Detta har hänt:
- Ja, ta det chill. Jag bara skojade lite. Det är så kul att se dig irriterad. Säger Oscar och han börjar asgarva
- Åhh! Säger jag och börjar också asgarva och sen lägger jag på.***************
- I'm back! Säger jag
- Kan inte vi spela Mario kart? Säger Beatrice
- Ja!, jag är själv så är ni i lag. Säger Sebbe
- Är du säker på det?, jag är fatikst proffsig på det! Säger jag.
Men Sebbe bara går ner för trappan, jag och Beatrice följer efter.
När vi kommer ner har Sebbe grabbat tag i en kontroll.
- Nu kör vi! Säger Sebbe och sträcker upp armarna i luften och vi startar spelet. Sebbe är förvånat bra och har vunnit flera race.
Vi kör isbanan, den är ganska svår men Sebbe vinner ändå och det står lika.
- Vem är bäst?! Säger Sebbe och ställer sig upp och dansar runt på golvet.
- Snygg vickning på rumpan där! Säger Beatrice.
Jag ställer mig upp och tar en kudde och slår till honom.
- Nu du! Skriker han och hoppar emot mig och jag kastar mig på soffan.Beatrice börjar kittla honom och drar han till andra hörnet av soffan. Hon kittlar honom ännu mer. Han sprattlar med benen och den kommer nära min näsa.
- UH, din fot luktar fanta och peneclin. Skriker jag och dom börjar skratta.
Sedan sprattlar han ännu mer och jag får in hans fot i min mun.
Jag får kvällnigar.
- Uhh, bläää, fy. Vad i hela friden gör du?. Din fot smakar förresten tacokött. Säger jag och vi börjar asgarva. Både jag och Beatrice ramlar ner på golvet av skratt.
Efter flera minuter slutar vi äntligen skratta.
- Nej jag måste gå och skölja min mun säger jag och går iväg.
Precis i dörröppningen trampar jag snet med foten och ramlar nästan, vi börjar skratta och jag går mot toaletten med vingliga ben.
När jag kommit tillbaka ligger dom båda två som medvetslösa på soffan. Ska vi bara gå upp och chilla lite då.
- Visst! säger dom båda och vi går upp.
Vi sätter oss i sägen.
- Vänta kommer snart! Säger Sebbe och går ut genom dörren.
Någon minut senare kommer han in och
- Vi kör tjejsnack! Säger hanJag börjar asgarva och Beatrice tittar upp från sin nya telefon som hon har blivit helt kär i. När hon tittar upp och ser Sebbe står med spelet i ena handen, poserar med den andra armen och putar med läpparna på ett ben. Så uppstår en till skratattack. Sebbe tar fram spelplanen.
Sebbe börjar och får uppmaningen "sjung björnen sover utan att börja skratta", och Sebbe börjar sjunga.
- Björnen sover, björnen sover, björnen sover i en säng på en äng, björnen sover nananama.
Beatrice och jag skrattar men Sebbe lyckas att inte skratta någonting.
Vi fortsätter och nu är det Beatrice's tur. Hon får uppmaningen "ring till en motspelarnas pappa och be honom laga ditt cykelhjull". Hon hade inte ett så stort val än att ringa Sebbe's pappa. Hon ringer och sätter på högtalare. Han svarar- Tjaa, det är Beatrice Sebbe's kompis. Säger hon
- Tjaa, trevligt att prata med dig då. Säger han
- Jo jag undrade bara om du kunde laga mitt cykelhjull. Sebbe sa att du var proffs på sånt. Säger hon
- jomen okej det kan vi väll fixa. Säger han
- Ahh, bra okej hejdå. Säger Beatrice, lägger på och vi får en skratattack igen.Sedan är det min tur och jag får uppmaningen "ring den snyggaste killen i klassen och sjung en sång"
- Det går ju inte han sitter ju här. Säger jag och tittar mot Sebbe.
- Aww, vad snäll du är då. Säger han och tar upp min mobil.
- Här ring den här snubben. Säger han och ger mig mobilen.
Singnalerna går fram och personen svarar
- Ah det ä Adam! Säger person
Sebbe hade ringt PH.
- Nemen Tjaa, jo jag ska sjunga en sång för dig. Säger jag
- Aha, trevligt. Säger han och jag börjar sjunga.
