Part 6

53 5 0
                                    

Eun ji sedang menunggu ketibaan ibu bapanya di airport(dimana2 airport asalkan korea) bersama chan yeol.mak ayah chan yeol tx leh join sebab tengah jaga kedai."kau tak nak makan ke apa ke?"soal chan yeol."Tak nak arh."balas eun ji tanpa memandang chan yeol.
"Kau ni kan.dari tadi aq tengok kat umah pon kau tak makan."tegur chan yeol risau."alah,biarlah.tak mati pon kalau tak makan sehari."balas eun ji dengan nada memerli."Degil nya dia ni...!Ah tade2,jom aq bawak kau gi makan."chan yeol terus menarik tangan eun ji.eun ji mengeluh perlahan.
Di gerai makanan(luar airport)..
Chan yeol melihat satu2 gerai makanan didepannya dengan perasaan teruja.tiba-tiba handphone eun ji berdering.kelihatannya na eun yang menelefon eun ji."weh,chan yeol.ade orang telepon aq.ko tunggu jap."ujar eun ji dn pergi ke tempat yang jauh dari lokasi.
"Yobseoyo,wey pehal telepon aq?"
"........."
"Aq kat airport ni.amik mak ayah aq."
".........."
"Free kot,naper?"
"..........."
"Yeke?!wahh,cam best jer.aq nk join bole?"
"..........."
"Baekkklah,okey.Set!malam kan?"
"............"
"Annyeong..."

Talian dimatikan.eun ji pergi semula ke gerai makanan tadi,tengok2 chan yeol ilek."Adouhhh.tadi dia beria ajak aq makanlah,risau nanti saketlah,skang ilang plak.Mak Kau Ijau."bebel eun ji sorang2.dan pegi carik makanan.kalau dia masih bebel sorang2 kat situ pon ta guna.saper jer nk dengar bebelan eun ji.
"Eun ji,ko buat apa ni?"sapa seseorang dari belakang dan orang itu adalah....Chan yeol."aq buat kicap jalen(gurau-ii😄).""betul ke ni?""aq carik makananla!apa kau ni x berfikir diluar kotak?"perli eunji + sindiran."Leklah,nk gurau pon tak boleh."balas chan yeol sambil tersengih."masalahnya soklan kau tu bengong sangat..!"eun ji berpeluk tubuh."dahlah,jom pi masuk airport balik."chan yeol memegang tangan eun ji.sepertinya tak terkesan langsung dengan sindiran eun ji.dah biasa gaknye."abes aq nk makan.""share makanan dengan aq jerlah."diorang pon segera ke airport.
"Omma!!!Appa...!!"eun ji separa menjerit.dan memeluk kedua ibu bapanya."eun ji rindu omma ngn appa."ucap eun ji."aih,appa ngn omma selalu gi oversea pon rindu ke?"soal appa eun ji."op kos ler.."jawab eun ji sambil tersenyum lebar."dah la,jom balik."ajak appa eun ji."eh,chan yeol ade kat sini?"soal omma eun ji."haah,mak cik.saya teman eun ji ni jerk.""okey,jom pulang ke rumah.dah penat ni."omel appa eun ji."kk,jom"diorang pon pergi.
Chan yeol balik sendiri sebab dia balik dari airport terus gi mereput ngn geng dia.eunji,omma,dn appanya naik teksi jer.disebabkan malam,appa dn omma eun ji ngences(kuajaq),eun ji plak main phone sepanjang perjalanan.pak cik yang bawak teksi tu tersengguk-sengguk menahan kantuk.penat mungkin,eun ji palk tak menyadari perkara tu.tiba2 teksi yang diduduki melencong,eun ji pandang ke depan lalu menjerit,"ARRGHHHHH!!!!!!!"....
Dan....BANGGGGGGG!!!!!!!!!

My Best LoveWhere stories live. Discover now