Bir yanda evlatlarının istikbali için kanlı bir savaş başlatan Hürrem,öteki tarafta ise oğlunu korumak ve tahta çıkarmak için çabalayan Mahidevran...Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak.Çünkü tarihin en büyük kanlı savaşı başlıyor.Ama ne yazık ki bu savaşın tek bir kazananı olacak.Hürrem mi?Mahidevran mı?
HAREM-İ HÜMAYUN
Valide Ayşe Hafsa Sultan vefat ettikten sonra haremin yönetimi Hürrem'e verildi.Artık haremin idarisi onundu..Yaptığı ilk icraat ise Mahidevran'ın dairesini değiştirmek oldu.Bu haberi alan Mahidevran çıldırır;
Mahidevran:Bune cürret Nigar!Nasıl benden dairemi boşaltmamı istersin.Kim verdi sana bu emri?!
Nigar Kalfa:Sultanım emri Hürrem Sultanımız bizzat bana verdi.Dairenizi boşaltıp size tahsis edilen başka bir daireye geçmenizi istiyorlar.
Mahidevran:Kendine gel Nigar!O kim ki beni dairemden atabilir?Git o Sultanına söyle beni bu daireden hünkarımızdan gayrı kimse çıkaramaz!
Nigar Hürrem'in dairesine döner.Hürrem onu görür görmez bir sorun olduğunu anlar.Daha Nigar ağzını açmadan;
Hürrem Sultan:Dur sen söyleme,tahmin edeyim ben.Yoksa Mahidevran daireden çıkmayacağını söyledi ve seni kovdu öyle değil mi?
Nigar Kalfa:Evet Sultanım.Beni bu daireden hünkarımızdan gayrı kimse çıkaramaz dedi.
Hürrem Sultan:Demek öyle..Benimle gel Nigar!
Hürrem yanına ağalar ve cariyeler alıp Mahidevran'ın dairesine gider.Hürrem'i pat diye karşısında gören Mahidevran sinirli gözlerle ona bakar.Hürrem'in suratında ise alaycı bir bakış vardır.
Hürrem Sultan:Mahidevran benim emrimi nasıl hiçe sayıp,ağaları daireden kovarsın?
Mahidevran:Bana bak Hürrem,gözlerimin içine!Sen kimsin?Daha dün ki köle nasıl beni dairemden atmaya kalkışır!Kendine gel,haddini bil.Beni bu daireden..
Hürrem yüksek sesle lafını keser.
Hürrem Sultan:Ben köle değilim!Her ne kadar kabullenmesende ben artık hür bir kadınım.Bana haddimi bildirmeye kalkma.Haremi artık ben yönetiyorum!Ve ben ne istersem ona uymak zorundasın..
Mahidevran tam lafa girecekken odaya Süleyman girer.
Süleyman:Neler oluyor burda?Hürrem..Bir sorun yoktur umarım?
Mahidevran:Evet sorun var!Hürrem başına buyruk hareketlerle beni dairemden kovuyor.Bu daire benim!
Süleyman:Benim izin ve dahilimde bunu yapıyor Mahidevran.Odayı bir an evvel boşalt.Ayrıca şunu da unutma benim iznim olmazsa dahi Hürrem'in emirlerine uymak zorundasınız.Haremi yöneten o..
Hürrem aşk dolu gözlerle Süleyman'a bakar.Daha sonra Mahidevran'a alaycı gözlerle süzer..Süleyman daireden çıkar;
Mahidevran:Ben bu daireyi boşaltacağım Hürrem.Lakin bu böyle devam etmeyecek.Ben yaşadığım müddetçe sen rahat nefes almayacaksın!İçtigin suyu,yediğin lokmayı sana zehir edecem!Ha şunu da bil,günü geldiğinde şehzadem Mustafa bu yüce İmparatorluğun yegâne sahibi olacak.İste o zaman senin ve evlatlarının gözünün yaşına bakmayacağım!
Hürrem biraz durgunlaşır..Gözlerini bir düşünce kaplar.Daha sonra Mahidevran'a dönüp;
Hürrem Sultan:Ben bunu çok düşündüm biliyor musun?Günün birinde acaba Mustafa tahta çıktığında neler olacak,evlatlarım katledilecek mi diye..Bunları senin ağzından duyduğum iyi oldu.Zira şimdiye kadar yaptıklarım,yapacaklarımın yanında bir hiç kalacak!Mahidevran yakında sarayın kubbelerinden kan damyalacak,camilerden selalar okunacak..İşte o zaman yedi cihan Hürrem'i tanımış olacak..!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Osmanlı Kraliçesi 'HÜRREM' #Wattsy2017
Historical FictionTopraklarından acımasızca koparılan ve gözleri önünde ailesinin katledildiğini izleyen Alexandra...Hiç bilmediği,görmediği lakin güzelliği dillere destan olmuş, Cihanın başkenti ünvanına sahip bir yere esir düştü.Istanbul...Köle olarak alındığı,esir...