Eun ji akhirnya duduk dengan aunty ji hyo.nak dijadikan cerita,aunty ji hyo ni keje kat US.tapi dye mohon keje kat korea jer,yela,jauh sangat.bila dah tau akak ipar dan abang dia mati,tu yang dia bergegas pulang ke korea.lepas dua hari mak dan ayah eun ji pergi,aunty ji hyo pun pegi melawat eun ji.dan mulai sekarang rumah yang ibu bapa eun ji akan diduduki eun ji dn auntynya.
orang gaji?dia terpaksa berhenti keje atas sebab masalah peribadi.jadi sekarang yang tanggung eun ji aunty ji hyo tu la.dan mereka balik ke rumahnya.(Bayangkan Rumahnya Cam Kat Atas Nu..)"Aunty,eun ji nak cakap sket boleh?""boleh,tapi aunty nak eun ji panggil aunty omma boleh?"pinta aunty ji hyo."Okeyh,tak kesah."jawab eun ji sambil menayangkan eyes smile nya."hah,eun ji nak tanya apa?""hurm...kenapa'omma'kerja kat sana?sejak omma pergi tinggalkan eun ji masa eun ji kecik dulu,eun ji selalu sorang2.selalu kena buli,tapi tiba-tiba datang chan yeol tu,jadikkan eun ji ni hamba dye.jahat betul."dengan panjang lebar eun ji menjawab.ji hyo hanya tergelak kecil."omma ke sana sebab belajar dan satu lagi kerja.lepas omma habis belajar omma terus dapat tawaran kerja.omma ingat nak surprise kan omma eun ji sebab omma eun ji lah yang menyara hidup omma diam2.jadi demi membalas jasa omma eun ji omma pun buat keputusan untuk stay sana sampai omma rasa omma nak balik sini."kali giliran ji hyo menjawab.eun ji menundukkan kepalanya.ji hyo mengusap kepala anak buahnya."dahlah,jangan nak sedih-sedih lagi.sekarang kita buka buku baru.benda lepas jangan dikenang."nasihat ji hyo.
"Okey."balas eun ji pendek."alah,eun ji ni.senyumlah sikit.tak cantiklah."pujuk ji hyo yang sedang tersenyum.ji hyo mencubit pipi eun ji.eun ji pun tersenyum pendek."kan cantik..""heheh...""dah,jom masuk rumah.panas ni.""ara.."diorang pun masuk sama2.
"Cantiknya.."ujar ji hyo dan matanya melilau melihat suasana dan dekorasi rumah itu.
Nak cakap ni,skang diorang dah pindah rumah.eun ji dok taman yang jauh sikit daripada rumah chan yeol.
"Dah malam ni,aq nak masak apa ek?"gumam eun ji di dapur."alah,masak jer la apa yang ada."eun ji pun selongkar kabinet dan peti sejuk dapur.dan berjumpa dengan ji hyo."omma,bilik omma kat bilik omma ngn appa tau.""ha,tapi kat mana?""sebelah bilik eun ji.bilik eun ji ada tag tertera 'do not bother'"terang eun ji kepada mak cik nya.setelah seminggu omma dan appa eun ji pergi,eun ji seolah-ii dapat menerima pemergian mereka berdua.orang yang paling eun ji sayangi.dan apa yang dye fikirkan dye dah tak nak ingat balik kenangan hitam tu.dia sudah tidak mahu menoleh ke belakang lagi.tiba-tiba eun ji teringat pesan mendiang ommanya semasa dia masih mentah lagi.
Flashback 10 tahun dulu....
Eun ji bermain2 dengan kucing kesayangannya,kitty(nama ini hanyalah rekaan semata-mata) di perkarangan rumahnya bersama ommanya."eun ji,jangan lari2.nanti jatuh."pesan ommanya."ok,omma."setelah eun ji penat bermain dengan kucingnya,dia pergi ke arah ommanya yang sedang membaca majalah."seronok main?"soal ibunya.eun ji mengangguk."dah,pergi mandi."arah ommanya."ok."eun ji mencium pipi ommanya sebelum masuk ke dalam rumah ibu bapanya.
👋👋👋 nak cakap lagi.masa ni eun ji belum kenal chan yeol lagi.dan dia masih belum kesepian lagi(eun ji)...
Eunji menjaga kitty dengan penuh kasih sayang.namun,setelah 1 tahun eun ji menjaga kitty...akhirnya kitty mati setelah eun ji pulang dari tadika(masa ni eun ji umurnya 5 tahun,dan dye adalah mangsa buli,tapi dye tetap ceria dengan adanya kitty).eun ji berduka sepanjang cuti hari natal.
Omma dan eun ji bercadang mahu membeli kucing yang baru untuk eun ji.malangnya,tiba-tiba jer eun ji selsema dan ni adalah sebab naper eun ji tak boleh pegang kucing.eun ji termenung seorang diri di ruang tamu.dan ommanya perasan ada sesuatu yang tak kena dengan anak tunggalnya itu."eun ji sayang...kenapa ni?""omma,kenapa kitty mati lebih awal daripada eun ji?kenapa tuhan amik kitty awal sangat?eun ji tak faham."eun ji meluahkan segala yang terbuku di hatinya pada saat itu.omma eun ji mengusap lembut kepala anaknya."eun ji,tuhan amik kitty sebab tuhan nak eun ji tau yang apa yang hidup akan mati.eun ji akan mati,malah omma dengan appa pun akan mati."terang ommanya.riaknya tenang sahaja."dan eun ji kena tau mati ni bila2 jer.mungkin omma dengan appa akan mati kejap lagi.mungkin esok,mungkin minggu depan."sambung omma eun ji lagi."tapi kenapa macam tu pulak?"eun ji memandang ommanya."lumrah hidup,sayang.ketentuan tuhan."balas ommanya tenang."jadi eun ji kena janji dengan omma kalau omma ngn appa dah tade depan eun ji,eun ji kena kuat dan teruskan hidup,faham?""faham,omma!"dengan semangat eun ji menjawab.End flashback...
YOU ARE READING
My Best Love
أدب الهواة"Ko nak tau kopi apa paling pahit pernah kita rasa?"-Chan yeol "Entah,aku tx tau..."-Eun ji "kopilih dia berbanding aq(ketawa berdekah-dekah)"-Chan yeol "Hahahambarrrlah!kau nak makan penampar aq tak?"-Eun ji bestfriend sejak kecik?itulah agaknya p...