Part 13

39 5 0
                                    

Kini tibalah masanya untuk flight ke LA.pada mulanya eun ji risau takut2 bila ji hyo pergi kerja dye nak klua beli barang or gi kolej kat sana round 4 kali ta jumpa camner?rupanya kat sana nanti eun ji jumpa orang baru.ape tah nama dye,malas nak ingat am....Ampang?ke...alah,dahlah.eun ji cuma bagitau kat dyo,na eun ngn bomi.asal dyo?sebab eun ji ngn dyo sekelas.eun ji gi skolah esoknya lepas ji hyo bagitau eun ji nak pindah.eun ji muram time tu.dyo plak perasan perlakuan eun ji tu,apelagi tanyalh kat eun ji apa jadik.mula2 eun ji tak nak gitau tapi apakan daya dyo ni jenis memaksa(yela kot).bagitau jer la.eun ji ingat lagi apa perbualan eun ji ngn dyo lepas bagitau hal dye nk pindah tu.
"Dyo,kalau kau gitau chan yeol ngn member kau....aq cungkil mata bulat dn comel kau tu!"ugut eun ji.
"Okey,aq baru ingat nk gitau.by the way,takkan mata jer comel?orangnya tak comel?"usik dyo.
Eun ji buat muka toya dan pi duduk tempat dye semula.
Phone eun ji bergetar tanda mesej masuk.

From=Chan yeol poyo
To=me
Eun ji,ko kat mana tu?aq tengok rumah kau kosong jer.takder kete pon.

From=me
To=Chan yeol poyo
Aq pindah la,wey...

From=Chan yeol poyo
To=me
Asal ko ta cakap aq hahhhh?!!!!

From=me
To=Chan yeol poyo
Alah...bukan jauh pun,kat busan jerk...

'Mian,chan yeol.aq terpaksa tipu...jeongmal mianhae...'kat busan tu rumah sepupu eun ji..

From=Chan yeol poyo
To=me
Ooooo,oklah gitu.ta Best la ta dapat jumpa ko cam hari-ii...

From=me
To=Chan yeol poyo
Tu lah pasal.aq terpaksa pindah.mian kalau selama ni aq sakitkan hati kau.

From=Chan yeol poyo
To=me
Alah,walau berjuta kali kau saketkan hati aq.aq tetap maafkan kau.

Air mata eun ji mengalir.hidungnya merah.dan dye tersenyum dalam kesedihan.kini dye berada dalam kapal terbang.dan pabila eun ji di LA nanti dye akan tukar nombor telefonnya.teringat tadi kat airport,bomi menangis manakala na eun dah menjerit2 kesedihan.nasib baik kat airport orang tak ramai sangat."eun ji,omma tau kamu sedih.dah,jangan nangis-nangis."eun ji menyeka airmatanya lalu memandang ji hyo.dye tersengih.aq 'harap dye ta lupekan aq'desis hati eun ji lalu melarikan pandangannya ke tingkap kapal terbang.
Di airport..
Eun ji dan ji hyo pun turun flight.sedang eun ji tengah berjakun(?)kat situ tetibe ada orang tegur eun ji."ni eun ji ke?"eun ji menoleh."ye,saya.awak ni saper?""saya bang Min Ah.nice tu meet you,jung hye rim.or can I call you eun ji?""yes...by the way,awak kenal saya ke?saya ta kenal awak pun."eun ji menyoal hairan."ehh,min Ah.lamanye tak jumpa kan?"ujar ji hyo sambil memandang lama min Ah.min Ah hanya tersengih bagaikan kerang busuk.

K,abes....nanti update lagi.....✌😲

My Best LoveWhere stories live. Discover now