Aku pergi kedai runcit sebab nak beli barang masak yang mak aku pesan👣. Masa aku nak balik rumah ,boleh pulak ada mamat ni langgar aku sampai terjatuh. Siapa yang tak marah kan kalau ada mamat langgar kau sampai jatuh lepastu tak minta maaf. So aku ingat nak marah tapi bila fikir balik buang masa je kalau layan mamat macam ni.
Bila aku dah sampai rumah tu aku tengok mak dengan ayah tengah duduk berdua kat situ. Aku ingat diorang tengah bual sakan. Tapi tiba tiba ayah panggil aku sebab nak bincang hal sikit. Aku duduk je la. Tapi tiba tiba ayah tanya aku soalan yang buat aku terkejut. Dia tanya kat aku bila nak kahwin. Aku tak tau nak cakap apa lagi. Mana taknya calon pon tak ada lagi. Mak aku boleh pula cakap "cepat cepat la cari bakal. Mak dengan ayah dah tak lama dah. Bagi la mak dengan ayah tengok hari hebahagiaan dan menantu mak". Deep pulak ayat mak aku ni..halahai. ~>_<~
Malam dah menjelang. Lepas makan malam kitorang pergi tidur terus. Tapi sebelum tu aku kena la cuci pinggan mangkuk tu semua. Masa di sinki tu. Aku terfikir balik harapan mak dan ayah aku tadi. Aku sedih jugak kalau tengok harapan diorang tak tercapai.Rasa bersalah pon ada. Masa aku dah masuk bilik tu aku telefon la kawan aku elwa. Aku ceritakan la masalah aku. Lepastu dia ada recommend sorang kawan dia yang kononnya tengah "mencari" jugak. Jadi, aku plan esok aku jumpa si elwa tu.
*Vote la please*
YOU ARE READING
Redha Je
RandomMelisa-akan menjadi isteri Pak osman/osman-ayah melisa Mainmunah-mak melisa Elwa-kawan melisa Fairuz-akan menjadi suami Sulaiman-ayah fairuz Laila-mak fairuz