1. Pierwszym przodkiem konia było hyrakoterium, żyjące 55 milionów lat temu.
Zamieszkiwało Amerykę Północną.
Było wielkości małego psa!
2. Lata ewolucji.
Hyrakoterium przeobrażało się przez miliony lat.
Z czterech palców został mu jeden, zakończony paznokciem, który stwardniał, zmieniając się w kopyto. Nogi urosły, umożliwiając zwierzęciu skuteczną ucieczkę, szyja się wydłużyła i tak 5 milionów lat temu narodził się Equus -koń współczesny.
3. Od dzikich koni do udomowionych.
Ludzie prehistoryczni polowali na konie dla ich mięsa :(
Malowania naskalne w niektórych jaskiniach pokazują sceny ich polowań.
Pierwsze konie udomowiono 5500 lat temu na zachodzie Azji.
A w Europie konie udomowiono 2000 lat później.
4. Centaur -pół koń, pół człowiek.
Walki centaura z bohaterami greckich mitów symbolizowały ścieranie się barbarzyństwa z cywilizacją.
Istniały również centaurydy mające tułów i głowę kobiety.
5. Mistyczny róg jednorożca.
Od czasów starożytnych wierzono, że róg jednorożca ma leczniczą moc i chroni przed truciznami. Wierzono również, że woda, w której się go zanurzy, stanie się zdatna do picia.
Niektórzy ludzie byli skłonni zapłacić za niego fortunę!
6.Jednorożec - uniwersalna legenda.
W średniowieczu uważano jednorożca za jedyne zwierzę, które mogło zaatakować słonia.
Jest bohaterem licznych legend.
Legendy podsycali wikingowie, którzy jako rogi jednorożców sprzedawali rogi narwali.
7. Pegaz - skrzydlaty koń.
Według mitologii greckiej Pegaz powstał z rozlanej krwi meduzy- istoty z wężami zamiast włosów zabitej przez Perseusza.
Ten skrzydlaty koń, wyobrażany jako biały lub czarny, latając,poruszał nogami, jakby galopował w powietrzu.
Pegaza ujarzmił heros Bellerofont i razem z nią pokonał Chimerę - wielogłową bestię.