Summer Love Kapitel 15

685 19 3
                                    

************
I Förra Kapitlet
************

Niall och Alice verkar verkligen gilla varandra och nu hoppas jag att någon av dem tar det första steget..

---------------------------

- Who are you texting? Frågade jag Alice med ett leende på läpparna.
Det har gått två veckor sedan Harry och killarna var på besök, och Niall och Alice har kommit varandra ganska nära, vilket var anledningen till att jag frågade.

-Niall.. Sa hon och hennes kinder skiftade färg till svagt rosa. We have a date tonight! Och när hon sa det sista log hon stort.

-A DATE!! Finaly! I need to fix your hair and makeup! Sa jag glatt

-Okey! Sa hon och log stort.

-What time Is the date? Frågade jag, så jag kunde börja planera.

-He will pick me up 7pm.

**

När jag var färdig och hade granskat Alice en sista gång, lät jag henne kolla i spegeln.

Jag hade gett henne en ganska vanlig men vacker och naturlig sminkning. Mascara, fonadaution, en lite brun nertonad ögonskugga som framhävde hennes bruna ögon och läppglans.

-Thankyou soo much Anna!! Utropade Alice när hon fick se sitt ansikte och hår. Jag hade gjort en ganska vanlig inbakad fläta som började mitt på huvudet. Och ned hennes halvlånga ljusrosa klänning såg det faktiskt jättebra ut.

-Youre welcome!

Jag blev klar precis i tid för just då knackade det på dörren.

-Your prince is here! Sa jag och hon öppnade dörren.

•Nialls POV•

Then Alice opened the door i froze. Se looked amazing! She was so beautiful.

-Hi beautiful! I said with a smile on my lips. You look great! I could feel that my face turned into pink.

-Hi, you look realy good to! She said and smile. And with that words my smile grown bigger.

•Alices POV•

Niall looked soo good, and i started to get a bit worried then he froze a little bit.

-Hi beautiful! He said and smile. You look great! And then he said that words, my smile grown bigger.

-Hi, you look realy good to! I said and smile.

He had an pair of dark blue trousers and a light blue skirt. His hair was perfect as usually.

-Where do you take me? I asked then we was sittning in his car.

-It's a suprise! He said and smile.

-Ugh!

**

•Annas POV•

När jag satt här "hemma" på mitt och Alice rum kände jag mig jag mig ganska ensam.

*pling* *pling*
(Låtsas att det är Skypesignalen när någon ringer)

Harry!

-Hi Harry! Sa jag och log, inte ensam längre.

-Hi Anna! Sa han och hans leende blev större. I need to ask you something important. Sa han fortfarandeed ett slugt leende på läpparna

-Okey, what is it? Frågade jag nervöst

-Doyouwanttocomewithmeonourtour? Frågade han i ett andetag.

-What? Frågade jag förvirrat

-Do. You. Want. To. Come. With. Me. On. Our. Tour? frågande han och den här gången pratade han långsamt som man gör till ett litet barn för att de ska förstå lättare.

-Ofcourse i will! Sa jag glatt.
but school? Frågade jag sedan

-i have allready talked with your school, and they gonna mail you some tasks and exercises.

-Okey. Sa jag och började tok flina, jag skulle med Harry på hans trurne.

**
•Harrys POV•

I was so happy, she said yes! (Gud nu låter det som han har friat..) that she was following me at the tour. Now we can spent three months together, and just not at the weekends.

•Annas POV•

Alice hade kommit hem vid midnatt och berättat allt om daten.

Niall hade tagit henne till en italiensk restaurang och sedan tagit med henne till stranden där dem hade suttit och tittat på när solnedgången gick ner i horisonten...

Sååå sött, och om jag inte misstar mig så kommer dem snart att vara ett par officiellt.

**

När det var min tur att berätta om turnén tok log jag igen.

-Alice.. Sa jag

-Mm..

-Harryinvitemetotheirtour!! Skrek jag

-Ehm.. what?! Frågade hon

-Harry invite me to to their tour!! Sa jag, lugnare den här gången.

-O.M.G you need to uppdate me about everything! Sa hon och lät lika exalterad som jag

-I can take a picture at Niall then he's in the shower.. Sa jag och log lömskt, vilket fick henne att rodna kraftigt, och vi båda kunde inte hålla os för skrat.

**

************
En månad Senare
************

Det har nå gått en månad och imorgon ska jag följa med Harry och killarna på deras turné. Det bästa var att Niall och Alice har blivit ihop och att han frågade om hon ville följa med också, så nu är vi båda i full gång med att packa.

-Anna, we need to go! Ropade Alice

-I'm my way! Ropade jag tillbaka.

•Alice POV•

-I'm on my way! She answered, finaly..

I am probably the most happy girl in the world, I was Nialls girl.

I've been so shy so i couldn't say that i liked him, and now I'm happy that it was he who asked about the girlfriend/boyfriend thing.

•Louis POV•
(Oväntat?)

Now we on out way to pick up Anna and Alice. I was so happy for Niall and Alice, they were like meant to be, before none of them was born.

**

The cartrip was quite boring, Anna and Harry was sleeping on each other, and i mean it. It was actually quite funny.

Alice and Niall was talking about random shit, and Zayn and Liam was playing FIFA on their Nintendos. I had my normal luck, my battery was dead on my Nintendo.

**
-Who will wake Anna and Harry up? Liam asked

-Not me! I do it every day. Alice said

-I do it! I said quickly. Annaaaaaa, Harrrryyy!!! I screamed whit my highest note.

-What.. Harry started but Anna interrupted him quickly

-What the actually fuck? She said.
Who did it? And everyboddys hand pointed at me.

-LOUIS WILLIAM TOMLINSON! Something to say? She screamed

-i..i.. We are here now! I said then i had find the right words.

-finaly.. She muttered, and everybody started to laugh.

****************************

Kapitel 15!

Jag har varit sjuk i en vecka nu, och har bara orkat att ligga i soffan och zappat mellan kanalerna på tv-n.. Men jag har en jättebra idé till nästa kapitel så hoppas att ni kommer gilla det, även om seghärdat var halvkasst.

/Filippa

Summer love: Harry stylesOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz