chapter 31

225 31 0
                                    

Malam
-TAMAN-

Hati Mingyu berbunga bunga taik ayam. Sejak petang selepas mendapat chat daripada Jihyo, bibirnya sentiasa tersenyum.

Mingyu berjalan di sekitar taman mencari jIhyo. Jam ditangan dilihat. Dia sudah lewat 10 minit dari masa yang di janjikan.

Mingyu: matilah aku nak. Kena baham dengan Hyo nanti *cepatkan langkah*

Tergesa gesa Mingyu berlari ke arah seseorang yang memakai sweater hitam duduk membekakanginya

Kemudian, terus Mingyu pekuk tubuh orang itu. Erat sekali pelukan Mingyu.

Mingyu: Hyo. Aku mintak maaf. Aku tahu aku salah sebab hina kau punya family *eratkan pelukan* Hyo, aku tak nak kita jafi macam ni. Aku nak kita yang dulu. Yang sering bergaduh tapi tidak bermasam muka. *letak kepala di bahu Jihyo?* aku mintak maaf Hyo. Please ?

Xx: hoii kau ni siapa *tolak Mingyu* tetiba peluk aku pangil Hyo. *serius* kau ingat aku ni pondan ke ? Aku namja asli tau.

Mingyu: sorry sis. Opps bro. Aku ingat kau ni yeojachinggu aku. *tunduk beberapa kali*

Xx: choii. Alasan tak munasabah. Aku ni terang terang namja . Ke kau buta. Jap *angkat tangan* entah entah kau ni gay kot *tutup badan dengan tangan* andwae aku masih suci.

Mingyu: eee tak selera aku dengan kau. *julingkan mata* baik aku peluk tiang dari peluk kau. *meluat*

Namja itu terus berlalu pergi. Sempat lagi namja itu menjelir lidah pada Mingyu. Menyampah bebenor Mingyu melihat namja tak cukup sifat jantan tu. Mingyu menggaru kepala. Mati mati dia ingat namja itu Jihyo. Choii. Patut la badan dia keras semacam.

Kepala Mingyu menoleh kiri kanan. Mencari dimanakah Jihyo berada. Mingyu tengok jam. Alamak sudah lewat 15 minit.

Mingyu: tah tah si Hyo ni balik. Aihh *ketuk kepala*

Xx: HAHAHHAHAHAH. *gelak syaiton* bapak lawak do muka kau. Kau ni dah jadi gay ke ? Dengan namja muka jambu tu kemain seronok berpeluk. Hahahah. Tak sangka aku kawan dengan gay boy.

Berguling guling orang itu ketawakan Mingyu. Kelakar sangat agaknya. Mingyu hanya mampu menaham sabar.

Mingyu: fine *peluk tubuh* gelak sampai tercabut anak tekak kau Hyo.

Makin menjadi jadi Jihyo ketawakan Mingyu. Nasib baik mamat jambu tu tak terkam Mingyu.

Jihyo: sorry key *lap air mata* tapi drama tadi memang lawak doo.

Song Jihyo duduk di bangku dimana mamat jambu itu duduk sebentar tadi. Dengan langkah berat Mingyu duduk di sebelah Jihyo.

Mingyu: so kau dah dengar la apa aku cakap tadi ? *blushing*

Jihyo: semuanya. Aigoo *cubit pipi Mingyu* tak sangka hati kau ni macam kapas. *smirk*

Mingyu: Hyo *pegang tangan Jihyo* oppa betul betul mintak maaf. Oppa just...just risaukan keselamatan Hyo.

Jihyo: mIngyu *lepaskan tangan* no need to worry about me bro. Im okey as long as kau tak masuk campur urusan aku.

Mingyu: no. Oppa akan ada di sisi Hyo tak kira macam mana pun yang terjadi *tegas*

Jihyo: oppa *lembut* setiap tindakan yang Hyo ambil pasti akan ada nyawa yang terlibat. Hyo tak nak oppa tercedera gara gara Hyo *pandang anak mata Mingyu*

Mingyu: kita dah janji yang kita akan bersama saat suka duka kita kan *usap rambut Jihyo* and oppa akan tunaikan janji tu.

Jihyo: oppa takkan paham.

NIGHTMARE (COMPLETE)Where stories live. Discover now