Hoofdstuk 1

27 3 1
                                    

"Vicky!", gilt Ellen wanneer ze de deur opendoet. Ze geeft me een stevige knuffel. "Oh, wat is het lang geleden! Ik heb je hard gemist!" Ellen drukt zich tegen mij aan. De geur van haar dure parfum brandt in mijn neus. "Gefeliciteerd, meid! Is dat de ring?", vraag ik terwijl ik naar het glinsterende sieraad op haar vinger staar. "2 karaat, speciaal gemaakt voor mij." Ellen is dolgelukkig. Ik ben blij voor mijn beste vriendin. Na 5 jaar samen zijn gaat ze eindelijk trouwen met haar jeugdliefde Marco. Ik herinner me alle moeite die ik in het 3de middelbaar heb moeten doen om de twee bij elkaar te krijgen. Ellen was toen super verliefd op de nieuwe Marco maar durfde hem dat niet te vertellen, dus nam ik - als goede vriendin - het hef in hadden om ze bij elkaar te krijgen. En het is gelukt!
"Kom binnen!", Ellen trekt me woonkamer in. Die zit bomvol met gemeenschappelijke vrienden, oud-leerlingen en andere onbekende gezichten. Twee meisjes in elk dezelfde cocktail jurk kijken mij vies aan. Tiffany Thompson en Olivia Clark. Twee meisjes waarmee ik het in het eerste middelbaar echt goed mee kon vinden maar na een paar maanden werd ik uit het vriendengroepje gegooid. Omdat ik "niet bij hun paste" was de reden.
"Er is genoeg eten en drinken." Ellen wijst naar de overvolle keukentafel met hapjes in verschillende kleuren. De deurbel gaat. "Ik ben zo terug!" Ellen rent weer naar de deur.
Ik zet me neer op een stoeltje en bestudeer iedereen om te zien wie ik nog herken. Peter Pieters, Sam Stevens, Anna Timmermans,... De meeste vriendengroepen hebben contact gehouden na het middelbaar. Ik ging na het middelbaar ver weg uit de stad studeren.

"Veronica Miller?", hoor ik een stem achter mij. Ik draai me om. Een behaarde hipster jongen staart me aan. "Mikey?" "Ja, ik ben het!" "Oh mijn God, wat ben jij veranderd!" We omhelzen elkaar. Mikey, de nieuweling die in het derde dezelfde trui als ik aanhad op de eerste schooldag. Het begin van onze vriendschap, we zaten zo vaak bij elkaar dat iedereen dacht dat we een koppel waren. "Alles goed?" Hij pakt een stoel en zet zich naast mij neer. "Ja! En met jou? Wat doe jij nu allemaal?" Volgens zijn sociale media heeft hij de laatste zes maanden in Azië doorgebracht. Nadat we afstudeerden begon hij aan zijn wereldreis, hij wou altijd al de wereld ontdekken.

"Ik wou je nog zeggen dat ik het heel erg vind van je zus. Ik heb je nooit echt kunnen troosten."
"Dat is niet erg."
"Weet je al wie de moordenaar is?"
"Neen. Ze hebben het onderzoek gestopt omdat er te weinig bewijzen zijn."
Mikey knikt ongemakkelijk. Onze vriendschap is erg veranderd. We gingen van elke dag praten, naar elke week praten tot nu maar een keer per maand praten. Onze gesprekken zijn niet meer zo diepgaand als vroeger en hij is constant in het buitenland. Ik mis hem.
"Ik ga eventjes bij de jongens daar." Mikey loopt naar een bende mannen.

Ik zucht. *BRR-BRR* Mijn gsm vibreert. Ik steek mijn hand in mijn zak en grijp mijn Iphone. 1 nieuw berichtje van anoniem.

Veronica, ik weet wie je zus vermoord heeft xox
Anoniem

Undercover [Nog Bezig!!!]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu