Part 3

87 7 1
                                    

CUTI MUSIM PANAS...
Pada para plajar cam eun ji ni mestila diorang seronok.boleh lepak dengan member,bercuti ke sana sini,shopping,atau pon mereput kat umah.pada eun ji?tak Best,nak ajak bomi keluar?dye bila cuti jer mesti balik kampong.chan yeol?malas la nak ajak dye kluar,kalau ajak pon belum tentu dye nak.
"Cik muda,sarapan dh siap nih."orang gaji rumah eun ji bersuara."ye,jap lagi saya turun."balas eun ji dari dalam biliknya.tx lama kemudian,dye pun turun dapur."morning omma,appa."sapa eun ji pada kedua ibu bapanya."hmm,eun ji.duduk sini jap."arah ommanya."ara..."eun ji pun duduk sebelah ommanya."wae,omma?"soal eun ji."besok omma dengan appa kena outstation kat US sana."terang ommanya tenang."abes eun ji kena duk umah ni sensorang dengan orang gaji kita?""orang gaji kamu tu cuti start esok.jadi kamu akan duduk umah kawan appa.""laa,gitu plak.tak penah2 pon camni."eun ji pelik.selalunya dye stay sini ngn org gaji dye."alah,eun ji kenal kawan appa tu."jawab appa eun ji serius.kalo x serius tandanya main2.
Esoknya...
"Haa,kamu akan stay sini sampai omma ngn appa balik.""lama ker?""lama la jugak."celah appa eun ji tiba-ii.eun ji mencebik."alah,rilek la.omma ngn appa pergi sana atas urusan kerja.bukan pi holiday pon."pujuk appa eun ji lalu mengusap lembut rambut anak tunggalnya."okey,tapi balik nnti bawak hadiah tau!"pinta eun ji."itu boleh jer."jawab appanya.eun ji melihat rumah yang berada di depannya.'mewah shiall rumah ni.'gumam eun ji dalam hati. "eh,wey.dah sampai dah.sorry la x perasan."ujar kawan appa eun ji lalu mereka berpelukan."ha, eun ji.ni kawan appa,encik park."jelas appa eun ji.PARK?macam pernah dengar,appa chan yeol ke?Aih,x mungkin la."annyeong,encik park(bow)""annyeong.haih hae ji,lawanya anak kau.rasa cam nak jadi kan menantu plak.btw,panggil jer uncle park.""ne,uncle."akur eun ji.'haih,pak cik ni.nasib aq pandai cover muka.'desis hati eun ji."hah,anak lelaki bertuah kau tu mana?"soal appa eun ji."dye?membuta,biasa la.anak bujangla katakn.membuta ngn membernya.""hurm...eh,dahla.aq nak gi airport ni jap lagi.eun ji,jaga diri tau.jangan buat hal."nasihat appa."ok."jawab eun ji sepatah dan pi memeluk ibu bapanya.
Dan bayang kete diorang pon ilang dari pandangan."Uncle,aunty mana?""dye awal2 lagi dah klua joging."terang uncle park."ooo.anak lelaki uncle tu saper namanya?""park...""awak!"kedengaran satu suara."eh,sayang.awal nya balik.""biarlah.eh,ni eun ji kan?saya isteri uncle park.""oo,apa khabar aunty?""baik jer."jawab aunty park,ringkas dn padat.ewahh...!
"Eun ji,jom masuk rumah.panas ni."ajak aunty park."baiklah.jom masuk."eun ji pun masuk rumah mereka."selalunya anak aunty tu balik lepak ngn kawan kol bape?"sengaja eun ji bertanya."anak aunty tu selalunya balik malam.memang tu la rutin harian dye bile cuti2 macam ni.keluar je taunya.pening aunty camner nak elakkn dye daripada kerap keluar."panjang lebar aunty park berhujah."oo,macam tu.tapi dah malam ni,mana dye?""biarlah,daripada tunggu anak bertuah aunty tu balik lagi baik kita masak,kan?""betul gak.jomlah aunty,nak jugak saya tolong."ujar eun ji dan mereka pon masuk dapur.'baiknya eunji ni,nak je aq jadikkan menantu.hahaha..bole temankan aq hari2 kat umah ni.'getus hati aunty park."Annyeong!!I am home!!"jerit seseorang dari luar pintu rumah ruang tamu."haa,baru reti nak balik ye?!naper tak balik terus jer?!!"marah aunty park.dah macam mak singa pon ade😂..."leklah omma.sekurang2nya chan yeol balik."jawab chan yeol selamba.cam xder prasaan plak."menjawab2!"geram btol aunty park dengan anak lelakinya tu.eun ji menoleh.bile dye tengok lelaki tu terus dye terkejut beruk dan menyambung kerjanya."saper tu omma?""eh,ini ye?ni eun ji.anak kawan appa kamu."jelas aunty park."eun ji?""naper chan yeol?""cam familiar la name tu."balas chan yeol.dye nak tengok muka eun ji tu tapi tx nampak."eh,eun ji.tengoklah muka anak bertuah aunty ni."arah aunty park."err...okey."jawab eun ji acuh x acuh.dye pon tengok muka karat chan yeol tu."eh?!!EUN JI?!!!"eun ji senyum terpaksa.manakala omma chan yeol menayangkan muka hairan.'cuti kali merupakan cuti tak indah buat aq skang ni.'desis hati eun ji.

My Best LoveWhere stories live. Discover now