De zon schijnt fel in m'n ogen als ik gewekt word door mijn telefoon die afgaat. Ik wrijf een paar keer in mijn ogen, kuch nog wat om mijn stem op te wekken en neem dan op. Hallo met Amira? Salaamalaikum met layla, ik wou vragen of ik die kaarsen morgen kan komen ophalen? Walaikumsalaam! Jaa tuurlijk kan dat. Oh fijn dan kom ik rond drie uur. Ja sgd. Isgd, doeii, dag!! Wat een toevall zeg ik was die kaarsen helemaal vergeten. Ik leg mijn telefoon neer en rek uit. Ik staar naar buiten voor zo een 5 minuten, en pak daarna mijn telefoon weer. Ik ga wat op insta, snap en app. Naar ander halfuur besluit ik om op te staan. Ik loop naar de badkamer en poets mijn tanden. Daarna loop ik naar de woonkamer waar ik mijn ouders groet met Salaamalaikum. Vervolgens loop ik naar de keuken en maak een ontbijt voor mezelf. Ik neem het mee naar de woonkamer en eet het terwijl ik wat met mijn ouders praat. Na het ontbijten ga k nog wat op mijn telefoon. Daarna ruim ik de keuken en mijn kamer op. Ik draai ook de was en help mijn moeder met koken. Tegen de tijd dat ik klaar ben met dat alles, is het al 2 uur. Mayraaa kan je mee naar Zuidje?? Jaa. Roept ze Zorg wel ervoor dat je om drie uur klaar bent. Zeg k er achter aan issgddd, roept ze vrolijk terug. Ik loop naar mijn kamer en doe wat olie in mijn haren. Daarna kam ik mijn krullen goed uit, dat doe ik zodat het na het douchen makkelijker te kammen is. Ik pak mijn kleren, een licht blauwe abaya(lange jurk) met een witte dunne vestje en een handdoek. Vervolgens loop ik naar de badkamer en neem een koude douche van ongeveer 15 minuten. Na het douchen doe ik mijn make up, kam mijn haren opnieuw en doe mijn hoofddoek. Myraaa ben je al klaar?? Jaa bijna moet nog mijn hoofddoek enzo doen. Isgd doe snelll. Jaa. Ik verricht mijn gebed en lees nog wat quran.ik loop Myra's kamer binnen. Klaar? Yepp. Ik geef mijn moeder een kusje en zeg mijn vader ook gedag. Ik start de auto en zet de ramen helemaal open. Pffff wat is het toch warm.
Ik moet nog langs de action zeg ik tegen myra die veels te snel naar de uitgang loopt. Sirieus? Ze kijkt me met een droog gezicht aan. Het is zoooo warm. Ja heeel snell. Ze zucht diep, ja sorry hoor ik ga alvast naar de auto ik kan echt niet meer. Ik rol met mijn ogen en gooi de sleutels naar haar. Ik loop langs de paden en zoek alleen naar de spullen die ik nodig heb. Ik ben ook moe en wil ook zo snel mogelijk thuis zijn. Ik loop naar de kassa and guess what? Alweer zo een lange rij. Pffff. Eindelijk beweegt de rij ik zet een stapje naar voren en voel handen op mijn ogen. Myra? De twee handen die op mijn ogen zitten schudden mijn hoofd. Uhm. Bella...? Weer schudden de handen mijn hoofd. Ughhh wie dan?! Het is zo warm ik heb hier geeen zin in zeg ik op een zeurderige manier. De twee handen verdwijnen en ik draai me om. Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht.
YOU ARE READING
Go away
RandomAmira, een meisje van 17 die al veel heeft meegamaakt. Elke dag is nieuwe strijd voor haar. Een nieuwe strijd tegen haar nafs, haar problemen en haar relaties. Ze probeert haar leven te leiden zoals andere meisjes maar dat gaat nie altijd makkelijk