Nama aku Qaseh Damia Maisarah.aku ada dua orang kawan baik.Nama dia ialah Adam El Fareez (Damel) dan Cahaya Qistina (Qis).Kitaorang berkawan dari kecil lagi.Kitaorang pun satu seKolah juga.Kitaorang selalu bergaduh tetapi gaduh-gaduh manja jela.Waktu aku darjah tiga aku kena tukar sekolah sebab ayah aku dapat kerja dekat bandar.Qis pernah cakap yang mak dia dan mak Damel nak masukkan diaorang kat MRSM yang sama.
Empat tahun berlalu
Hari ini hari pertama mula persekolahan.Waktu aku tengah berjalan tiba-tiba PAP..."Wei kau ni jalan tak reti nak tengok orang ke ha?main langgar ikut sedap kau je.Kau ingat jalan ni bapak kau punya"kata seorang pelajar perempuan.
Aku terkedu dengan herdikan tersebut.Aku mengangkat muka untuk melihat siapakah yang telah memarahi aku di khalayak ramai ini.Sekali lagi aku terkedu melihat pemilik suara tersebut.
"Qis.. kau Qis kan"tanyaku perlahan.
"Kau ni siapa?".Balas Qis.
"Qis ni aku la Qaseh takkan kau dah tak ingat aku lagi?Dulukan waktu kita kecil-kecil kan kita selalau main bersama".terangku.
"Aku mana ada kawan nama Qaseh".Aku macam tak percaya yang Qis cakap macam tu dekat aku.
"Qis cuba kau tengok muka aku ni betul-betul takkan kau tak ingat aku langsung?". Tanyaku.
Oh sekarang ni baru aku ingat kau ni aseh yang rampas Damel dari aku tukan? Kau buat apa kat sini?"Tanya Qis pada aku.
"Aku sekolah dekat sini" Balasku.
"Ah kenapa la aku boleh satu sekolah dengan kau lagi.Menyampah betul.. Dah la aku malas nak layan kau lagi.."balas Qis kasar.
"Hmm.. Kenapa la Damel dapat sekolah SBP?Kan bagus kalau dia dapat sekolah dengan aku sekali lagi."kataku sedih.
Sepanjang aku sekolah kat sini aku rasa sedih sangat. Qis bila jumpa aku selalu buat macam dia tak pernah kenal dengan aku.Pada suatu hari aku pengsan waktu nak berjalan ke kelas.Dan aku dimasukkan ke wad ICU.Selepas Qis tahu aku dimasukkan ke wad ICU dia rasa berslah sangat.
"Kenapa dengan aku ni, Qaseh tu dulu kawan aku. Tapi kenapa aku buat dia macam tu sekali sampai dia kena masuk wad".kata Qis pada diri sendiri.
Apabila Damel dapat tahu yang aku dimasukkan ke hospital,dia berasa risau sangat sampai dia sanggup fly daripada sekolah semata-mata nak berjumpa dengan aku.Akhir sekali dia kena marah dengan Makcik Ma sebab fly.
R~|