Masuk saja sekolah tu, aku dah diperhati oleh orang ramai. Omg. tolonglah.
Oppa!!! Aku benci kau!!! Ni semua salah kau!!! Ergh!
Semua pandang aku sambil berbisik. Duhh pergi masuk class sana lah.
Aku cepatkan lagi kaki ku ke arah pejabat yang ada di tingkat 3.
Sampai sahaja di sana, aku terus masuk dan mencari DaeHan di sekitar pejabat.
" psstt! psst! sini sini! " satu suara halus menarik perhatian aku untuk pusing ke belakang.
" DaeHan sshi! oh mai.. nasib.. "
Aku berlari ke arah dia yang berada di dalam bilik Mr Teo iaitu guru yang bertanggungjawab memegang data maklumat murid.
" okay now listen to me, HwaJin.. Mr Teo selalu sampai sekolah dalam pukul 7.30 pagi . Sekarang dah pukul 7.20 pagi. Kita ade 10 minit je? now kluarkan fail maklumat diri kau yang baru. "
Aku terus kluarkan fail maklumat diri aku yang baru tanpa membantah ape2. Kalau boleh nak je aku jerit kat dia.
" then? "
DaeHan terus pergi ke almari yang tersimpan kesemua fail maklumat pelajar. Dia mencari tempat pelajar perempuan dan cepat2 meletakkan fail aku di celah fail2 pelajar perempuan yang lain.
" done? "
Dia mengangguk kecil dan terus tarik aku keluar dari bilik Mr Teo dan menyorok di balik rak yang tinggi di sekitar pejabat.
" siap dah? macam tu je ke? " soal aku sambil bercekak pinggang.
" yelah.. macam tu je.. takkan nak kene jumpa si Mr Teo tu then perkenalkan diri plak! kau nak mati awal ke ape? nanti dia tanya ape2 ke? kang tergagap! " dia membuat muka sambil membetulkan beg sekolahnya.
" okay lah kalau macam tu.. aku nak masuk kelas .. thanks DaeHan! nanti kita makan bekal aku sama2! "
" nae~ dah palli keluar dari sini.. dah pukul 7. 30 pagi "
Kami cepat2 keluar dari pejabat dan berjalan ke kelas seperti biasa.
+++
" asal kau duduk kat tempat HwaJin hah? "
suara lelaki ntah mane2 mengejutkan aku dari tidur. duh.. sape kacau aku tidur ni hah!? meh sini aku sekeh kepala dia bagi dia patah-
" Sengkuang? " O M G.
Aku menekup mulut aku. omg!! mati lah aku dengan ketua kelas aku ni! dah lah garang tahap pluto. Peluh mula membasahi dahi ku.
" huh? SeungKwan kay.. Macam mane kau boleh tau nama aku? " soal dia sambil melipatkan tangan ke dada.
nak panggil ape eh? kau? awak? aisyhh sopan lah sikit.. kau kan bukan lagi HwaJin pengganas sekolah tapi Sakura si budak baru yang peloles plus gojes--
opss.. dia tenung aku ler..
" tu nametag awak. " aku menundukkan kepala aku.
Dia hanya meng'oh'kan saja. PErtanyaan dia tadi hanya disambut angin.
" oh ya, kau tak jawab soalan aku lagi. Kenapa kau duduk kat meja HwaJin? kan saem tak bagi tukar tempat duduk. "
" maaf. Sa-saya tak tau ni tempat Hwa.. HwaJin. Saya budak baru. " Kata aku dengan lemah lembut sekali.
YOU ARE READING
[ HIATUS ] 🌿 notice me | jungkook
Humoraku dah ada kat depan kau pun kau still tak perasan aku lagi? ouch :') im hurt °°° ||•261216•|| ©2016