Den gången då en sak hände

18 1 0
                                    

[ Pärobs POV ]

Jag satt och pratade med Gran och de andra när jag hörde hur någon knackade på dörren. Jag gick för att se vem det var och jag sken upp när jag såg att det var Blejs. Jag öppnade dörren och hon kastade sina armar om mig och gav mig en liten puss på kunden och jag rodnade lite.

[ Blejs POV ]

Det är något med Pärob, det spelar ingen roll hur dålig min dag har varit, när jag ser henne så får det mig alltid på gott humör och när jag såg att det var hon som öppnade så blev jag så glad att jag inte kunde göra nåt annat än att kasta mig om henne.
Jag kollade in i hennes ögon men hon undvek min blick, hon kollade på Gran och Amen Tyst och de andra och rodnade ( jag måste medge att det är lite mysko med blå blush men det är fint så whatever ). Jag hörde Amen Tyst vissla och släppte taget om pärob.
- "hhehehe,, kul att se er" sa jag stelt men det gjorde inte situationen bättre. Pärob sa ingenting, hon bara tog min hand och gick därifrån. Snabbt.

[ Pärobs POV ]

Gran och Amen Tyst visste inte om att Päroblejs existerade. Jag hade inte sagt något, jag skulle berätta men jag väntade på rätt tillfälle. Jag stannade och vände mig mot Blejs, tog ett djupt andetag och sa
- "Blejs, lyssna. Jag har inte berättat för de andra stenarna om,, oss... än. Det är inte så att jag inte-,," jag kunde hållit på med att babbla nervöst i timmar om Blejs inte hade avbrutit mig med en kyss. Vi stod där ett tag sen behövde Blejs hämta luft.

[ Blejs POV ]

-"shhsh~" sa jag och tog hennes händer "Jag kan vara med dig om det får dig att känna dig tryggare" Pärob nickade som svar och jag log mot henne.

Blejs lilla samling av Päroblejs Where stories live. Discover now