Badan tidak boleh digerak kesana sini. Mata nak buka pon payah tak boleh sebab sudah melekat akibat nangis semalam. "N-noona" kyungsoo memanggil noona nye dengan suara yang serak. Kyungsoo lihat sana sini. Dia terus memegang perut dia. "B-baby?!"
Memamg perut dia masih sakit tapi anak dia masih selamat. Kyungsoo tersenyum tawar. Dia bersyukur yang anak dia masih selamat. Lalu pintu basement itu terbuka luas, tubuh badan milik suami dia terpacak di depan pintu. Kyungsoo terus menjadi risau takut Kai menyakiti anak dia.
"Kau?!" kai menunding dia. Lalu meneruskan percakapan dia. "Kau mari sini! Hari ni kau kena kemas rumah!!" Kai menarik lengan Kyungsoo dan membangunkan kyungsoo walaupon susah untuk kyungsoo bangun kerna kaki dia masih lemah dan kebas.
"Ini list dia!"
"Kai banyaknye" terlalu banyak untuk dia membuat semua kerja ini. "Apa banyak banyak. Buat sekarang! " marah kai. Dia takut dia tidak boleh membuat semua kerja ni. "Banyak pula cakap. Sekarang kau ambik list n baca ni kau simpan kat otak." tetiba Puan Kim datang menyampuk perbualan antara suami isteri(suami) itu.
"Kau patut dengar cakap suami kau jangan nak kurang ajar sangat!! Kau pikir kau siapa ah?! Kau nak cabar aku?!" Puan Kim mencengkam bahu Kyungsoo. Kai yang melihat Kyungsoo kena marah dengan Omma dia buat tidak tahu. Kyungsoo pula dari tunduk dari tulah asyik dipersalahkan.
"T-tapi saya tak m-mampu nak buat semua ni sesorang" katanya tunduk.
"Lepas ni aku nak kau ingat semua pantang larang dekat rumah ni. And lagi satu, kau boleh panggil aku omma when ur noona ada, kau panggil aku Puan Kim when noona kau takde!!""N-Nae P-puan Ki-kim"
Dan Puan Kim beredar dari situ. Kai pulak, memegang pergelangan tangan Kyungsoo dan menyuruh kyungsoo berdiri betul-betul. Setelah kyungsoo bangun. Kai menampar kyungsoo dengan kuat sekali. Dia tidak sanggup menahan sakit. Tangan dia mula mengosok gosok pipinya yang gebu itu.
"Kau dengar sini... Kau kemas semua ni. Aku nak kau kemas bilik aku. Aku nampak ada sedikit habuk. Kau kena dengan aku. Faham ke tak?!" bisik kai. Kyungsoo menganguk faham.
Kyungsoo mula membuat semua kerja rumah. Kali pertama dia buat kerja mcm ni. Setelah selesai, kyungsoo menyandar dinding di belakang rumah Kim dan mengeluh "noona.. Kenapa jadi dekat soo mcm ni? Soo nak balik.. Soo tak sanggup lagi." tangis kyungsoo kesorangan.
Matanya hampir tertutup, hampir terlelap dibuai mimpi, lalu suara yang dia tidak mahu dengar, "KYUNGSOO???!!!" Terus mata dia membulat dan berlari ke arah suara itu. Kali kedua nama dia dipanggil. "KYUNGSOOOOOO?!?!?!"
"Nae Puan Kim" Datangnya Kyungsoo dengan badan berasa penat yang dari tadi kehulur hilir melakukan tugasan. "Malam ni aku nak kau masak sedap sedap. Kalau tak sedap siap kau?!"
"Nae Puan Kim."
--
Tengah kyungsoo mengelap meja makan, bahu kyungsoo disentuh. "Huh?" siapakah dia. "Annyeong!" namja itu menyapa dia. "A-anyyeong" gagap Kyungsoo membalasnya balik.
"Awak kan isteri kepada adik saya?" tanyanya. Kyungsoo bingung macam namja ini tahu. "Nae". "Btw nama saya Kim Taemin. Abang kepada Kai, nama sebenarnya kimjongin." dia menghulur tangan untuk berjabat. Mata Kyungsoo melihat sekeliling. Tiada orang jadi dia pon membalas balik huluran tangan itu.
Lalu perut Kyungsoo sakit, kyungsoo terkeluar sedikit bunyi. "Awak okay? Mana sakit?" tanya dia buat buat nak ambik tahu. Lalu tangan dia menyentuh perut Kyungsoo. Sekejap pan, perut Kyungsoo kembali okay.
Kyungsoo pelik kenapa lelaki ini pegang perut dia, dia rasa selesa, kenapa? Kenapa dia sentuh perut ini rasa aman. Dia kepelikan. Beberapa minit kemudian, kyungsoo rasa tidak selesa berlamaan dengan Hyung Kai. Kyungsoo terus untuk menepis tangan Taemin dan pergi dari situ.
Lengan dia ditarik. "Wae? Have any problem?" soal dia. Kyungsoo terus menggeleng. Tidak beberapa saat. Kyungsoo pon mengangkat kaki dan pergi dari situ.
Taemin yang lihat semua tu, tersenyum sinis. "Itu bukan anak kai.. Anak aku.. Tiba masa untuk aku bermain dengan kau kai "maafkan aku kai tapi kau memang layak dipergunakan" dan juga isteri kau, termasuk noonanya"
--
Kyungsoo terus pergi ke bilik bawah tanah dimana tempat dia dibuang. Phone dia berbunyi selepas masuk kedalam basement itu. "Noona!" kyungsoo terus mengangkat panggilan itu. Dengan wajah yang happy, kyungsoo membalas dengan suara yang bahagia.
"Noona.. Soo miss you so much"
"Noona pon kYungsooah." . "Macam mana dengan kehidupan disana? Selesa?"
"Selesa. Selesa lah juga noona. Hanya Kai terlampau banyak belikan baju untuk Ksoo noona" bohongnya.
"Are you sure kyungsoo?"
"Mestilah noona. Ingat soo memain ke"
"Be happy soo"
"Thank you noona, nanti datanglah lawat soo. Soo rindu sesangat dengan noona"
"Ni noona nak bagitahu, noona rasa noona tak dapat lawat kamu soo, sebab noona kena naik flight ke China untuk uruskan syarikat Appa disana"
"Ouh"
"Soo?"
"Nae?"
"Mianhae"
"Gwenchanayo noona"
"Kyungsoo?"
"Noona soo pergi dulu. Kai panggil.. "
"Ouh okay jaga diri baik baik. Beritahu noona kalau mereka buli Kyungsoo"
Panggilan itu pun dimatikan. Kyungsoo terus meletak phone tu di bawah beg bagasi dia.
YOU ARE READING
ᴛʀᴇᴀᴛ ʏᴏᴜʀ ʙᴇᴛᴛᴇʀ
Teen Fiction˹𝓚𝓪𝓲𝓼𝓸𝓸 𝓕𝓪𝓷𝓯𝓲𝓬˺ Disekolah mereka telah mengadakan party. Mereka berdua turut dijemput hadir untuk ke party itu. Mereka berseronok sana sini. Sampai suatu malam sesuatu isu telah berlaku, menyebabkan beberapa hari berikut dia telah pregna...