[Part 5] Kawan?

41 3 0
                                    

"Ikut saya" kata jungkook dengan nada yang serius.

------------

"Awak nak buat apa kat sini?" Soal minah pada jungkook.

"Apa nama tempat ni?" Soalan dibalas dengan soalan.

"Ish! Mestilah CAFE! Awak yang bawak saya kt sini,boleh pulak tak tahu" geram minah bila jungkook perlakukan dia macam tu.

"Serlalu orang datang cafe buat apa?" Tanya jungkook bersahaja.

"Ish dia ni!buat-buat tak tahu pulak!mestilah datang nak minum" marah minah.

"Comel" kata jungkook perlahan tanpa disedari minah.

"Apa?" Soal minah pelik.

'Aku rasa..dia cakap aku comel tadi? Ke aku salah dengar?' Soal minah dalam hati.

"Tak ade apa-apa lah"  balas jungkook.

"Saya bawak awak kat sini cause saya nak berlanja awak minum sebagai tanda maaf saya pada awak...faham" terus jungkook bercakap.

Malu pada diri sendiri yang dia terlepas cakap perkataan yang tak pernah dia sebutkan 'comel' pada seorang perempuan.

"Maaf? Awak ada buat salah ke kat saya? Bila?" Balas minah dengan pelik.

'Lembab' kata jungkook dalam hati.

"Maaf sebab buat awak tunggu kat perpustakaan tadi. Faham...." balas jungkook.

"Ahhh.. cakap la awal-awal, kan senang" jawab minah.

"Bagi saya, satu latte dan cappuchino (ntah btul ke tak ejanya😂)" kata jungkook pada seorang pekerja perempuan itu.

"Ok,sebentarnya."  Balas pekerja itu.

"Yah!saya tak kata apa-apa lagi! Suka hati je nak order orang punya!" Geram minah.

"Saya rasa awak suka cappuchino, kalau nk tunggu awak cakap..ambil masa berjam-jam" balas jungkook dengan bersahaja.

"Macam mana awak tahu saya suka cappuchino? Saya tak pernah bagitahu pun" soal minah dengan pelik.

"Saya...ma..in..teka...je..tak tahu pul..ak.. betul.." jawab jungkook dengan nada yang sedikit gementar.

"Haha.. yang awak gagap ni dah kenapa?hahaha" ketawa minah bila melihat jungkook gagap,macam budak baru belajar bercakap sahaja.

Setelah beberapa minit kemudian..

"Cik, ni minumannya. Semuanya 50 won" kata pekerja tadi.

--------------

"Thank" kata minah pada jungkook.

"Urm.." balas jungkook.

"Jungkook"

Jungkook memandang minah yang sudah kehadapan meninggalkan dia dibelakang.

"Ahh..ok" balas jungkook terus ke kerusi dimana minah sedang duduk disitu.

"Jungkook.." panggil minah dengan nada yang perlahan sambil menundukkan kepalanya ke bawah memamandang kakinya.

"Urmm" jawab jungkook.

"Kalau saya nak berkawan dengan awak.. boleh?" Tanya minah dengan nada yang masih sama lagi.

"Kalau saya kata tak boleh?macam mana?" Tanya jungkook.

"Ish! Kenapa pulak tak boleh! Berkawan je pun.. bukanya nak bercinta..." balas minah dengan nada yang semakin perlahan.

"Memang lah.. tapi saya tak suka nak berkawan. Saya lebih suka LONELY" jawab jungkook sambil menekankan perkataan Lonely.

"Kenapa pulak.. awak ni pelik lah" tanya minah lagi dengan nada yang tak puas hati.

"Huh! Yang awak nak tahu sangat kenapa? Tak puas ke apa yang saya jawab tadi! Awak tu bukan sape-sape pun! Tak perlulah nk tahu!" Marah jungkook dengan tiba-tiba.

Minah terkedu apa yang jungkook katakan tadi. "Ahh.. sorry.. saya tak ada niat pun nak ambik tahu hal awak.. sorry" kata minah.

"Saya balik dulu.. btw thank berlanja saya" balas minah lagi dengan senyuman paksa.

Timbul perasaan bersalah pada minah. Jungkook tak ada niat nak marah minah.. tapi... hah!

"Minah..." panggil jungkook setelah beberapa langkah minah ingin pergi.

"Urm?" Balas minah sambil menoleh kebelakang pada jungkook.

"Saya tak ada niat pun nak marah awak... tapi.. awak yang memaksa saya buat macam ni. Maaf" kata jungkook perlahan.

"Ahh... memang patut pun saya kena marah.. saya yang salah.. " balas minah.

"Urmmm kawan ?" Kata jungkook dengan satu senyuman.

"Urm? Bukan awak kata..."belum sempat minah habiskan kata-katanya.. jungkook terus memotong.

"Peluang hanya sekali..."

"Ahh okk kawan!" Minah terus memotong kata-kata jungkook tadi..

----------

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 13, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Night Secret Where stories live. Discover now