Nieuweling

15 1 0
                                    

Ik zie Emily bij de ingang van school staan. Emily zit weer eens te flirten met een jongen. Dat doet ze altijd. Emily ziet me. Athena, daar ben je,' zegt Emily. Kom dan gaan we naar binnen. We moeten niet te laat komen natuurlijk.
Het is zoals altijd weer eens druk in de klas. Mevrouw Fields komt binnen. Hebben jullie allemaal een leuke zomervakantie gehad?' vraagt ze. Opeens komt de rector met een jongen naar binnen lopen. Hij is vast nieuw. Dit is Caleb. Hij is nieuw op school,' zegt de rector. Je kan daar naast Athena zitten,' zegt mevrouw Fields tegen Caleb. Oké, we gaan meteen aan een practicum werken,' zegt mevrouw Fields. We gaan werken aan een experiment met verschillende stoffen. Jullie werken in partners. Nee hè. Moet ik met die nieuwe jongen. Dat wordt echt gênant. Dus jij bent nieuw,' zeg ik. Bevalt deze school je al een beetje? Het is wat minder mooi dan mijn oude school maar het is wel oké,' zegt Caleb.

Na het practicum komt Emily naar me toe. Als jij hem niet neemt neem ik hem hoor,' zegt ze. Hoezo dat?' vraag ik. Zag je niet hoe hij naar je keek dan? Zijn ogen waren meteen op jou gericht toen hij binnenkwam,' zegt Emily. Emily is heel anders dan ik. Ze flirt altijd met een jongen. Maar ze is wel mijn beste vriendin. Ik ga hem niet nemen. Ik vond hem een beetje vreemd. Ik ga mijn boeken halen,' zeg ik
Als ik mijn boeken haal zie ik dat hij zijn kluisje naast mij heeft. Hij is wel knap hoor. Maar hij heeft van die rare ogen. Mooi, maar raar. Alsof ze elk moment van bruin naar een andere kleur kunnen gaan. Maar dat is allemaal onzin.

The Wolf and the EagleWhere stories live. Discover now