Chapter 8

238 25 1
                                    

I Love You Mrs.Nerd..
Chapter 8..

"Di..dia.."

Belum sempat Jihyo menghabiskan ayatnya,seseorang memanggilnya dari belakang.

"Jihyo. Kat sini rupanya kau. Puas aku cari kau kat dalam."

Bila Jihyo pandang belakang, Chanyeol berjalan ke arahnya.

"Jom masuk dalam...eomma aku panggil."Chanyeol terus melangkah masuk kedalam tanpa menunggu Jihyo.

"Eunji-ahh saya masuk dulu ehh. Nanti kite sembang lagi."Jihyo bangun dari bangku dan berlari kecil ke arah Chanyeol sambil tangannya mengangkat dress labuhnya.

"Ehh Jihyo-ahh.."Eunji mengeluh kecil.

-------------------------------------------------

"Kenapa eomma panggil kami ni??"Chanyeol mengambil tempat duduk di depan eommanya.

Jihyo pulak duduk di sebelah Chanyeol dan berhadapan dengan eommanya.

"Ohh eomma panggil ni sebab nak tanya. Korang nanti nak tinggal sekali dengan eomma atau duduk sendiri??"

"Kami nak duduk sendiri tapi kami akan bawa eomma Jihyo sekali. Sebab eomma Jihyo pun tak berapa nak sihat."kata Chanyeol dengan lembut.

(Saya tukar eomma Jihyo kepada Puan Song)

"Ehh tak payah lah..menyusahkan korang je... eomma boleh jaga diri eomma sendiri."Puan Song menolak dengan lembut.

"Eomma dengar je cakap Chanyeol ye. Kami boleh jaga eomma. Kan Jihyo??"Chanyeol memandang Jihyo yang dari tadi senyap.

"Ha?? Haah...eomma duduk lah sekali dengan kami. Tak de lah Jihyo risau. Eomma ikut kammi ye??"Jihyo memegang tangan eommanya.

"Haishh ye lah eomma ikut."Puan Song akhirnya setuju.

"Eomma...Chanyeol bawa Jihyo dengan eomma balik dulu ye."Chanyeol bangun dari kerusinya.

"Yelah. Bawa kereta tu elok-elok. Jangan bawa laju-laju. Arasseo??"

"Ara."

-------------------------------------------------

[Di Rumah Puan Song♥]

Puan Song keluar dari kereta dahulu. Belum sempat Jihyo nak keluar Chanyeol menarik tangannya.

"Kau dengar ni..aku buat baik just depan eomma dengan appa je. Arasseo??"

"Ara. Lepaskan tangan saya. Saya nak masuk dalam. Nanti kalau lambat awak marah."Jihyo merentap tangannya dan keluar dari keretanya.

"Macam lah aku nak sangat buat baik kat dia."Jihyo masuk ke dalam rumahnya.

-------------------------------------------------

[Di Rumah Chanyeol♥]

"Bilik eomma dekat atas yang pintu warna biru tu tau. Bilik Chan dengan Jihyo yang warna hitam tu. Kalau ada apa-apa panggil je. Jom Chanyeol tunjukkan bilik eomma."Chanyeol mengangkat beg Puan Song ke bilik tersebut.

I Love You Ms.Nerd♥ChanHyo♥Where stories live. Discover now