang ni apahal ? gila ke ? itu pun nak di ajar ke ? Budak Pendek ! ' ' Budak pendek ? awak panggil saya budak pendek ? saya taulah ketinggian sya ni tak samapai pun telinga awak , tak payalah nak ejek2 .. lagipun , sya dari dlu ikat kasut kat sini x takde stu orng pn yg langgar sya .. Awaklah orng prtama .. Hish ! ' Mark yg sedari situ tak tahan melihat gadis itu di ejek oleh sahabatnya sendri cuba untuk membela gadis itu ' Err .. Nama awak sape eh ? ' Mark brtnya sambil trsenyum . ' Eunha .. Knp ? awak pn nk ikut ejek saya ? ' ' ehh , tak .. Haha .. Err .. Sya bgi wakil kawan saya ni nak minta maaf .. Dia ni mmg mcm nii .. Sorry yer ? '. Eunha trsenyum seketika , Lantas dia trtawa . Mark dn Jungkook merasa hairan trhadap kelakuan Eunha . ' Minta maaf ehh ? awak brdua pikir dngn minta maaf je bleh ubat luka saya ni ? sya tak nak maaf kan .. ' ' tak nak maafkan tak kesah pn .. ' kata Jungkook . Mark segera menyiku Jungkook agar tidak brkata seperti Itu . ' apa ? ' Eunha kurang jelas dngn apa yg diktakan oleh Jungkook sebentar tadi . Jungkook hanya menggeleng kepalanya . ' ok , sebgai gnti , awak berdua kena belanja sya aiskrim kat kantin .. ' smbil mmbuat muka selambaNya . Jungkook pantas ketawa terbahak2 slpas mendengar prmintaan Eunha . ' Wei Mark , Ada ke patut dia mnta belanja aiskrim ? budak2 btul .. Sbb sya ni trlanggar dia masa dia ikat tali kasut tu je pn nak mnta belanja aiskrim ? Hahahah !! ' Mark hanya boleh trsenyum sahaja melihat Jungkook berketawa . Sudah lama dia tdk melihat sahabatnya ketawa seperti itu . Eunha yg berasa geram bila melihat Jungkook mentertawakan prmintaanNya , pantas sahaja tngnNya mencubit telinga Jungkook . Jungkook trus mengadu kesakitan apabila Eunha mencubit telinganya . ' hah , tau pun skit .. Awak ingat lucu ke ? dah , brhnti ketawa lps tu blnja sya .. Paham ? jom ! ' Pantas sahaja Eunha menarik tangan Jungkook dan Mark smbil trsenyum keriangan . Jungkook dan Mark hanya mmbiarkan Eunha menarik tangan mereka .. ' Heii .. Nakal2 .. ' Jungkook hanya mmpu menggelengkan kepalanya apabila melihat keriangan gadis itu .Gadis2 yg berada di situ merasa cemburu akan Eunha yg kenampakkan sngt rapat dngan Jungkook dan Mark . Lantas , mereka berbisik antara satu sma lain . Apakah nasib Gadis Nakal itu ?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 29, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Hati Si Gadis Nakal Where stories live. Discover now