Detta har hänt:
Min telfonen vibrerar. Jag tar upp den det är ett sms där det står.
"Hon överger Ogge med en kyss, kanske du som gör något hyss --"***************
- Ska du ha en vecuvio eller? Skriker Ogge från köket.
Jag bara sitter och gapar
- Hallå! skriker han igen.~ Wilma's perspektiv ~
Kvällen var fantastik, grym, rolig, helt sjuk. Vi hade sett Avicii och Justin Bieber.
~ Nästa morgon ~
- Dags att gå upp! Säger mamma
Hon skakar på mig och jag vaknar, förvånade. Jag tittar på klockan.
- Seriöst, jag kom hem klockan 4 och så väcker du mig klockan 12. Säger jag
Jag ligger kvar i sägen och tänker på natten som varit. Tänker på Sebbe, kyssarna, alla som stöttat mig. Jag måste ha ett underbart liv. Egentligen.
Min telefon ringer, det är Oscar.- Tja, trevligt att prata med dig. Säger jag
- Kysste du någon igår? Säger Oscar
- Vadå? Säger jag
- Kysste du någon igår?
- Alltså... Säger jag men kommer inte längre innan tårarna började rinna igen.
- Hur är det med dig? Säger Oscar
- Önskar du bara var här och jag kunde krama dig i all evighet. Säger jag
- Alltså igår, vi hade klassfest och jag tror alla hade druckit för mycket energidryck och Sebbe kysste mig två gånger och jag tänkte typ Yolo och så men... Säger jag och gråter ännu mer. Trodde verkligen inte att jag skulle reagera såhär.
- Det här är creepy. Säger Oscar
- Va? Säger jag
- Kan jag ringa dig ikväll på Skype? Säger Oscar
- Okej, visst! Säger jag och vi lägger på
Undra vad som var creepy.- Är du vaken? Skriker mamma från nedervåningen.
Då är det lika bra att gå ner och äta frukost.
Jag tar en skål flingor och yoghurt med kiwi i.
- Du borde börja packa nu. Säger mamma.
Jag går upp för trappan och tar fram min resväska, men innan jag börjar packa tar jag en dush.Jag börjar tänka på Sebbe och allt igår igen. Var det fel gjort?. Vad säger Ogge om han får reda på det?. Jag får sånna skuldkänslor och tårarna börjar rinna igen. Jag låter det varma vattnet från dushen rinna över min kropp och känner mig lite avslappnad.
Efter jag dushat börjar jag packa min väska. Men bara tanken på Ogge får mig att börja gråta. Så jag slutar på en gång och går in i "musikrummet" och sätter mig vid pianot. Jag börjar spela what are words och börjar tänka på om jag verkligen älskar Ogge. Är det bara för att han är med i ett känt pojkband?. Borde jag göra slut?. Ska jag åka imorgon?. Tårarna rinner ännu mer och jag spelar och sjunger låten om och om igen.
- Wilma, du har besök! Skriker mamma när hon står i dörröppningen
Jag tittar bort mot dörröppningen och ser en skymt av Sebbe. Jag vänder snabbt bort huvudet och torkar mina tårar. Han går in i rummet.
- Så du är äntligen vaken? Säger jag och Sebbe skrattar.
- vad fint du sjunger och spelar. Säger han och ler.
Jag säger inget.
- Jag ville bara försäkra att allt är lungt mellan oss sen igår. Säger han
Jag går och stänger dörren och känner tårarna bränna. Jag vänder mig om och bara kastar mig i Sebbe's armar varesig han vill eller inte. Tårarna börjar rinna som floder igen.
- Jag funderar på att göra slut med Ogge. Säger jag
- NEJ!, det får du inte, bara pågrund av mig ellerhur. Du vet att jag är din vän och vill alltid dig det bästa. Men gör inte slut. Det var ju jag som kysste dig. Säger han och släpper mig.
Jag kramar om honom igen. Vi står där länge. Det blir tyst.
- Jag skulle igentligen åka till honom imorgon.. Säger jag och bryter tystnaden.
- Igentligen, du ska åka till honom imorgon och du kommer integrera slut med honom. Säger han.Jag släpper honom och torkar bort trårarna från mina kinder. Jag tar upp mobilen och tittar vad klockan är.
- Shiit, klockan är redan 5. Om jag ska åka imorgon måste jag packa nu. Säger jag
- Får man hjälpa till? Säger Sebbe och flirtar lite med ögonbrynen.
- Come on då! Säger jag och springer ut ur rummet.Vi går upp på mitt rum. Jag slänger ut kläderna på golvet. Det var ingetligen menigen att Sebbe skulle hjälpa mig, men han visste inte vart någonting så han bara satt i sägen i lugn medans jag sprang runt i hela huset med panik.
- Wilma, Beatrice ringer! Skriker Sebbe medans jag är nere och rotar efter en necessär.
Då får jag springa upp.
Eftersom jag ska åka imorgon så ville hon spendra kvällen med mig.
- Sebbe, sover du här eller? Säger jag
Han bara nickar och ler. Sedan lägger jag på och fortsätter packa.~ 15 minuter senare ~
- Jag har packat klar, Highfive. Säger jag och gör Highfive med Sebbe.
Jag stänger blixtlåset på väskan och precis då plingar dörrklockan och vi går ner. Jag öppnar dörren och ger Beatrice en kram.
- Sebbe är också med om det är okej. Säger jag
- Har han vaknat? Förvånade. Säger Beatrice och skrattar.
Sebbe bara skakar på huvudet. Sedan går vi och hämtar madrasser och bär upp på mitt rum.- Ähh, yoloswag98 ringer på Skype! Säger Sebbe
Juste, Oscar skulle ringa ja. Det hade jag glömt.
- Jag vill bara prata med Oscar lite ensamt, tar inte lång tid. Säger jag och sätter i hörlurarna och går och sätter mig i gästrummet.- Hur känner du dig nu? Säger Oscar
- Mycket bättre, Sebbe kom och pratade med mig. Som terapi, jag vet exakt hur jag känner. Säger jag.
- Så bra, att det löste sig. Men jag fick ett sms vid tiotiden. När var det ni kysstes?. Säger Oscar
- Första gången runt tio tiden. Säger jag.
- Vad fick du för sms då? Säger jag och ser Oscar sitta där helt tyst med stora ögon.
Han skickar en screenshot på smset, jag tittar och jag blir också helt tyst.
- Men vi pratar inte om det här nu, någon annan gång! Säger jag
- Aha, om du tycker det okej att någon går runt och iakttar dig hela dagarna, så visst!
- Men Oscar!, för det första är jag helt slut. För det andra ska Sebbe och Beatrice sova här. Säger jag
- Ja, ta det chill. Jag bara skojade lite. Det är så kul att se dig irriterad. Säger Oscar och han börjar asgarva
- Åhh! Säger jag och börjar också asgarva och sen lägger jag på.************
Gott nytt år!, hoppas ni hade en bra nyårsafton, ett bra 2013 och har en bra början på 2014.
Här är iallafall en bra sak med idag :D.
Jag hade det allafall grymt och det har inte hänt något dåligt än.Nattmackor// Kajsa <3
STAI LEGGENDO
Love is not easy - The Fooo novell
FanfictionFrån första början var The Fooo helt okända för mig, men nu händer saker jag aldrig trodde skulle hända. Några meningar ur kap.2: Han hade på en sig en mössa som täckte hela ansiktet. Precis innan lektionen började tog han av sig möss...