SORGU/Gerçek Dost

69 10 102
                                    

Gerçek dostlar yıldızlar gibidir.Karanlık çöktüğünde ilk onlar gözükür.☆

Gerçek dost... Nadir, oldukça kıymetli olan insanlardır aslında.Bunu bugün yaşadığım olay ile daha iyi anladım.Çevremizde gerçek dost gibi görünüp hiç de öyle olmayan çok kişi varmış, ben farkında değilmişim.

*****************************

Sıradan saatlerle güne başladığımı günün de sıradan olarak biteceğine inanıyordum ama öyle olmadı.Dün oldukça geç yatmıştım nedense hafta sonun verdiği gibi bir rahatlama vardı üzerimde.Bu rahatlamayı atamamış oldukça oyalanmıştım Daha sonra ise çok geç bir saatte odama girerek uyudum.Sabah geç yatmanın verdiği sebeple doğal olarak da uyanamadım sabahçı olduğum için okula geç kalmıştın servis beni bekliyordu.Servise binmemle arkadaşlarımın bana kızması bir oldu.Kızmakta haklılardı da...Onları çok bekletmiştim. Ben de aynı durumu oldukça sinirlenebilirdim. Bir suçluluk duygusu -nasıl tarif etsem bilemiyorum- garip bir hisle aradan geçtim ve boş olan koltuklardan birinde cam kenarı tarafına oturdum.Başımı fuşya ve turkuaz renklerinden oluşan çantamın en yumuşak olan bölümünü seçerek oraya yasladım.Ardından yanımda sürekli yanımda taşıdığım üzerinde minik bir tavşan resmi olan gözlük kabımın içerisine yerleştirerek bu kısıtlı zamanda uyumaya çalıştım.

******************

" Rüveyda, hadi kalk okula geldik.Hadi bak iniyoruz.Rüveydaaa, hey ! "

Arkamda oturan kızın bağırma sesiyle uyandım Evet, yine rezil olmuştum.Daha fazla rezil olmamak için sessizce servisten inerek okulun girişine doğru ilerledim.Merdivenleri çıktım ve geniş koridorun en sonunda olan sınıfıma doğru koşmaya başladım.Sırama geçtim ve arkadaşımla,kendime en yakın hissettiğim kişilerden birisiydi, beraber konuşmaya başladim.

" Rabiş of ya çok kötü rezil oldum.Serviste uyuyakalmışım.Arkamdaki kız uyandırdı.Off. İsmi Rabia ' ydı ama ben çok heyecanlandığımda ya da çok üzüldüğümde veya bunun gibi ani duygu değişiklikleri yaşadığımız ona Rabiş diyordum.

" Ha hah ha gerçekten mi Rüveyda ? Açıkçası senin hiç serviste uyuyabileceğini düşünmemiştim.Baya komik olmuş.Ama bu kadar kafana takma bir daha dikkatli olursun.Hani senin serviste iyi anlaştığın bir kız vardı ya.Işte ona söylersin o seni okula gelmeden kaldırır. "

" Bir daha öyle yapacağım Rabia ama çok utandım.Yani nasıl tarif etsem çok garip bir durumdu sabah yaşadığım.Ama bir daha bunu yaşamamak için elimden gelen tüm özeni göstereceğim . "

Hocanın gelmesi ile biz de mecburen konuşmamızı sonlandırmak zorunda kaldık.Uzun bir zaman sonra ders bitti, zil çaldı.Biz de Rabia ile bahçeye çıkarak rahatlamak istedik.Sınıfta dakikalar geçmek bilmediği gibi teneffüs de çok kısa bir zaman içerisinde bitiyordu.Buna üzülsek de nöbetçi öğretmenin ikinci kez bizi ikaz etmesiyle sınıfın yolunu tuttuk.

***********************

Dersler bir türlü bitmek bilmiyordu.Ben de aşırı derecede sıkılmıştım.İşte o anda" Keşke sıradan denilemeyecek kadar acayip bir olay olsa da günün tüm sıkıcılığı gitse " diye içimden geçirdim... Bu dileğimin arkadaş ile dost kavramını bana tamamen öğretecek bir olayın başlangıcı olacağını nereden bilebilirdim ki ?

Sondan ikinci dersimize gelmiştik.Sınıfımız da olduça sıkılmıştı.Etrafta büyük bir uğultu vardı.Ben de o sırada simidimi yiyerek Rabia ile konuşuyordum.Bu uğultuda hoca sınıfa girmiş, karışıklıktan hocanın girdiğini fark etmedim.

" Rüveyda, hoca geldi kaldır artık simidini. " Rabia ' nın uyarısıyla ancak hocanın geldiğini gördüm.Başımı kapıya doğru çevirirken birden hocamız bağırmya başladı.Adeta neye uğradığımı şaşırmıştım.Bu ani sesle kulaklarım yerinden çıkacakmışcasına çınladı.

SORGU ( GERÇEK DOST )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin