Kapitel 2~ en fantastisk vändning

120 0 0
                                    

"
Här har vi då Marcus och Martinus, dem är nya i er klass" sa Annika.
"Hej" sa båda i kör och log med det vackraste leendet som jag någonsin har skådat😍❤️
"Så vill ni presentera er lite?" Frågade Annika"
"Okej, vi heter då Marcus och Martinus och kommer från en liten by i Norge men vi flyttade hit till Stockholm för några dagar och ja vi älskar att spela fotboll, sjunga och dansa" svarade Martinus.
"Vad bra" sa Annika
"Så Marcus du kan sätta dig bredvid Adeline där borta & Martinus du kan sätta dig bredvid Tindra längst nere i hörnet" fortsatte Annika.
"Okej" svarade Marcus
Marcus började gå mot mig och jag kände att jag började rodna. Jag försökte så diskret som möjligt att dölja hur mycket jag rodnade. Jag försökte vända bort huvudet flera gånger men huvudet drogs snabbt tillbaka till Marcus- han var så himla snygg!

Marcus drog ut stolen och satte dig ner.
"Hej" viskade Marcus.
"Hej" svarade jag och försökte låta cool men det blev mest som ett kraxande.
"Fan, fan, fan" tänkte jag inne i mitt huvud.
Hur stelt kunde det bli?!

Annika räddade mig genom att säga att vi kunde ta fram våra engelska böcker och börja jobba med sidan 34.

Jag drog en djup suck av lättnad och började sedan jobba med sidan. Jag märkte att Marcus sneglade flera gånger åt mitt håll. "Asså omg tänk om han gillar mig" tänkte jag kärleksfullt inom mig.

Plötsligt slog det mig: OSKAR!!! Vad  ska jag göra med honom?! Min alldeles egna pojkvän, hur kunde jag glömma honom!

"Vill du göra något efter skolan?" Hörde jag Marcus säga bredvid mig.
"Asså omg tror du verkligen jag vill hänga med dig? Det kan du glömma! Svarade jag.
"Shit! Varför sa jag så? Jag älskade verkligen Marcus men jag hade ju Oskar och ville inte såra honom" tänkte jag långsamt inne i mitt huvud.

Jag vände mig mot Marcus för att säga förlåt då jag såg en liten, blöt tår långsamt rinna ner från hans kind....
----------------------------------------------
Dam dam daaaam!!! Vad är det som händer med Adeline? Kommer hon våga erkänna sina känslor gör Marcus och kommer Leo få reda på det???

Without you~ M&MWhere stories live. Discover now