PART 1

25 2 2
                                    

Dahye mengenakan pakaian sekolah pada badan di hadapan cermin besar dalam kamarnya.Lama dia menatap dirinya sambil tersengih.Cantik betul aku ni.Choii puji diri sendiri.Sebelum keluar berangkat ke sekolah,dia sempat merapikan rambut kerintingnya yang panjang paras bahu itu.

"Selamat jalan Uncle Song",ucap Dahye kpd pemandu nya lalu melambaikan tangannya.Sempat lagi memberi beberapq flying kiss kepada Uncle Song yang sudah bertolak pulang.

"Hye, kau fall in love dengan pemandu pulak ke?",tanya Clara yang baru sahaja tiba.

"Eh? fall in love? Dengan Uncle Song? Hahahhaahah",Dahye tidak menjawab pertanyaan Clara sebaliknya melontarkan kembali soalan tersebut lalu membuat muka annoyingnya.

"Kau ni kan~"

"Kejap, aku nak ke kelas kekasih aku yang terchintaaa dulu. Rindu kat dia",ucap Dahye.

"Alaa, kau ni..Asyik-asyik dengan boyfriend kau tu.. Apa nama mamat tu?"

"Hey biarlah.. kau ni dah banyak kali aku bagitahu nama dia.Jeon Wonwoo.Dia punya la hensem kau boleh pulak tak ingat nama dia",Dahye mula membebel.

"Wehh tapi kan, aku dengar Wonwoo tu~

"Dah la.. banyak bunyi la kau ni Clara. Nanti jap lagi aku sambung borak dengan kau.Tunggu aku dalam kelas.Annyeongg",Dahye berlari meninggalkan Clara sambil membuat wajah comelnya.

"Wonwoo curang Dahye",gumam Clara sendirian sambil kakinya menguis jalan tar.

Dahye tidak henti tersenyum. Mana tak happy. Ye la nak jumpa buah hati kau. Setibanya di hadapan kelas Wonwoo, dia menjenguk ke dalam kelas tersebut. Erkkk terasa Dahye terkena kejutan elektrik.Kaku.Terkejut kerana melihat orang yang dia cinta kini sedang berasmara dengan perempuan lain.

"Yaaaaa!!!",Dahye menjerit. Dia terus melulu masuk ke dalam kelas.Wonwoo tersentak kerana terkejut dengan tempikan Dahye.

"Yaaa.. awak buat ape hah?! ",jerkah Dahye.Matanya terus melirik ke arah gadis yang berasmara dengan Wonwoo.Secara automatik tangannya menampar kuat pipi gadis yang bernama Somi itu.

"Bitch.. tak guna! ",marah Dahye.

"Yaaa Dahye, kau buat ape ni? Kenapa kau tampar dia?!",Wonwoo mula memarahi Dahye.

"Kau pergi dulu",arah Wonwoo kepada Somi supaya keluar meninggalkan dia dan Dahye.

"Ya.. aku tak puas lagi nak lempang belasah kau perempuan. Hey penakut. Weii",jerit Dahye kpd Somi.

"Stop..kau tak malu ke jerit macam orang gila?",tegur Wonwoo dengan dingin.

What first time dia cakap aku macam orang gila. Tahi betul jantan ni.

"Siapa minah tu?",tanya Dahye.

"Dia?? Kekasih aku".What?!Selamba badak sumbu je dia cakap minah tu kekasih dia. Habis aku ni? Aku ni siapa?!

"Kekasih?? Habis? Saya ni siapa pada awak?"

"Dahye, begini la.. aku nak kita putus".Putus?!!! Emang dasar kamu bajingannn~

"Putus?! Ke.. kenapa Wonwoo?",Nafas Dahye mula naik turun. Hidung pun dah kembang kempis tahan marah.

"Straight to the point..Aku dah bosan dengan kau. Perangai macam budak. Mengada.Sebab tu aku rimas dengan kau"
,tutur Wonwoo. Pandangannya dialih ke luar kelas.

"Better kau balik ke kelas kau.. Orang dah ramai ni. Kejap lagi aku nak belajar. Ahh, and one thing, kau memang tak layak pun dapat aku. Hmm bukan aku saja. Tapi, semua lelaki pun kau tak layak dapat. Sebab apa? Sebab perangai kau"

Sakit hati mendengar apa yang dikatakan Wonwoo,terus penumbuknya singgah di wajah kacak Wonwoo.. Hah padan muka kau! Tak guna! Bitch! I hate you!

Pelajar-pelajar lain mula mengerumuni mereka berdua."Dasar jantan tak guna".Dahye terus keluar dari kelas itu.Habis hilang kecomelan nya yang tadi. Kini dah bertukar menjadi monster. Pehhh buruk gila kau Dahye time marah.Terasa macam asap kereta api keluar dari kedua-dua telinganya.Chuuu chuuu~

Setibanya dalam kelasnya.Terus dia meluru duduk di tempatnya.
"Aaaaaaaaaaaa.. uaaaaaaaa!",maka bermulalah jeritan dalam kelas. Yang lain semua terkejut. Ingatkan histeria kena rasuk. Rupanya mengamuk tak tentu pasal.

"Wehh, kau kenapa?",Clara bertanya. Gelabah siot.Tangan Dahye mula mengepal penumbuk. Dushhhh. Mejanya ditumbuk.

"Aduhhh Clara tangan aku".kata Dahye lalu menitiskan air matanya. Tahu sakit. Kenapa kau tumbuk meja tu. Haaa padan muka.

"Kau kenapa?"

"Putus".Clara mula bingung. Putus? apa yng putus.

"Jari kau putus ke?",tanya Clara sambil membelek tangan Dahye.

"Elok je. Takde apa yang putus pun".

"Aduh bengapnye kau ni.Bukan jari aku yang putus"

"Habis tu?"

"Wonwoo minta putus dengan aku.Dia ada perempuan lain. Dia hina aku. Tak guna",tutur Dahye.

"Oh,pasal tu je pun".Dahye yang sedang menangis dengan muka buruknya automatik berpaling ke arah Clara.

"Wehh aku putus dah. Dah takde boyfriend. What the duck"

"Duck? Pehhh sempat lagi kau buat lawak eh..Lagipun bagus ape kau putus dengan dia. Lagipun aku memang tak suka dia couple dengan kau".Dahye hanya mengerling tak puas hati dengan Clara.

Pelajar lain hanya menggeleng melihat mereka berdua.

"Huhh aku dah agak",gumam seorang lelaki yang duduk di hujung kelas. Lelaki itu bernama Hyuk.

My Little Princess [On Going]Where stories live. Discover now