- If i can bild a girl I build her just like you. Sjunger jag och sedan lägger jag på och vi börjar asgarva igen.
Sedan packar vi ihop spelet.
- Så vad brukar tjejer göra när ni sover över då? Säger Sebbe
- Ja vi brukar prata tjejsnack du vet och va på Twitter och stalka The Fooo. Säger jag.
- Kan inte vi dansa The Fooo då? Frågar Sebbe
Beatrice sätter på musiken och vi börjar dansa till build a girl. Sebbe dansar så mycket han kan men mest i refrängerna.
Under Omar's spanska vers tar han ett danssolo och springer runt och viftar med armarna i rummet. Precis då kommer mamma in i rummet med en chipsskål. Hon applåderar, jag ser att Sebbe vänder sig om och blir knallröd i ansiktet och jag och Beatrice börjar skratta.
Kvällen vi går och vid ungefär halv 1 lägger vi oss.- Nästa morgon -
Alarmet ringer halv 8. Jag vaknar och känner mig inte alls trött, kanske för att för att jag träffa Ogge idag.
- Upp med er! Skriker jag och slår med min kudde på dom.
Dom bara drar sig i sägen, men jag går ner eftersom tåget går kvart i 9.Mamma har gjort pannkakor, jag tar en tallrik, häver över två pannkakor på tallriken, lägger på lite sylt och sätter mig vid bordet. Inte långt efter kommer Sebbe och Beatrice ner.
- Snygg morgonfrilla Sebbe! Säger jag med munnen full av pannkakor.
Han bara skrattar lite hest för att han verkar ha sin morgonröst.Vi äter våran frukost och sen går upp och gör iordnig oss. Sebbe går in på toan och tar på sig kläderna och Beatrice och jag är i mitt rum. Sedan fixar jag mitt hår, sminkar mig lite. Efter det hjälper jag Sebbe och Beatrice att ta bort madrasserna och städar resten av mitt rum. Sedan checkar jag min packning och allt är klart.
Jag var så nervös. Jag har inte sagt hejdå till Ossie, Tilde och alla andra kompisar. Känner mig dålig. Jag låser upp mobilen och tänker precis skicka sms till dom då mamma skriker
- Dags att åka! Och vi går ner för trappan och klär på oss.Jag hade nästan skuldkänslor men jag satte mig i bilen. Tåget går bara nu inte sen och jag saknar Ogge så grymt mycket.
Vi är vid tågstationen, mamma stannar bilen coh kliver ur. Jag tar ett djupt andetag, knäpper upp bältet och kliver ut ur bilen och tar min väska. Sedan går vi ner på perrongen dit mitt tåg kommer stanna.
När vi är påväg ner dit vänder en människa på huvudet och jag ser Linnea. Va?, vad gör hon här.
- Hej Wilma! Ropar hon
Jag springer ner till henne och kramar henne. När jag släppt taget om henne står Ossie, Tilde, Ellen och Frida också där.
- Suprise. Säger Ossie och jag kramar om honom också.
Sedan kramar jag om alla tusen gånger om.
Jag ser ett tåg som parkerar vid oss. Jag vänder mig om åt Sebbe och Beatrice som står där och ler.
- Tack så mycket! Säger jag och kramar Beatrice.Sedan går jag mot Sebbe och kramar honom och säger samtidigt
- Tack för igår, om du inte kom skulle jag nog inte vara här nu.
- Va, inge. Det förtjänar du. Säger han och ler mot mig sedan släpper jag honom.
Jag går mot mamma och kramar henne också. Sedan tar jag min väska, vinkar till alla och går och sätter mig på min plats. Dom vinkar till mig utifrån fönstret också, jag vinkar tillbaka och tåget åker iväg.
Jag andas ut och sätter på min lista med avslappnande musik. Sedan somnar jag.**************
Sååå, hope you like it!Tack igen för så mycket reads, votes och kommentarer <3.
Nattmackor// Kajsa <3
YOU ARE READING
Love is not easy - The Fooo novell
FanfictionFrån första början var The Fooo helt okända för mig, men nu händer saker jag aldrig trodde skulle hända. Några meningar ur kap.2: Han hade på en sig en mössa som täckte hela ansiktet. Precis innan lektionen började tog han av sig möss...