Hoofdstuk 2

12 2 0
                                    

Van wie is dit? Ik bel naar het nummer. Sorry, dit nummer is niet beschikbaar. Hoe kan dit? Wie is deze persoon? Ik kijk rond. Misschien zit hij/zij hier? Dit is eng. 

"Wie is dit?", sms ik terug. Verstuurd. Ik kijk heen en weer om te zien of deze persoon ergens in de buurt is. Rechtsvoor mij zit een meisje met ros haar en lange benen met haar gsm in d'r handen. Ik weet dat ze Piper heet. Zou zij het zijn? Nee, dat kan niet. Ik ken haar niet eens. Piper staat op en laat haar gsm op de tafel liggen. Ze loopt naar de veranda waar ze een ander meisje knuffelt. "En wie heeft mijn zus vermoord?" Wanneer ik op Verzenden druk, vibreert Pipers BlackBerry. Is dit toeval? Ik kijk door het raam waar ik haar zie praten met het ander meisje. Ze gebruikt veel handbewegingen en glimlacht breed. Zou ik eens door haar gsm kijken? Ik sta op en grijp haar zwarte Blackberry. Een nieuw bericht van xBabex. "Vanavond bij mij thuis? Ik neem de handboeien en slagroom mee" De wat? Ik frons mijn wenkbrauwen. Ik scroll doorheen het gesprek en kom te weten dat deze xBabex Jason Bouman blijkt de zijn! Maar heeft hij geen andere vriendin? Bedriegt hij haar met Piper? Dit is sappig!

"Wat doe jij met mijn gsm!" Piper grijpt de BlackBerry uit mijn handen. Ik sta verstijfd. Enkele feestgangers staren ons aan. Dit is schaamtelijk. "Ik wist altijd al dat jij een rare freak bent!" Ze duwt me weg en stormt de kamer uit. Iedereen staart me aan. Enkele meisjes fluisteren in elkaars oren terwijl ze me aanstaren. Ik moet hier weg. Ik neem mijn spullen en ren de deur uit.

Het regent. Ik schuil me in een bushokje en tril van de kou. De bus is al 10 minuten te laat. Waarom heb ik door haar gsm gekeken? Waarom maakt ik altijd zulke domme keuzes? Het dondert. Fijn. Mijn gsm vibreert. "Dat kan ik niet zeggen, maar ik weet wie je zus heeft vermoord. En ik kan je helpen." Mijn hart klopt in mijn keel. Ik voel een paniekaanval opkomen. Zou dit een flauwe grap van iemand zijn? Mijn zus is al een jaar dood, van wie zou dit zijn?

"Wie heeft mijn zus vermoord en hoe kan ik helpen?" Sms ik terug. "Dat mag ik niet zeggen maar de moordenaar loopt nog steeds rond in Roosevelt College. Je moet de moordenaar vinden en ik kan je daarbij helpen." Roosevelt College? Daar heeft mijn zus gezeten, daar heb ik ook gezeten! Als de moordenaar daar rondloopt moet het wel een leerkracht of een student zijn! Als een oud-leerling ga ik daar niet meer binnen geraken. "Wat moet ik doen?",  stuur ik. "Schrijf je in als leerling en ik ga je verder helpen. Beloofd. Ik sms je morgen verder, ik moet nu gaan" Wat voor absurd idee is dit. De bus is er en ik stap in. Ik zet me neer en leg mijn hoofd tegen het koude raam. Mijn hoofdpijn verdwijnt lichtjes.

Undercover [Nog Bezig!!!]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu