Breaking Hearts (ANAO SERIES)

38 0 0
                                    

Umpisa

He stole my heart and later that day I found myself surrendering to him.

7 o'clock in the morning, Saturday! It's weekend, we've been practicing for the upcoming folk dance competition and it's been a week. Later, may practice ulit kami pero kailangan ko ng bumangon ng maaga.

"Ah! Shit." I murmured a cursed, sa pagbangon ko 'coz every inch of my body aches a lot. I jumped out of my bed, diretso sa cr, take a short bath, bababa for my breakfast, aakyat to check my social media accounts, well a typical routine of a teenage highschooler every weekends. My laptop beeps.

Bella: Sige shorts nalang
         :  Sige sabay tayo

It's our group chat, named Rakan Topai. Well, I am one of those typical person who lives life simple in a small town, called Anao. As I look out at my window, a typical day began, people outside greeting each other, cleaning their home grounds, having little chitchats, doing their own works and morning routines. The surrounding are filled by canaga odorata or ylang-ylang tree, it's fragrance gives a refreshing air, people here made it as the town's product profits, they made it into perfumes, soap and others. My laptop beeps again.

Ryza: Se, anong latest phone ang maganda?

Chloe: di ko knows Xy, s8?

I tap send, and log out. Sa harap ng human size na salamin, I comb my hair habang naglalandas ang isipan sa kung ano.

   Life must be really unfair, kung ano pa yung gustong-gusto mong mapasayo, kailanman hindi magiging sayo but at some point yung mga magandang bagay na akala mo imposibleng mapasayo ang makukuha mo. I just realize that, everyone's greedy when it comes to what they want - having too much.

   In my fifteen years of existence, I discovered too many things, encountered too many people with different attitude, carrying difficult nor easiest problems, and relized that maybe this is what reality is, maybe this is what life means. Fight between different relationships, betrayal of friendship, insecurities reign in their system, hatred towards to your enemy, competition between siblings, broken families, illegal and legal doings, issues and hoax. But life's beautifully amazing, spite of being cruel and chaotic it is.

Bata palang ako, mga lola't lolo ko na ang kasama ko sa bahay, my parents are busy working abroad, spoiling me. Yes, I was indeed a spoiled brat, but I changed! Katulad ng mga bata noon, pinangarap ko din maging isang prinsesa, nakikipaglaro sa mga kaedaran kong bata sa kalsada, napapalo at napapagalitan tuwing nagkakasala, at higit sa lahat nag aaral ng mabuti para sa ikasasaya nila, ng parents ko.

Noon, nung bata pa ako sugat sa tuhod lang ang masakit saakin, pagkain lang ang iniiyakan ko tuwing inaagawan ako, sinturon lang ni lola ang kinakatakutan, at larong kalye lang ang nagpapasaya saakin. Well, eventually everything changed when everything on me also changed.

   Nang nagsimula akong mamulat sa mundong ginagalawan ko, sa pagtanda't pagkakaroon ko ng muwang sa mundo doon ko din napagtatanto kung anong klaseng buhay ang mayroon ako. Hindi ito sing saya ng iba, hindi sing lungkot nang iilan, sakto lang ngunit di sing perpekto ng karamihan. Ganon ako, ganon ang mayroon ako.

Sa pagkakaroon ko ng muwang sa kapaligiran, sa pagbuo ko ng aking pangarap sa buhay, ang mga bagay na nasaakin na noon pa mismo ay unti unti ng naglalaho, sa pagpili ko ng mga bagay bagay na sa tingin ko'y mas nakabubuti, di ko napapansin na may mga bagay na din pala akong nabibitawan at sa huli'y aking pagsisisihan.

Breaking Hearts Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon