Bab 1

361 2 0
                                    

Rina POV

Kring!! Kring !! Kring

'' Oi !! Mak hengko hijo !! '' melatah aku dibuatnya .. Apabila aku terdengar bunyi jam lonceng berdering.. Hurm if korang semua nak tahu aku nie memang minah melatah tapi taklah teruk sangat .. Ok sambung balik

'' Alamak dah pukul 6.50 pagi!!Sempat ke tak nie !! '' aku berlari dan terus masuk ke bilik air ..

Seusai menunaikan kewajipan .. Kalau korang nak tahu aku jenis perempuan yang jaga marwah dan jaga solat even aku tak pakai tudung ..  Aku baru habis belajar di Management Science & University Shah Alam .. Aku memang tak nak pergi jauh jauh pon sebab tak nak berjauhan dengan family .. Pernah satu hari tu daddy paksa aku pergi belajar di overseas sebab nak aku berdikari dan tak nak aku jadi manja tapi aku berlakon nangis nangis sampai daddy tak sanggup nak tengok aku macam tu dan terus dia kata macam nie '' hmm ye lah , ye lah .. daddy benarkan tapi ada satu syarat ''
Waktu tu terus mata aku macam bercahaya '' Apa dia ? '' lalu membuat muka comel .. aku memang camtu mengada ngada sampai author yang tulis ni dah terkeluar muntah hijo ..
Daddy memandang aku dengan pandangan tajam .. asal tetiba aku seram lak ni ? Aku menelan air liur  .. '' Selama 2 bulan no 'calling - calling'  '' masa tu mulut aku memang dah ternganga-nganga sampai lalat pon boleh masuk .. tiba tiba kak ngah menyidir '' Tak perlukah nak menganga-nganga .. kakak tahulah adik nak 500 lalat masuk sebab adik still lapar lagi kan ? Dahlah dah makan nasi lemak yang mummy masak 2 pinggan janganlah sampai tak cukup nak makan lalat pulak '' itulah kak ngah ku yang bernama Qilla Qistina a.k.a kaki penyindir .. ok back to the flashback .. ''eii mana ada .. mummy tengok kak ngah ni .. hmm ok lah adik setuju'' kataku
'' ok '' ringkas daddy menjawab
'' Qilla,adik .. stop it !! Qilla awak nie Ada saja nak menyakat adik awak tau .. kalau mummy dengar lagi .. memang mulut korang bedua kena piat  .. '' kami yang mendengar terus terdiam sebab kalau kena piat dengan mummy sakit gila.. huish memang tak leh nak bayangkan lah ..

(Udah udah lah flashback tu .. )

Lamunan ku terhenti apabila aku mendengar deringan telefon ku berbunyi nyaring minta diangkat .. ouh Damia rupanya yang call a.k.a bestfriend yang baik dan kadang kadang annoying gila .. Terus aku mengangkat .. Aku mendengar sahaja apa yang dikatanya dahulu

''Hai beb .. Weekend ni jom lepak kat Sunway .. boring ah .. jom ah . skating ke ? Wayang ke ? Shopping ke ? Plishh.. Jom ah '' katanya .. huishh banyak cantik muka kau malas aku nak keluar keluar tapi bila difikirkan balik memang bosan .. *evil laugh*

'' Waalaikummussalam .. nanti ah aku fikirkan balik .. if jadi aku whatsapp kau kalau tak jadi pon aku whatsapp kau tau '' sempat aku menyindirnya..kihkihkih .. ha !! Padan muka !! Sapa suruh main dengan QAIRINA QISTINA .. Eh !! Ini anak Tengku ADAM sapa yang tak bagi salam ngan aku memang ini yang kenanya ..

'' Urghh kau ni sindir aku lak .. yelah , yelah Assalammualaikum .. Cik QAIRINA QISTINA a.k.a hakak tegas  .. kau tak gi aku datang umah kau aku roboh rumah kau  .. Ghaghaghaghagha'' balasnya .. eih kalaulah aq boleh tembuskan tangan kat telefon ni dan gi penampar sikit mulut dia tu .. dahlah gelak annoying gila .. HMM sabar je la dapat kawan baik cenggini ..

'' hmm Waalaikummussalam .. Ye la.. Insyaallah..Aduh kau ni dahlah ketawa cam tah pape .. kk bye set time nnti .. tapi tak janji au aku takut ada event apa apa ke .. k bye .. Aku lapar, aku nak tolong mummy aku buat breakfast '' terus aku meletakkan ip 6 aku di atas meja lampu dan lantas turun ke bawah ..

Di dapur

Aku ternampak satu susuk tubuh yang fokus untuk menyiapkan breakfast.. ha !! Tulah mummy aku .. Akal nakal ku terus keluar untuk mengenakan mummy .. Aku jalan terjengket-jengket kerana tak nak mummy perasan ..

Hey ! I Love you Where stories live. Discover now